تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798520210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ سود بانکی باید کاهش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طیب‌نیا:
نرخ سود بانکی باید کاهش یابد
وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد: نرخ سود بانكي بايد كاهش يابد اما ضروري است با راهكارهاي اقتصادي ساماندهي شود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادي و دارايي(شادا)، علي طيب نيا با بيان اينکه با تعيين دستوري نرخ سود مخالف است ، افزود : تعيين دستوري نرخ سود مخالف عقل ، منطق اقتصادي و شرع است و البته در حال حاضر نرخ سود اسمي با نرخ تورم همخواني ندارد.

طيب نيا گفت: در هيچ زماني نرخ سود از نرخ تورم 10 تا 15 واحد درصد بالاتر نبوده است اما منطقي نيست که به روش دستوري عمل شود و بايد با راهکارهاي اقتصادي اين نرخ را کاهش دهيم.

وي افزود : اگر نرخ سود بانکي بالاست به اين علت است که در ساير بازارهاي مالي وضع انقباضي حاکم است و براي منابع قابل وام دهي اضافه تقاضا داريم و بايد عرضه منابع قابل وام‌دهي را افزايش دهيم.

طيب نيا گفت : افزايش سرمايه بانک ها ، پرداخت بدهي دولت به بانک‌ها ، فروش اموال و دارايي‌هاي مازاد بانک هاو وصول مطالبات معوق ، مي تواند به ساماندهي اين موضوع کمک کند.

وزير اقتصاد در ادامه انضباط مالي دولت را علت اصلي کاهش نرخ تورم دانست و گفت : با توجه به وابستگي بودجه دولت به نفت و نقش آن در ايجاد تورم و همچنين اشراف به پديده‌هاي اقتصادي تحت تاثير شرايط ويژه هر جامعه و ساختارهاي اجتماعي، اقتصادي و حقوقي توانستيم روند رشد نرخ تورم را کنترل کنيم كه نهادها و شخصيت‌هاي اقتصادي بين‌المللي ان را معجزه مي دانند.

طيب نيا افزود : سلطه مالي در ادبيات اقتصادي همان سياست‌ها و فعاليت‌هاي مالي دولت است که سمت و سوي تغييرات نقدينگي و تورم را مشخص مي‌کند و اگر دولت در کنترل تورم توفيقي داشته ،به اين علت است که فعاليت‌هاي مالي را کنترل کرده است.

وزير اقتصاد اظهار داشت: احمد مسعود معاون صندوق بين‌المللي پول همين تعبير را به کار برد و گفت کاري که در ايران صورت گرفت بيشتر شبيه به يک معجزه بود و اشاره ايشان هم به تورم بود و هم به رکود و نرخ رشد مثبتي که در حداقل 9 ماهه امسال داشتيم و در سفرهايي هم که به خارج از کشور داشتيم؛ کارشناساني از بانک جهاني و صندوق بين‌المللي پول که مسائل ايران را دنبال مي‌کنند ؛ اين تعبير را به کار برده‌اند.

وي عملکرد وزارت اقتصاد و دارايي را در 18 ماه گذشته، مثبت ارزيابي کرد و گفت : با برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي همه واحد هاي تابعه  و تعيين اولويت و زمان بندي برنامه هاي اجرايي ، اميدوارم امسال که واحدهاي استاني هم برنامه‌هاي اجرايي زمانبندي شده دارند همچون سال 93 به اهداف برنامه راهبردي دست يابيم.

طيب نيا گفت : در بعضي از حوزه‌ها احساس رضايت مي‌کنم و در برخي حوزه‌ها دغدغه‌هاي جدي دارم و هر روز آنها را دنبال مي‌کنم و مسئوليت بسيار سنگيني است به ويژه وزارت اقتصاد که يک ابر وزارتخانه است و به لحاظ فراواني مسئوليت‌ها، گسترده‌ترين وزارتخانه قلمداد مي‌شود.

وي افزود : 22 و به تعبيري ديگر 55 سازمان مستقل زيرمجموعه اين وزارتخانه است که بعضي از آنها به تنهايي در حد و اندازه يک وزارتخانه هستند ، بنابراين هم کار گسترده است و هم بسيار حساس. به ويژه در شرايط فعلي که با حجم بالايي ازمشکلاتي  مثل تورم، بيکاري، تحريم‌ها و کاهش قيمت نفت مواجه هستيم اما به نظر مي‌رسد اگر نتايج مثبتي از عملکرد ايجاد شود، مي‌تواند راضي‌کننده باشد و حجم خستگي، فشار عصبي و استرس‌هايي که وارد مي‌شود با ديدن کنترل تورم و مثبت شدن نرخ رشد اقتصادي از بين برود.

طيب نيا تصريح كرد : به هر حال اين مسئوليت را يک وظيفه مي‌دانم و بايد از تمام توان خود استفاده کنم تا اين ماموريت به نحو احسن به اتمام برسد و نخستين كار من  نگارش يک نامه بود که براي همه معاونان و روساي سازمان‌ها ارسال کردم. اين نامه مقدمه تدوين برنامه راهبردي وزارتخانه بود و امروز يک برنامه راهبردي با هفت اولويت .

وي افزود : براي هر کدام از واحدهاي تابعه اهداف کمي زمانبندي شده، تعريف کرديم و فهرستي از اقداماتي که بايد انجام شود تا اهداف کمي عملياتي تحقق يابد.

وزير اقتصاد گفت : خوشبختانه سال 93 را در شرايطي آغاز کرديم که يک برنامه کامل راهبردي عملياتي داشتيم و تنها وزارتخانه‌اي بوديم که اين برنامه را تدوين کرده بوديم و ان شالله سال 94 را در شرايطي اغاز مي‌کنيم که واحدهاي استاني هم برنامه‌هاي اجرايي زمانبندي شده دارند و اين برنامه ملاک ارزيابي ما، پرداخت پاداش‌ها و تنبيه‌ها قرار خواهد گرفت ، وزارت اقتصاد مي‌داند کجا مي‌خواهد برود ، از چه مسيري و به صورت  زمانبندي شده به چه اهدافي مي‌خواهد دست يابد.

طيب نيا درباره گلايه برخي کسبه به عملکرد سازمان امور مالياتي گفت : اينکه گلايه دارند ملاک بد عمل کردن سازمان مالياتي نيست و مواردي داشته‌ايم که امسال مالياتشان تا چند برابر افزايش پيدا کرده است اما اعتراض نکرده‌اند چون مي‌دانند اگر اعتراض کنند مجبور به ارايه مدارک و دفاتر مي‌شوند و در آن صورت ماليات انها بازهم افزايش خواهد يافت.

وزير اقتصاد درباره مخالفت برخي فروشگاه‌ها با نصب صندوق‌هاي مکانيزه فروش هم گفت : اين صندوق‌ها دخل و خرج آنها را شفاف مي‌کند و ناگزير به پرداخت مالياتي بيش از آنچه امروز به آنها تکليف مي‌شود، خواهند شد و معتقديم با نصب اين صندوق‌ها دست کم ماليات خرده‌فروشي‌ها 25 درصد افزايش مي‌يابد.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

ارز ناشی از صادرات بخش خصوصی نباید به سیستم بانکی وارد شود
ما به دنبال انضباط نرخ سودها هستیم تا کاهش
منابع بانکی به کمک بورس می‌آیند/ بانک مرکزی در بازار سرمایه دخالت نمی‌کند
تنظیم سود بانک‌ها عاملی برای اختلال در اقتصاد
ساماندهی نرخ‌های سود متناسب با روند کاهشی تورم




۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن