تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج سيره شهدا در جامعه ارزشمند است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰ب.ظ)
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي: ترويج سيره شهدا در جامعه ارزشمند است موج -حجت الاسلام والمسلمين دکتر رفيعي استاد حوزه و دانشگاه با حضور در بنياد شهيد وامور ايثارگران قم گفت:ترويج زندگي و سيره شهدا در جامعه بعنوان الگوهاي جامعه اسلامي بسيار ارزشمند است .
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ، حجت الاسلام والمسلمين دکتر رفيعي در اولين جلسه شوراي معاونان و مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران در سالجاري كه با حضور مديرکل بنيادشهيداستان قم برگزار شد،گفت:حضرت زهرا (س) انسان کامل است، معصوم هستند و شهدا از ايشان الگو گرفتند و بايد از زندگي شهدا براي نسل امروز الگو سازي کرد.
وي با اشاره به کتاب 30جلدي سيره شهدا تاکيد کرد: معرفي سيره شهدا کار ارزشمندي است، در همين زندگي شهدا ديدم که سه شهيد نوجوان در وصيت نامه ها قرار مي گذارند که هر کس زودتر شهيد شد بقيه را شفاعت کند، رزمندگاني بودند که سه روز گرسنه در منطقه بستان و حاج عمران بودند اما دست به اموال مردم نمي زدند.
دكتررفيعي اضافه کرد: امروز با زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا بايد نسل جوان امروز را با نسل دوران دفاع مقدس آَشنا کرد ،در يکي از شهرها وقتي از شهدا صحبت مي کردم جوانان اشک مي ريختند، اين نشان مي دهد که جوانان مستعد هستند و به اين فرهنگ علاقه دارند.
وي بيان داشت: امروز ما مديون خونهاي شهدا و ايثارگري جانبازان هستيم و به واسطه ايشان امروز مي توانيم بر منبر برويم و اسلام را تبليغ کنيم، شهدا ستون خيمه انقلاب هستند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زندگي حضرت زهرا (س) گفت: براي شناخت انسان کامل سه رابطه بايد در زندگي معرفي شود، رابطه انسان با خدا ، رابطه انسان با ديگران در بعد اجتماعي و عاطفي و رابطه با دشمنان در بعد سياسي که مي بينيم حضرت زهرا (س) در هر سه بعد انسان کامل هستند.
وي تاکيد کرد: برخي فقط در بعد عبادي به کمال مي رسند و کاري با مردم و سياست ندارند، برخي سياسي هستند و عبادي نيستند ، اما مي بينيم که امير المومنين (ع) در نخلستان از خوف خدا بيهوش مي شد، شب توشه اي به درمنزل فقرا مي برد و در جنگ ها دلاوري ها داشتند.
دکتر رفيعي افزود: حضرت زهرا (س) شب عروسي عبادت مي کند، جايي را بعنوان محراب در خانه دارد، زندگي و ازدواجش رضي الله و رضي رسول (ص) است، اين رابطه حضرت را بايد در سوره هل اتي و حديث کساء ديد.
وي ادامه داد: اما در بعد ارتباط با مردم بايد گفت، دو چيز در اسلام است که بالاتر از آن نيست، ايمان به خدا و نفع رساندن به خلق، هرکس به مردم خدمت کند خدا به او احسان مي کند و نيز دو چيز است که نزد خدا ثواب دو چندان دارد و آن نماز شب و خدمت به خلق مي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن