تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819800490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱ درصد راه‌هاي شرياني کشور در استان اصفهان قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
۱۱ درصد راه‌هاي شرياني کشور در استان اصفهان قرار دارد موج - مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان اعلام کرد: ۱۱ درصد راه‌هاي شرياني کشور در استان اصفهان قرار دارد يعني دو برابر سهم کشور که نشان دهنده نقش و اهميت استان اصفهان در شبکه راه‌هاي ترانزيتي کشور است و يکي از وظايف مهم اداره کل راه و شهرسازي نگهداري شبکه راه‌ها است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود محمود زاده، مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان، با بيان اينکه ايمني راه و استفاده از راه بزرگ‌ترين هدف احداث راه است گفت: ايمني راه در توسعه کمي و کيفي کشور نقش ويژه‌اي دارد.
وي استان اصفهان را در چهارراه حمل‌ونقل کشور با بيش از ۷۵ درصد ترافيک عبوري دانست و اظهار کرد: ۱۱ درصد راه‌هاي شرياني کشور در استان اصفهان قرار دارد يعني ۲ برابر سهم کشور که نشان‌دهنده نقش و اهميت اين استان در شبکه راه‌هاي ترانزيتي کشور است و يکي از وظايف مهم اداره کل راه و شهرسازي نگهداري شبکه راه‌ها است.
وي با اشاره به اهميت ايمني در راه‌ها گفت: با مطالعاتي که از سوي اين اداره کل صورت گرفته است براي اولين بار در کشور سند ايمني راه‌ها در جهت توسعه کمي و کيفي راه‌هاي استان تهيه و تدوين‌شده است که در راستاي توسعه کمي سند تحليل شبکه راه‌هاي استان نيز تدوين و براساس آن شبکه‌هاي راهي مورد نياز در استان تکميل و ساخته خواهد شد.
محمود زاده خصوصيات ويژه سند ايمني راه‌ها را اصلاح هندسي و تمامي موارد مميزي راه ذکر کرد و گفت: تمامي موانع موجود به تفکيک راه‌هاي هر شهرستان اعم از اصلي، فرعي، روستايي و شرياني نقاط پرحادثه شناسايي و اصلاح مي‌شود.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان از روکش آسفالت راه‌هاي مورد نياز راه‌هاي استان خبر داد و تصريح کرد: حدود ۳ هزار و ۷۷۰ کيلومتر راه شرياني در استان وجود دارد که نياز به روکش دارد و ظرف مدت سه سال گذشته و تا پايان تيرماه جاري روکش آسفالت هزار کيلومتر از راه‌هاي استان اصفهان به پايان مي‌رسد که تحول بزرگي در سطح کشوراست.
محمود زاده از خط‌کشي مورد نياز راه‌هاي استان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در سال جاري خط‌کشي، نصب گاردريل، جداکننده و اصلاح شيب شيرواني از مهم‌ترين اقدامات اين اداره کل در بخش ايمني راه‌ها است.
وي متوسط نصب تابلو علائم در راه‌هاي استان را از ۱۰هزار به بيش از ۵۰ هزار و خط‌کشي راه‌ها را از سالي ۲ هزار و ۳۰۰ کيلومتر به بيش از ۵ هزار و ۵۰۰ کيلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در همه موارد ايمني بين ۲ تا ۳ برابر افزايش داشته است.
او بيشتر تلفات ناشي از رانندگي در راه‌هاي استان اصفهان را عامل انساني براثر خواب‌آلودگي، رعايت نکردن فاصله با خودروي جلويي و سرعت غيرمطمئن ذکر کرد و گفت: ۵۲ درصد از تلفات، ناشي از واژگوني است که براساس اقداماتي که در جهت اصلاح شيب شيرواني در سطح راه‌هاي استان انجام‌گرفته باعث شد که در نوروز ۹۴ اين آمار به ۴۸ درصد کاهش پيدا کند.
وي راه‌هاي موجود استان اصفهان به‌جز راه‌هاي روستايي را ۴ هزار و ۹۰۰ کيلومتر تا سال ۹۰ عنوان کرد و گفت: ظرف ۳ سال گذشته ۵۴۶ کيلومتر راه به بهره‌برداري رسيد يعني ۱۲درصد به شبکه راهي استان اصفهان اضافه شد.
مديرکل راه و شهرسازي استان اصفهان نگهداري از راه‌ها را از اولويت کاري اين اداره کل دانست و گفت: در سال ۹۳ دو هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال صرف نگهداري، ايمني و روکش آسفالت راه‌هاي استان اصفهان شده است.
وي طي گزارش آماري، متوسط ساخت راه در قبل از ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازي را در استان اصفهان ۷۰ تا ۱۰۰کيلومتر عنوان کرد و گفت: اين آمار پس از ادغام به متوسط سالي ۲۲۰ کيلومتر افزايش داشته است.
وي با بيان اينکه بيشتر راه‌هاي مراکز شهرستان به مرکز استان چهار خطه است گفت: براساس مطالعات صورت گرفته ۱۶۰نقطه پرحادثه در سطح راه‌هاي استان وجود دارد که نياز به احداث باند دوم است و ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که براساس سند ايمني و اولويت برطرف خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن