تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818859326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوران تصميمات يک شبه نرخ سود تسهيلات تمام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
جراحي سود بالاي تسهيلات بانکي؛ دوران تصميمات يک شبه نرخ سود تسهيلات تمام شده است موج - عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: هيچکدام از بسته هاي بانکي که امروز در قالب تسهيلات براي توليدکنندگان ارائه مي شود، محرک زاي بخش توليد نيست.
عطا الله حکيمي عضو کميسيون اقتصادي درباره بازنگري در تعيين نرخ سودهاي بانکي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: نرخ سودهاي بانکي که امروز براي ارائه تسهيلات بانکي به توليدکنندگان ارائه مي شود هيچ سنخيتي با خروج توليد از رکود ندارد ولذا بايد تمامي مسئولين بر روي تغيير نرخ سودهاي بانکي تمرکز کنند.
وي ادامه داد: اميدواريم که با کاهش و واقعي شدن نرخ سود تسهيلات، توليدکنندگان نيز بتوانند با تامين سرمايه در گردش و تزريق آن به کسب و کار خود توانايي خروج از رکود را داشته باشند.
نماينده مردم در خانه ملت درباره آنکه نرخ سودهاي بانکي در مقايسه با بازارهاي کشورهاي همسايه بالاست، گفت: بايد تغيير نرخ سودهاي بانکي کارشناسانه باشد و مانند زمان رئيس جمهور قبل، دستوري کار کردن و اقتصاد را به زانو در آوردن کافي است ؛ تصميمات يک شبه به حد کافي بر پيکره اين اقتصاد نيمه جان آسيب زد اما ديگر نبايد با تصميمات اشتباه مرتکب همچين جريان نادرستي شويم.
حکيمي با تاکيد بر آنکه هدف از ارائه تسهيلات رونق است، تاکيدکرد: هيچکدام از بسته هايي که امروز در قالب تسهيلات بانکي به توليدکنندگان ارائه مي شود، محرک نيست و بايد شرايط به گونه اي توسط قانون گذار و تصميم گيرندگان فراهم شود که راه هاي سرمايه گذاري باز شود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس افزود: توليد مجموعه اي گسترده و به هم پيوسته است و نبايد بدون درنظر گرفتن آسيب به يک بخش، براي ساير بخش هاي ديگر نيز تصميمي اتخاذ کنيم زيرا استراتژي هاي صنعتي و توسعه اي نيز چنين اجازه اي به هيچ اقتصادي را نمي دهد.
وي با اشاره به آنکه اقتصاد، ثبات مي خواهد افزود: بايد توسعه اقتصاد و استراتژي هايي که تعيين مي کنيم برنامه محور باشد نه رئيس جمهور يا دولت محور ؛ بايد برنامه هاي استراتژي کشور به گونه اي تدوين، تنظيم و اجرايي شود که در هر دوره اي رياست جمهوري تيم اقتصادي دولت نتواند نظريه کاملا متفاوتي را با استراتژي توسعه اي کشور ارائه کند و تنها نظرات جديد را پيرامون بهبود فضاي کسب و کار متناسب با آن استراتژي طرح شود.
حکيمي تصريح کرد: تا زماني که استراتژي اقتصادي کشور مهندسي معکوس نشود و نقاط مثبت و منفي آن نيز بررسي نشود، مطمئنا تمامي قوا کمک چنداني نمي توانند بکنند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: از سوي ديگر تا زماني که بانک مرکزي استقلال کافي از بدنه هيات دولت نداشته باشد، شخص سيف هم نمي تواند به تنهايي کاري از پيش ببرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن