تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803071271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جيره‌بندي نشدن آب به شرط تدبير وزير و همكاري مردم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جيره‌بندي نشدن آب به شرط تدبير وزير و همكاري مردم
با بارش‌هاي دو روز اخير در تهران و چند استان تهران پس از گرماي زودرسي كه گريبان هواي تهران را گرفته بود، آمارها همچنان حال و روز خوشي ندارند و مسئولان بر اين باورند جاي نگراني وجود دارد.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


با بارش‌هاي دو روز اخير در تهران و چند استان تهران پس از گرماي زودرسي كه گريبان هواي تهران را گرفته بود، آمارها همچنان حال و روز خوشي ندارند و مسئولان بر اين باورند جاي نگراني وجود دارد.
از ابتداي مهر ماه 93 تا به امروز حدود 163 ميلي متر بارندگي در كشور گزارش شده كه اين ميزان بارش درمقايسه با بارش‌هاي مشابه سال آبي گذشته 15 درصد و در مقايسه با متوسط درازمدت 17 درصد كاهش نشان مي‌دهد.  همچنين تاكنون ميزان ورودي آب به مجموعه سدهاي كشور 15 ميليارد و 840 ميليون مترمكعب بوده كه در مدت مشابه سال گذشته اين رقم 19 ميليارد و 770 ميليون مترمكعب بوده است.  با اين رقم در حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با كاهش ورودي در سدها مواجه بوده‌ايم، هرچند تا اين زمان 49 درصد از مجموع ظرفيت سدهاي كشور كه حدود 8/48 ميليارد مترمكعب است، از آب پر شده است.  حميد چيت‌چيان وزير نيرو در تشريح آخرين وضعيت آبي كشور گفت: افزايش بارش‌ها را قدر مي‌دانيم و بايد براي هر قطره باران شكرگزاري كنيم، اما همچنان با كاهش بارش در مقايسه با دوره‌هاي گذشته روبه‌رو هستيم.  چيت‌چيان افزود: ‌در برخي استان‌ها مانند هرمزگان بيشترين كاهش بارش را با ۶۴ درصد افت داريم و در استان‌هاي بوشهر، فارس و خوزستان هم ۴۲ تا ۴۴ درصد كاهش بارندگي در مقايسه دوره مشابه سال گذشته گزارش شده و در تهران هم ۱۱ درصد كاهش بارش داريم.  وي گفت: البته در استان‌هاي ديگري مانند گيلان، مازندران، آذربايجان شرقي و غربي، خراسان شمالي و رضوي، كرمان و اصفهان با افزايش بارندگي روبه‌رو هستيم و ذخاير سدهاي ما نيز ۱۵ ميليارد و ۸۴۰ ميليون مترمكعب است كه در مقايسه با سال گذشته (۱۹ ميليارد ۷۷۰ ميليون مترمكعب) كاهش نشان مي‌دهد.  وزير نيرو گفت: در سال گذشته پنج سد به بهره‌برداري رسيد و امسال نيز ۲۴ سد جديد به بهره‌برداري خواهد رسيد تا ظرفيت تأمين آب مورد نياز شهروندان به پايداري بيشتري برسد. همچنين ۱۶۶۰ روستاي فاقد آب شرب در سال گذشته به شبكه مطمئن تأمين آب شرب مجهز شد و امسال نيز اميدواريم مجتمع‌هاي آبرساني روستايي ديگري به بهره‌برداري برسد.
وي از احتمال جيره‌بندي آب در تابستان خبر داد و گفت: تلاش وزارت نيرو بر آن است كه از جيره‌بندي آب جلوگيري كند، اما براي تحقق اين امر نيازمند همكاري مردم هستيم. براي كمك به مديريت مصرف از سوي مردم وزارت نيرو، تجهيزات كاهنده مصرف آب را اقساطي بين مردم توزيع مي‌كند.
وزير نيرو با تأكيد بر اينكه ورودي آب سدهاي كشور ۲۰ درصد كاهش داشته است، گفت: هرچند با مديريت آب خروجي از سدها و با همكاري كشاورزان، آب كمتري رها شد ولي موجودي سدها 7/7 دهم درصد كاهش داشته است.  چيت‌چيان با اشاره به اينكه بارندگي‌هاي روزهاي گذشته نتوانسته كاهش بارندگي دي و بهمن سال گذشته را جبران كند، تصريح كرد: در غالب استان‌ها بارندگي كمتر از متوسط كشور بوده به طوري كه ۱۱ استان در وضعيت تنش آبي، ۱۳ استان در تنش آبي شديد و ۷ استان در وضع كم آبي قرار دارد و هيچ استاني وضع قابل تحمل، نرمال يا مرطوب ندارد.  وي با اشاره به افزايش ۳ سانتيمتري ارتفاع آب نسبت به سال گذشته افزود: با اين حال بارندگي‌ها در كشور نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به ۴۷ سال گذشته، ۱۷ درصد كاهش داشته است.  وزير نيرو تصفيه آب مصرفي و استفاده مجدد از فاضلاب‌هاي صنعتي را از جمله ديگر اقدامات برنامه‌ريزي شده براي تأمين آب دانست و افزود: وزارت جهادكشاورزي سهم تسهيلات بانكي و كمك‌هاي دولتي براي اصلاح شيوه آبياري سنتي و همچنان اصلاح الگوي كشت را فراهم كرده و توسعه گلخانه‌اي را براي كاهش مصرف آب در دستور كار خود قرار داده است.  چيت‌چيان همچنين از آماده‌باش تمام شركت‌هاي آب و فاضلاب و آب منطقه‌اي براي تأمين آب در شرايط بحران كم آبي خبر داد و گفت: شبكه‌هاي آب فرسوده است و هدررفت آن بالاست اما تلاش مي‌كنيم هدررفت آب در شبكه را كاهش دهيم هرچند محدوديت‌هاي مالي براي اين كار داريم اما در تلاش هستيم با كمك بخش خصوصي، اقدامات لازم جهت جلوگيري از هدررفت آب را انجام دهيم.  
وي ادامه داد: با تهيه تجهيزات مورد نياز و كنترل فشار آب در حوزه شهري مي‌توان به مديريت مصرف آب كمك كرد. وزير نيرو از تدوين قوانين جديد براي برخورد با مشتركان پُرمصرف خبر داد و تصريح كرد: مقرراتي را به دولت پيشنهاد كرديم كه با مشتركان پُرمصرف كه به حقوق ديگران اجحاف مي‌كنند برخورد و آب مشتركاني را كه بالاتر از حد معمول مصرف مي‌كنند، قطع كنيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن