محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842069497
فایده «ایران برگر» گران کردن رأی است
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فایده «ایران برگر» گران کردن رأی است مسعود جعفری جوزانی: ما ملت خنده هستیم ما جایی گریه می کنیم که شهامتمان را از دست بدهیم. ما اگر برای امام حسین (ع) گریه می کنیم برای این است که شهامتمان را دوباره به دست بیاوریم، ما گریه می کنیم که یاد بگیریم و یادآوری کنیم که از کجا آمدیم و به کجا می خواهیم برویم.
به گزارش فرهنگ نیوز، سازنده پرفروشترین فیلم این روزهای سینمای ایران؛ بیشتر از اینکه درباره فیلمش حرف داشته باشد، نظرات قابلتوجهی درباره سینمای ایران امروز دارد.تسنیم؛مسعود جعفریجوزانی، متعلق به نسلی است که با وقوع انقلاب وارد سینما میشوند و تا به امروز دوام میآورند. اما همین امروز هم هیچکس نمیتواند تصور کند که یکی از آرمانگراترین آدمهای این نسل، بدون فراز و نشیب همچنان روحیات انقلابیاش را حفظ کرده است، در حالی که هیچ گاه شعار نداده است، به این جناح و آن جناح حمله نکرده است و در عین حال یکی از صریحترین فیلمسازان آرمانگرای ایرانی باقی مانده است. آقای جوزانی، به محض دیدن «ایران برگر» اولین تصوری که به ذهن میآید رابطه ذهنی خاص فیلم با وقایع تلخ انتخابات سال 88 است. این سوال در جشنواره هم از شما پرسیده شد و گفتید که فیلمنامه فیلم سالها قبل از آن سال کذایی نوشته شده است. اما باز هم من نمیتوانم تصور کنم که آن وقایع تاثیری روی «ایران برگر» نداشته است.وارد جزئیات نمیشوم، اما به صورت کلان می گویم. وقتی شما حقیقتی را بیان کنید، هرکسی میتواند برداشت خودش را داشته باشد. اگر قرار باشد من ریز به ریز اجزای فیلم را توضیح بدهم، این فیلم دیگر به درد نمی خورد. اگر قرار باشد کارگردان قدم به قدم توضیح دهد که منظورش چه بوده است مخاطب احساس می کند به شعورش احترام گذاشته نشده است. من از این فیلم ها بدم می آید، من در همان اول انقلاب شعارم را داده ام، فیلم مستند «به سوی آزادی» را ساختم که همان اول فیلم می گوییم "چه فیلمی سیاسی نیست، چه فیلمی شعار نمی دهد پس مرگ بر سینمای هالیوود، مرگ بر سینما برای سینما، هنر برای هنر" خیلی راحت درهمان اول انقلاب شعارهایم را گفته ام و آن را هم تا به امروز تغییر نداده ام. ما اگر فیلم می سازیم برای مردم است. اینکه بگوییم فیلم من فقط وجه هنری و فرهنگی داشته است را من نمیفهم. من فرزند این کشور هستم و افتخارم این است که برای مردم فیلم می سازم.اما در پاسخ به سوال کمی کمکتان میکنم. مگر می شود انسان در جامعه ای که به آن عشق می ورزد زندگی کند و تحت تاثیر جریانات سیاسی آن نباشد. «ایران برگر» قطعا تحت تاثیر جریانات روز جامعه است. و طبیعی است که این اتفاقات در ناخودآگاه من وجود داشته است. ماجرا فقط محدود به روستای «شید» نمیشود. شید به معنای نور است و اصالت چند هزارساله دارد.من به عنوان یک فیلمساز داستانی گفته ام که آن داستان در ذهنم شکل گرفته است و وقتی شکل گرفت من هم مانند شما می نشینم و آن را نگاه می کنم و می بینم که یک سری از مسائل در آن است که روی من تاثیر گذاشته است. من فیلمسازی بودهام که این مسائل مقدمه ای در ذهن من ایجاد کرده است. برای دکتر هادی کریمی آن را مطرح کردم، با هم نشستیم و نوشتیم و شاید ده بار فیلمنامه آن را بازنویسی کردیم و تازه وقتی به صحنه رفتیم باز هم با پیشنهادات دیگری روبرو شدیم و بازهم آن را تغییر دادیم.خب قابلحدس بود این پاسخ، در سینمای ایران نمونه های کمی از فیلم های اجتماعی به روز و معاصر که پیوند مستقیمی با جریان سیاسی روز خورده است وجود دارد. اما معمولا این فیلمها، تبدیل به بیانیههایی سیاسی در له یا علیه یکی از طرفین میشود. اما در «ایران برگر» سینما کنار می ایستد ونگاه می کند که چه اتفاقی دارد می افتد. به هرحال «ایران برگر» دارای جنبه های سیاسی است؛ کسی نمیتواند این را منکر شود، اما هیچ کس نمی تواند بگوید که وابسته به کدام جناح است. چه بلایی بر سر این سینما آمده است که این اصل بدیهی را هم نمیتواند رعایت کند؟وقتی ما از روح ملی حرف می زنیم، حرف از پیوند و ایجاد پیوند میزنیم. خداوند هم در کتب آسمانی میفرماید من به مردمی که متحد باشند کمک می کنم. خداوند آنقدر به اراده انسان احترام می گذارد که گاهی به خاطر قدرت آنها از سر راهشان کنار می رود.انسانها اعتقادات مختلفی دارند، یکی به خانه، یکی به محله، یکی به شهر و دیگری هم به قوم و قبیله خود اعتقاد دارد اما همه ما عاشقانه کشور خود را دوست داریم. ما یکی از برترین ملت های دنیا را داریم البته ضعف های زیادی هم داریم اما مهم این است که ما اتحاد داریم و دراین فیلم به اتحاد کشورمان تاکید کرده ایم. جناح ها روزمره هستند، میآیند و می روند. من قبول ندارم که هیچ هنرمندی وارد حزب و دسته بشود چون هر حزب و دسته ای یک روز ممکن است منافعش ایجاب کند که منفعتی را انتخاب کند، اما هنرمند انتخاب نمیکند. خداوند خلاقیت ، استعداد و اندیشه را به گروهی از بشر داده است که حقیقت را آشکار کنند و شغل ما آشکار کردن حقیقت است. در صورتی که شغل یک حزب می تواند پنهان کردن باشد چون ممکن است منافعش در خطر باشد. اگر هنر می خواهد کارش متعلق به زادگاه و ریشه های فرهنگی و اعتقاداتش باشد باید عضو هیچ گروه و حزبی نباشد، باید جرات این را داشته باشد که حقیقت را آشکار کند و جلوی ملت بگذارد و این ملت است که درست یا غلط بودن ان را تششخیص میدهد.ما از این تعصبات گروهی و جناحی بارها ضربه خورده ایم و هزینه داده ایم. به نظر من بخشی از این مسئله هم به مسئولین بازمی گردد که پول میدهند و می گویند این نوع فیلمها را بسازید، اگر من این پول را پذیرفتم مطمئنا در آینده از خود شرم خواهم کرد .البته ما حزب به آن معنا در ایران نداریم و بیشتر محفل هستند تا حزب،حزب حداقل یک برنامه ریزی دارد و ما حزبی در ایران نمی شناسیم که یک برنامه اقتصادی و مدیریتی ارائه کرده باشد. بلکه بیشتر پای منافع اقتصادی مطرح است و این منافع اقتصادی متاسفانه وارد سینما و انتخابات هم شدهاند.اتفاقا ما هم این فیلم را ساختیم که این آدم ها را نشان بدهیم تا تنشان بلرزد و جبهه بگیرند و اتفاقا من خوشحال می شوم که از ما خوششان نیاید. من معتقدم کسی که مسئولیت الهی خود را انجام بدهد و حقیقت را آشکار کند هرگز بازنده نیست. من اگر دوباره به ابتدا باز می گشتم هرچند که دوست ندارم این اتفاق بیافتد اما دوباره همین راه را ادامه می دادم.انتقاد بزرگی به «ایران برگر» وجود دارد. آقای جوزانی، مساله اصلی فیلم، این اختلافات و دودستگیها در جامعه معاصر ایرانی به شدت تلخ و غمبار و وحشتناک است. اما در فیلم خیلی شیرین و ملایم تصویر میشود. فکر نمیکنید این نوع نحوه روایت باعث شود که عمق فاجعه این اتفاق و تبعات آن اصلا در ذهن مخاطب به وجود نیاید و طبیعتا ماجرا اصلا برایش مساله نشود و فیلم بیکارکرد باقی بماند؟من اصلا اینطور فکر نمیکنم. ما به جوهر تاریخ رسیدیم. جوهر تاریخ نشان میدهد ملت ما انقلاب کرد، مشروطه را راه انداخت و بعد مردم به خانه های خود رفتند و عده ای دیگر آمدند و مشروطه را مصادره به مطلوب کردند و انقلاب را از دست ملت بیرون آوردند. من دلم می خواست باغ امیر اتابک را بسازم که در یک طرف ستار خان می جنگد و دلش نمی آید تیراندازی کند و غصه می خورد و همانجا هم پایش تیر می خورد و می میرد و باقرخان بالای سرش می آید. مردم در خانه ها نشسته و مشروطه خواهان، مشروطه را تحویل دادند، من ترسم این است که ما یکبار دیگر انقلاب 57 را دو دستی تحویل بدهیم. ما انقلاب کردیم که اتفاقا بلای جان کسانی باشیم که با پول های مفت و باد اورده حق ملت را می خوردند. این اتفاق بارها در تاریخ اتفاق افتاده است، من عکس های زیادی از مشروطه دارم که در باغ سفره انداختهاند و مردم آمده اند و خوردهاند و بعد رای داده اند و با این رایها، آدمهایی بالا آمدهاند که تاریخ را منحرف کردهاند.من برای انقلاب سال 57 هم میترسم همین اتفاق رخ دهد. من دیدم که مردم را سوار وانت کردهاند، شناسنامه هایشان را گرفتهاند، آنها را در حیاط نشانده و سفره برایشان پهن کردند و بعد هم یکی بالای سرشان ایستاده تا بگوید به چه شخصی رای بدهند.باز هم متوجه نمیشوم. اینها همه فاجعهای تلخ و تاسفبار است، اما در فیلم اینریالدر با شوخی و خنده همراه میشود که کسی متوجه این فاجعه بودنش نمیشود.درست است، این یک تراژدی برای یک ملت است، اما در تاریخ بارها ثابت شده است که وقتی تراژدی از حد بگذرد تبدیل به کمدی می شود.آقای جوزانی، ما شنیده بودیم که اتفاقات تاریخی دو بار رخ میدهند، یک بار تراژدی و یک بار کمدی... اما این را نشنیده بودیم«در انتظار گودو» را ندیدهاید؟ دقیقا یک تراژدی است که از حد میگذرد و در پایان کمدی میشود. یعنی همه جهان یک طرف و در همه جابحران اما او نگران کفشش است که اندازه پایش نیست و در انتظار گودو است. این یک تراژدی – کمدی است با ظاهر کمدی. «ایران برگر» هم همین است. اتفاقی که در کشور ما در این 112 سال افتاده، یک کمدی است. ما در سال 1380 این سناریو را نوشتیم و در سال 1381 که «در چشم باد» خوابید پروانه ساخت آن را گرفتیم و تصمیم داشتیم که این فیلم را در سال 1382 به عنوان صدمین سالگرد انقلاب مشروطه بسازیم و نشان بدهیم که نشد و به نظرم این بخشی از سرنوشتش بود و چه قدر هم خوب شد که این اتفاق نیافتاد تا امروز به نمایش در بیاید. این ملت دیگر خودشان هم خندهشان میگیرد.علاوه بر اینکه ملت ما ملت خنده رویی است و خوب می خندد، شما در مورد عجیب ترین اتفاقات سیاسی ایران به فاصله چند ساعت با حجم زیادی از لطیفه روبه رو می شوید، همین ها هستند که ما را زنده نگاه می دارد حتی در زمان جنگ هم این اتفاق می افتاد . چه قدر جوک در مورد اتفاقات جنگ ساخته شد.ملت ما ملتی نیست که بنشیند و گریه کند. ما ملت خنده هستیم ما جایی گریه می کنیم که شهامتمان را از دست بدهیم. ما اگر برای امام حسین (ع) گریه می کنیم برای این است که شهامتمان را دوباره به دست بیاوریم، ما گریه می کنیم که یاد بگیریم و یادآوری کنیم که از کجا آمدیم و به کجا می خواهیم برویم. بنابراین این اتفاق عجیبی نیست. این فیلم برای تمام ملت ساخته شده است، من فیلمی را که همه مردم آن را بپسندند بیشتر دوست دارم و آرزوی من این است که مردم دو بار این فیلم را ببینند چون دفعه اول می خندند و حواسشان نیست که حرف فیلم چیست اما برای بار دوم با خود فکر می کنند که کارگردان چه می خواسته بگوید و چرا باید در سن شصت سالگی فیلم طنز بسازد. ما قسم خورده این ملت هستیم، یکی از دوستان به من می گفت که این دلقک بازی ها کار شما نیست و من گفتم اتفاقا کار من است و اگر این ملت احتیاج داشته باشد ما دلقک هم خواهیم شد. این یک افتخار است که مانند چارلی چاپلی باشیم و مردم را بخندانیم و اگر ملت بخواهد و ما بدانیم که در جهت رشد و توسعه فکری اش است ما هم هرکاری خواهیم کرد.حداقل دستاورد «ایران برگر» این است که رای را گران کردیم. آنهایی که گرسنه هستند ممکن است رای خود را بفروشند ولی این رای یک روز آنقدر گران می شود که دیگر آن مفت خورهایی که با تظاهر آمده و صندلی اشغال می کنند نمی توانند بهای رای را پرداخت بکنند.پشنهاد من در این فیلم به دو طرف است. به شخصی مانند عمو صمد که اسمش به معنای بی نیازی است و سنگ بزرگ این مملکت روی دوشش است و بچه هایش گرسنه هستند میگویم که اگر شام و ناهار دادند برای انتخابات، حتما برود بخورد زیرا از بیت المال آمده، برود بخورد و پای صندوق به این آدم ها رای ندهد. پای صندوق های رای روح ملی به کمک ما می آید و این روح ملی به مردم می گوید که شام و ناهارشان را بخوریم ولی پای صندوق های رای به آنها رای ندهیم بلکه به شخصی رای بدهیم که این کشور را راه بیاندازد. «ایران برگر» میخواهد بگوید یک سری خواسته های مشروع داریم اما بلد نیستیم آن را به دست بیاوریم، یک عده هم همیشه مانع ما هستند باید به سراغ روح ملی برویم تا نجات پیدا کنیم. دلم می خواهد این فیلم حتی به صورت مجانی در زمان انتخابات از تلویزیون پخش شود و مردم آن را ببینند .دوست دارم مردم قبل از اینکه رای بدهند یکبار بنشینند و آن را ببینند.یکی از ویژگیهای به زعم من مثبت «ایران برگر»، وفاداری فیلم به اصول و قواعد کلاسیک داستانگویی است.خبری از پایان باز و شروع باز و تداخل روایتها و ... نیست و داستان خیلی کلاسیک و سنتی روایت میشود.یک دلیل ورشکستگی سینما اروپا این است که این ادها را در می آورد. الان حرف اول اقتصاد و کارهای فرهنگی و هنری را متاسفانه هالیوود می زند و سینمای مستقل هم در هالیوود در کنارش رشد می کند. واقعیت این است که این نوع بازیها مسائل نویی هم نیست، این ها در دهه 60 میلادی به آن طرف خط رفته است و کارهایی تکراری است که در جهان موفق نبوده است و در ایران هم حتی تازگی ندارد و دارد تکرار می شود. من معتقدم اگر سینما بخواهد در کشور و در میان مردم موفق شود باید این قواعد را رعایت کند، داستانی که محکم باشد خود به خود به وجود می آید. این فیلم بیشتر با لانگ شات ساخته می شود و روی آدم ها تمرکز نمی کند چون آدم ها در جمع هستند که معنا پیدا می کنند و آدم به خودی خود هیچ کس نیست. اصلا هیچ آدمی به معنای اخص کلمه نمی توانید پیدا کنید. آدم ایرانی یا آمریکایی با مردم و فرهنگ خود پیوند دارند هرچند زبان صامت آن ها با هم فرق دارد. از لحاظ فرهنگی هر کدام از ادم ها ریشه ای دارند که ریشه ها جذبشان میکند. من معتقدم سینمای ایران جهانی نمی شود مگر اینکه ریشه در فرهنگ اصیل و جوهر ایرانی خود داشته باشد. این مسائل گول زننده است و ارزشی ندارد بلکه کارهای ژورنالیستی هستند که ماندگار نیستند.من زمانی که درس میخواندم کسی مثل ماریو پوزو، فیلمنامهنویس مشهور آمریکایی در مدرسه برای ما سمینار گذاشته بود که حرف های زیبایی میزد، وی در این سمینار پرسید که چه کسانی داستان «هزار و یک شب» را خواندهاند. من و یک دختر در میان آن جمعیت دستمان را بالا بردیم. آن دختر هم گفت تا یک قسمت هایی را خوانده اما من گفتم سه بار خودم آن را خوانده و بارها هم مادرم آن را برایم تعریف کرده است و ماریو پوز گفت کسی که می خواهد نویسنده بشود اگر یکبار درست از ابتدا تا آخر «هزار و یک شب» را نخوانده باشد نمی تواند نویسنده بشود اول این کتاب را بخوانید و بعد به کلاس من بیایید. وقتی ما هزار و یک شب را می خوانیم نمی توانیم ان را کنار بگذاریم چون قصه در قصه است و این در ذات انسان است و دوست دارد که دنبال کند و بداند که داستان به کجا می رسد. اینکه پایان را باز بگذاریم یا بازیهای دیگر، حداقل من علاقه ای ندارم. من 16 سال در ایران و دو سال هم در خارج از کشور این درس را داده ام اما حتی یک عدد از این فیلم ها را دوست نداشتم چن دهان خوشمزه نمی شود و حس می کنیم که سرمان کلاه گذاشته اند.
94/1/26 - 16:50 - 2015-4-15 16:50:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]
صفحات پیشنهادی
ايثارگران با خون خود ايران اسلامي را بيمه کردند
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ۵ ۳۵ق ظ استاندار لرستان ايثارگران با خون خود ايران اسلامي را بيمه کردند موج - استاندار لرستان گفت فرزندان حضرت زهرا س اسلام را براي ما به ارمغان آوردند ايثارگران با خونشان ايران اسلامي رابيمه کردند به گزارش خبرگزاري موج بازوند استاندار لرستان ضمن تبريک ولاداعتراض تماشاگران لرستانی به ممنوعیت نمایش «ایران برگر» در شهرهای استان
اعتراض تماشاگران لرستانی به ممنوعیت نمایش ایران برگر در شهرهای استاندرخواست جمعی از دست اندرکاران فرهنگی لرستان از مسولین به عدم نمایش ایران برگر دراین استان خاتمه دهید به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در پی حضور مسعود جعفری جوزانی در شهر ملایر در استان همدان و استقبالازدحام تماشاگران ملایری تا پاسی از شب برای دیدن «ایران برگر»
ازدحام تماشاگران ملایری تا پاسی از شب برای دیدن ایران برگرفیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی که هم اکنون پیشتاز اکران نوروزی است مورد استقبال مردم شهرستان ملایر در استان همدان قرار گرفت به گزارش خبرگزاری فارس فیلم سینمایی «ایران برگر» جدیدترین انمایش دانشگاهی «ایران برگر» از صنعتی شریف کلید میخورد
نمایش دانشگاهی ایران برگر از صنعتی شریف کلید میخورد شناسهٔ خبر 2533257 دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۴ هنر > سینمای ایران فیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در دانشگاه صنعتی شریف به نمایش گذاشته می شود به گزارش خبرگزاری مهر فیلم سینمایی ایران برگرنمايش دانشگاهي «ايران برگر» از صنعتي شريف کليد ميخورد
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ۱۴ ۲۰ب ظ نمايش دانشگاهي ايران برگر از صنعتي شريف کليد ميخورد موج - فيلم سينمايي ايران برگر به کارگرداني مسعود جعفري جوزاني در دانشگاه صنعتي شريف به نمايش درميآيد و استقبال جامعه آکادميک از اين فيلم از دانشگاه صنعتي شريف آغاز خواهد شد به گزارش خبرگزاري ممقاله پژوهشگران جوان ایران در دانشگاه کمبریج
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۲ امین عظیمی و مرجان موسوی دو پژوهشگر جوان ایرانی با ارایه یک مقاله علمی در سمینار دانشگاهی ایرانیکا دانشگاه کمبریج حضور داشتند امین عظیمی در همین زمینه به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت ما در این سمینار مقالهی اجرای آثار ویلیام شکسپیر در ایران را ارافروش ایران برگر نیم میلیاردی شد
فیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی علیرغم عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم از طرف تلویزیون فروش آن از نیم میلیارد گذشت به گزارش ایلنا همه اکنون پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم سینمایی «ایران برگر» از طرف تلویزیون ممنوع اعلام شده است و علی&zفروش «ایران برگر» از مرز 650 میلیون گذشت
در نوزدهمین روز از اکران در تهران فروش ایران برگر از مرز 650 میلیون گذشت فیلم سینمایی ایران برگر کاری از مسعود جعفری جوزانی در اکران نوروز خود تا کنون از مرز 650 میلیون تومان گذشته است علی سرتیپی پخش کنندهی فیلم سینمایی ایران برگر کاری از مسعود جعفری جوزانی در گفتگو بآغاز نمایش دانشگاهی «ایران برگر» از صنعتی شریف/اکران در 12 دانشگاه تهران
آغاز نمایش دانشگاهی ایران برگر از صنعتی شریف اکران در 12 دانشگاه تهرانفیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در دانشگاه صنعتی شریف به نمایش درمیآید و استقبال جامعه آکادمیک از این فیلم از دانشگاه صنعتی شریف آغاز خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم سینمایی &laqفيلم سينمايي «ايران برگر» پيشتاز فروش اکران نوروزي
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ۱۲ ۵۹ب ظ فيلم سينمايي ايران برگر پيشتاز فروش اکران نوروزي موج - فيلم سينمايي ايران برگر به کارگرداني مسعود جعفري جوزاني عليرغم عدم پخش تيزرهاي تبليغاتي اين فيلم از طرف تلويزيون فروش آن از نيم ميليارد گذشت و در اکران نوروزي پيشتاز فروش است به گزارش خبرگزااین تفاهم سینماگران بیکار را نجات میدهد؟ |اخبار ایران و جهان
این تفاهم سینماگران بیکار را نجات میدهد تفاهمنامه میان خانه سینما و وزارت کار با حضور عسگرپور و ربیعی وزیر کار امضا شد و به گفته عسگرپور این تفاهمنامه نتیجه جلساتی است که در مورد تولید و پشتیبانی سینما با وزارت کار برگزار شده و همچنین اظهار امیدواری کرد که سرآغاز فصل جدید همکمهرجویی و تبریزی علاقه به طبیعت را چطور تصویر کردند؟/تلاش سینمای ایران برای دفاع ازمحیط زیست
مهرجویی و تبریزی علاقه به طبیعت را چطور تصویر کردند تلاش سینمای ایران برای دفاع ازمحیط زیست فرهنگ > سینما - دو فیلم سینمایی طعم شیرین خیال ساخته کمال تبریزی و نارنجیپوش به کارگردانی داریوش مهرجویی آثاریاند که به موضوع محیط زیست توجه کردهاند درنا حسینز«ایران برگر» همچنان پیشتاز گیشه
ایران برگر همچنان پیشتاز گیشه ایران برگر تا پایان روز جمعه با فروشی بالغ بر 2 میلیارد و 280 میلیون تومان پیشتاز گیشه سینماهاست به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران فیلم سینمایی استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در مدت 30 روز تا پایان روز جمعه 21 فروردینپخش تیزر تلویزیونی «ایران برگر» از سر گرفته شد/ «ایران برگر» یک شب 110 میلیون فروخت
پخش تیزر تلویزیونی ایران برگر از سر گرفته شد ایران برگر یک شب 110 میلیون فروختعلی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران با اشاره به تاثیر بسیار خوب تبلیغات تلویزیون در فروش فیلم ایران برگر گفت بار دیگر شاهد بودیم که تبلیغات تلویزیونی در فروش فیلم موثر است و شب گذشته فروش فیلم در تهاستقبال گردشگران نوروزی از دومین ارگ تاریخی ایران
استقبال گردشگران نوروزی از دومین ارگ تاریخی ایران بجنورد - ایرنا - مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی بلقیس اسفراین در خراسان شمالی از استقبال گردشگران نوروزی از این شهر به عنوان دومین ارگ تاریخی کشور بعد از ارگ بم کرمان خبر داد علیرضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارآخرین آمار فروش سینماها در اکران نوروزی «ایران برگر» در مرز نیم میلیاردی قرار گرفت
آخرین آمار فروش سینماها در اکران نوروزیایران برگر در مرز نیم میلیاردی قرار گرفتپنج فیلم در سینماهای موفق به اکران در نوروز شدند که در این میان فیلم سینمایی ایران برگر با فروش 460 میلیون تومان گوی سبقت را از رقبایش ربود به گزارش خبرنگار سینمایی فارس امسال هم نوروز با اکران پنج ف«ایران برگر» در مرز نیم میلیاردی قرار گرفت
آخرین آمار فروش سینماها در اکران نوروزی ایران برگر در مرز نیم میلیاردی قرار گرفت پنج فیلم سینمایی موفق به اکران در نوروز شدند که در این میان فیلم سینمایی ایران برگر با فروش 460 میلیون تومان گوی سبقت را از رقبایش ربود به گزارش فرهنگ نیوز امسال هم نوروز با اکران پنج فیلم سین-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها