تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798480638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش های موثر برای کوچک کردن شکم بعد بارداری


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مشکلات شايع بيشتر خانم‏ ها؛
ورزش های موثر برای کوچک کردن شکم بعد بارداری
بهترين زمان براي شروع برنامه ورزشي پس از وضع‌حمل به نوع زايمان بستگي دارد. متخصصان پزشکي ورزشي توصيه مي‏کنند مادران 6 هفته بعد از سزارين يا زايمان‏هاي طبيعي سخت و عارضه‏دار و بلافاصله بعد از زايمان واژينال طبيعي و بدون عارضه، برنامه ورزشي‌شان را شروع کنند.



امام صادق عليه‏ السلام: مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد بهشت كند.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، دکتر عزيزه فرزين ‏مهر، متخصص پزشکي ورزشي و عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي تهران گفت: يکي از مشکلات شايع بيشتر خانم‏ هايي که زايمان مي‏کنند، کوچک کردن شکم و برگرداندن آن به حالت قبل از بارداري است. اين کار براي خانم‏ هايي که به‌خصوص سزارين داشته‏ اند، کمي سخت به‌نظر مي‏رسد اما مشکلي است که به هر‌حال قابل حل خواهد بود. خانم برايمان نوشته است: «38 ساله هستم و سابقه 2 زايمان طبيعي و سزارين دارم. متاسفانه فاصله بين زايمان‏هايم کوتاه بود و نتوانستم قبل از بارداري دوم به تناسب اندام برسم. در‌حال حاضر شکم بزرگي دارم و به نظر مي‏رسد چند ماهه باردارم. آيا با ورزش مي‏توانم آن را کوچک کنم يا به جراحي نياز دارم.»  
بعد از تولد کودک، برگشت تغييرات ايجاد شده در بارداري به زمان و توجه ويژه‏اي نياز دارد. دوران بعد از بارداري (Post-partum) به6  هفته نخست بعد از زايمان گفته مي‏ شود. در اين زمان طلايي تغييرات فيزيولوژيک بارداري ناشي از هورمون‏ ها به تدريج به حالت قبل برمي ‏گردد بنابراين با انجام ورزش‏هاي درست در اين زمان مي‏توان روند بهبودي و افزايش قدرت عضلاني شکم را تسريع کرد.   بهترين زمان براي شروع برنامه ورزشي پس از وضع‌حمل به نوع زايمان بستگي دارد. متخصصان پزشکي ورزشي توصيه مي‏کنند مادران 6 هفته بعد از سزارين يا زايمان‏هاي طبيعي سخت و عارضه‏دار و بلافاصله بعد از زايمان واژينال طبيعي و بدون عارضه، برنامه ورزشي‌شان را شروع کنند. البته مادراني که در دوران بارداري مشکلاتي مانند فشارخون اوليه يا فشارخون بارداري، مسموميت بارداري، بيماري‏هاي کبدي و کليوي ناشي از بارداري و بيماري‏هاي شديد قلبي و تشنج را تجربه کرده‏اند، بايد قبلا از شروع ورزش زير‌نظر پزشک معاينه شوند.   انجمن پزشکي ورزشي آمريکا توصيه مي‏کند مادران حداقل روزي30 دقيقه در 5 روز هفته ورزش‌هاي ايروبيک يا هوازي مانند پياده‏روي را با شدت متوسط انجام دهند. بعد از اتمام 6  هفته يا با افزايش توانايي مادر به ‌تدريج زمان ورزش هوازي بايد به 1ساعت در روز برسد. علاوه بر پياده‏ روي، مي‏ توان به دوچرخه ‏سواري، ايروبيک سبک، يوگا، پيلاتس يا شنا نيز پرداخت. ضمن اينکه انجام ورزش‏هاي کششي تمام بدن نيز حداقل در 3 روز هفته توصيه مي‏شود.     ورزش‏هاي عضلات شکم بعد از زايمان انجام صحيح ورزش‏هاي شکمي براي برگشت طول و قدرت عضلات شکمي الزامي است.    
1) ورزش تيلت لگن - درحالت خوابيده به پشت زانوها را خم کنيد و کف پاها را روي زمين قرار دهيد. - بدون حبس نفس، شکم خود را 5 ثانيه به داخل بکشيد و کمرتان را به زمين بچسبانيد. اين حرکت علاوه بر تقويت عضله عرضي شکم، در درمان و پيشگيري کمردرد مادران هم اهميت دارد.    
2) ورزش کرانچ يا دراز و نشست اصلاح‌شده - به پشت بخوابيد و زانوها را خم کنيد. - با انقباض عضلات شکم، شانه‏ ها را از زمين بلند کنيد. - کمي مکث کنيد و دوباره به آرامي به حالت اول برگرديد.    
3) ورزش پل زدن به پشت بخوابيد، سر، شانه‏ها، بازوها و کف پاها را روي زمين تکيه دهيد. حال سعي کنيد باسن خود را تا‌حد ممکن بالا ببريد سپس آهسته به وضع اول برگرديد.  
ورزش‏هاي عضلات کف لگن براي تقويت و برگشت سريع‏تر کارکرد عضلات کف لگن و کمک به پيشگيري از مشکلات ادراري و افتادگي احشاي لگني تجويز مي‏شود. به اين شکل که در زمان خالي بودن مثانه بدون حبس نفس، عضلات واژن را به داخل بدن (سمت بالا) بکشيد. 3 تا 5 ثانيه نگه‌داريد و سپس شل کنيد. اين کار را 10 بار ديگر هم انجام دهيد.     تاثير ورزش بر شيردهي با ورزش، کميت و کيفيت توليد شير مادر کم نمي‏شود و پذيرش نوزاد براي شير مادر فرقي نمي‏کند. به مادران توصيه مي‏شود براي کاهش درد و احتقان پستان‏هايشان هنگام ورزش ابتدا به کودک خود شير بدهند و سپس ورزش را شروع کنند.   سلامت نیوز/2018



۲۲/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن