تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلار با لغو تحریمها هم روی سه هزار تومان می ماند/برداشت نادرست برخی از مدیران از توافق هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رییس مجمع واردات با بیان اینکه واردات باید در خدمت تولید باشد و نه مصرف گفت: با توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها باید کارخانجات را به ماشین آلات و تکنلولوژی روز تجهیز کنیم؛ نه اینکه به واردات روی بیاوریم.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: محمد حسین برخوردار رییس هیات مدیره مجمع واردات در گفتگو با تراز، در مورد مدیریت واردات به کشور و حمایت از تولید داخل، اظهار داشت: واردات به کشور منفور واقع شده است و واردات شامل کالاهای سرمایه ای مصرفی و صرف مصرفی نیست.
 
وی با بیان اینکه تجارت در دنیا دو طرفه است و رفت و برگشت دارد، افزود: واردات در تمام دنیا مانند چین آمریکا و... به این صورت است که یک واحد کالا و موارد اولیه وارد و یک کالای دیگر با ارزش افزوده صادر می کنند.
 
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: وقتی کالایی وارد می‌شود، ارزش افزوده روی آن می گذارند و هم نیاز مصارف داخلی خود را تامین و هم صادر می کند.
 
برخوردار با بیان اینکه باید میزان واردات را برای کالاهای مواد اولیه و خطوط تولید و کالاهای واسطه‌ای افزایش دهیم، گفت: این آینده کشور را صادرات تضمین می کند و نیروی کار زیادی در کارخانجات مشغول فعالیت خواهند شد و تولیدات ما می تواند با محصولات دنیا همسانی پیدا کند.
 
رییس هیات مدیره مجمع واردات با اشاره به اینکه باید واردات کالاهای مصرفی را کاهش دهیم، اضافه کرد: براساس آمار گمرک در سال‌های مختلف بین 75 تا 85 درصد واردات به کشور مواد اولیه و کالاهای واسطه ای بوده است.
 
وی گفت: هنوز از منابع کشور در بخش معدن و انرژی نتوانستیم خوب استفاده کنیم و در این دو بخش فقط خام فروشی و در سطح کار کردیم؛ نه در عمق کار. امروز در حوزه انرژی بخصوص نفت و گاز فقط استخراج می‌کنیم و بدون اینکه به ارزش افزوده تبدیل شود، آن را به صورت خام صادر کردیم.
 
برخوردار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و بیان این مطلب که باید در دولت برای سجذب سرمایه گذار و حمایت از تولید ملی برنامه ریزی عملیاتی انجام گیرد، بیان کرد: بعد از برداشتن تحریمی‌ها سرمایه گذاران خارجی مایلند در ایران سرمایه گذاری کنند و با برنامه زیری درست حتما آینده خوبی برای کشورمان شکل خواهد گرفت.
 
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه واردات نتوانسته به تولید آسیب وارد کند، گفت: در دوره آقای احمدی نژاد بود که ایشان می خواست دلارهای نفتی را به ریال تبدیل کند و به قول خودشان پول نفت را سر سفره مردم بیاورد، تولید ملی آسیب دید.
 
وی تولید داخل نیازمند حمایت و برنامه ریزی صحیح است، تصریح کرد: البته احمدی نژاد فقط در یک دوره از دولت خود این کار را انجام داد و در هر دو دولت خود این کار را نکرد و در در اواخر دولت خود متوجه شد که گروه 10 کالا را تهیه و از واردات کالای لوکس جلوگیری کردند. دولت‌ها همیشه حساس بودند که مبادا واردات جایگزین محصولات داخلی شود و
 
رییس هیات مدیره مجمع واردات در خصوص مذاکرات هسته‌ای و تاثیر آن بر نرخ ارز، گفت: نرخ ارز باید تعادل داشته باشد و قمیت ارز را مطالبق با قوانین مالی و پولی دنیا و تورم داخلی و خارجی مدیریت کرد.
 
برخوردار با بیان اینکه نرخ دلار احتمالا در حدود 3200 تومان خواهد ماند، اظهار داشت: با توافق هسته‌ای آن هم با حفظ منافع کشورمان صورت بگیرد، دولت باید تمهیداتی حتی به صورت مصنوعی انجام دهد تا نرخ ارز به صورت مصنوعی و روانی پایین نیاید که هم تولیدکننده و صادرکننده ضرر ببیند.
 
وی ادامه داد: اگر تحریمی ها برداشته و در بخش معدن و انرژی سرمایه گذاری خوبی انجام شود و شروعی که در بخش تولید لوازم خانگی انجام شده و این بخش می توانند صادرات هم داشته باشد حتما اینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود، البته نه در یک و یا دو سال و حداقل 5 الی 6 سال زمان می برد تا به وضعیت عادی برگردیم و هر کس می گوید ما در یک سال به رونق می رسیم اشتباه می کند.
 
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فضای کسب کار امروز بهتر از سابق شده است ولی هنوز مشکل دارد، گفت: با برداشتن تحریم‌ها باید کارخانجات را به ماشین آلات و تکنلولوژی روز تجهیز کنیم و دانش جدید وارد خط تولید وارد شود، نه اینکه به واردات روی بیاوریم.
 
برخوردار با اشاره به اینکه فعلا تولید ایرانی توان رقابت در دنیای امروزی را ندارد، در مورد واردات از چین، بیان کرد: چین به امریکا و اروپا هم کالا صادر می کند و تمام کالاهای درجه 3 و 4 چین به ایران صادر می شود و کالایی که قیمت کمتری دارد را وارد می کنیم که کیفیت آن مناسب نیست.




سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت 09:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن