تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820558658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثير شگرف قرائت قرآن و يادگيري دو زبان بر ذهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۸:۳ب.ظ)
يک متخصص مغز و اعصاب تشريح کرد: تاثير شگرف قرائت قرآن و يادگيري دو زبان بر ذهن موج - يک متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب با تشريح علت بروز آلزايمر در سنين کمتر از ۶۰ سال ارتباط سطح سواد با ابتلا به آلزايمر و همچنين تاثير قرائت قرآن و يادگيري دو زبان بر ذهن را توضيح داد.
به گزارش خبرگزاري موج، فاطمه خمسه متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب آلزايمر با اشاره به اينکه در افرادي که سطح تحصيل و سواد کمتري دارند بيشتر ديده مي‌شود، اظهار داشت: همچنين کساني که دو زبانه هستند در مقابل افراد يک زبانه در مقابل آلزايمر مصون تر هستند، به طور کلي هرچه فرد بيشتر با مغزش کار کند سن شروع علائم ديرتر خواهد بود.
خمسه با بيان اينکه شايع ترين علامت آلزايمر اختلال حافظه است، گفت: وراثت و نقش ژن به خصوص در آلزايمرهاي زودرس در سنين کمتر از 60 سال بسيار موثر است، در بالاي 60 سال نقش ژن خيلي ضعيف تر است.
وي افزود: اگر دو نفر يا بيشتر از اعضاي خانواده دچار آلزايمر شده باشند احتمال ابتلاي ديگر اعضا نيز وجود دارد، علاوه بر اين بيماري‌هاي قلبي عروقي، مصرف سيگار و الکل، فشار خون، قند و ديابت و هر آن چه عروق مغز را درگير بکند مثل چربي خون و وزن بالا فرد را مستعد مي‌کند.
خمسه با بيان اينکه از طرفي آلزايمر در افرادي که سطح تحصيل و سواد کمتري دارند بيشتر ديده مي‌شود، گفت: همچنين کساني که دو زبانه هستند در مقابل افراد يک زبانه در مقابل آلزايمر مصون تر هستند، به طور کلي هرچه فرد بيشتر با مغزش کار کند سن شروع علائم ديرتر خواهد بود.
اين متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب تصريح کرد: علاوه بر رعايت مواردي که احتمال بروز آلزايمر را قوي‌تر مي‌کند مثل تحصيل، عدم مصرف دخانيات، کنترل وزن و رژيم غذايي سالم و ... فعاليت فيزيکي بسيار مهم است، به طوري که فرد در هفته حداقل سه روز را بايد ورزش کند، بنابراين ورزش مغزي و بدني در کنار هم در پيشگيري از بروز آلزايمر يا کنترل آن نقش بسيار موثري دارند.
وي افزود: به عنوان مثال ما به افراد مسن توصيه مي‌کنيم که آيات کوتاه قرآن را حفظ کنند يا اگر کتابي را مطالعه مي‌کنند مطالب را حفظ کنند و اخباري را که نگاه مي‌کنند براي اطرافيان تعريف کنند که در واقع اين به خاطر سپردن و به خاطرآوردن خيلي مهم است.
خمسه با بيان اينکه با افزايش سن به طور طبيعي مغز عملکرد دوران جواني را ندارد و ممکن است فرد در فراگيري مطالب و به خاطر سپردن آن سرعت سابق را نداشته باشد که اين علائم طبيعي است و اين فراموشي، فراموشي خوش‌خيم است که با افزايش سن به طور طبيعي اتفاق مي‌افتد که اين‌ها مشکل ساز نيستند گفت: اما؛ اگر عملکرد روزانه فرد دچار اختلال شود مي‌تواند نشانه دمانس باشد.
اين متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب گفت: گاهي فرد به دليل استرس، مشغوليت ذهني يا افسردگي دچار کاهش حافظه مي‌شود يا تمرکز خودش را از دست مي‌دهد که با برطرف شدن اين اختلالات خلقي، حافظه عملکرد قبلي را خواهد داشت.
به گزارش انجمن متخصصين مغزو اعصاب ايران، بيست و دومين کنگره بيماري‌هاي مغز و اعصاب ايران از 22 تا 25 ارديبهشت ماه در هتل المپيک تهران برگزار مي‌شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 664،205،56 تماس حاصل کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن