تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با جايگاه واقعي «زن» در سينماي ايران فاصله بسياري داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
درخشنده کارگردان؛ با جايگاه واقعي «زن» در سينماي ايران فاصله بسياري داريم موج - کارگردان مطرح سينماي کشور همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: ما با جايگاه واقعي زن در سينماي ايران فاصله بسياري داريم، از نظر من زني که در جامعه حضور دارد با زني که در سينما مي بينيم متفاوت است.
به گزارش خبرگزاري موج، پوران درخشنده کارگردان مطرح سينماي کشور، اظهار داشت: زن تلاش مي کند تا فرزندانش را بزرگ کند و در زندگي مديريت داشته باشد. زن مدير اقتصادي، سلامت و بهداشت روان و تغذيه خانواده است. زن حقوقي که خانواده دارد را مديريت مي کند تا روابط اجتماعي خانواده را بر طبق آن سامان بخشد، اما؛ متأسفانه اين وجهه از زن در سينماي ايران ديده نمي شود.
کارگردان فيلم سينمايي «هيس... دخترها فرياد نمي زنند» در ادامه اين بحث خاطرنشان کرد: زن در فيلم ها اگرچه مادر، همسر، خواهر و ... نمايش داده مي شود، ولي جايگاه زن به خودي خود در سينماي ما تعريف نشده است، بيشترين غفلت ما از شخصيت زن اين است که به زن به عنوان يک موجود مستقل نگاه نمي شود.
اين کارگردان افزود: بايد به زن بها داده شود و جايگاه واقعي آن را به او بازگردانند، زن و مادري که الگويي براي جامعه باشند در سينما ديده نمي شود، به عنوان نمونه ما کمتر فيلمي داريم که در آن به نقش يک مادر در موفقيت و تربيت فرزندش پرداخته شده باشد.
کارگردان فيلم سينمايي «پرنده کوچک خوشبختي» اظهار داشت: نقش و جايگاه تربيتي زن در فيلم هاي سينمايي ما ديده نمي شود. زنان در شکل گيري انقلاب نقشي بسزا داشتند و در سال هاي اول پس از انقلاب نيز حضور پر رنگ تري در سينما از آنها ديده مي شد.
به دليل حضور پر رنگ زنان در شکل گيري انقلاب آنها سهم خود را از فرهنگ کشور نيز مي خواستند و با حضورشان اين سهم را از سينما مطالبه مي کردند، زنان پس از انقلاب در عرصه هاي مختلف خود را نشان دادند و همه تلاش مي کردند که سهمي در پيشبرد کشور داشته باشند.
درخشنده در ادامه اين بحث افزود: سال هاي اول انقلاب فيلم هاي بهتري در اين زمينه ساخته شد، در فيلم هايي مثل «باشو غريبه کوچک»، «ليلا»، «عروس» و «پرنده کوچک خوشبختي» جايگاه يک زن خيلي بالاتر از فيلم هاي امروزي است، امروز در سينما نقش اصلي زن تغيير کرده و ما از زن تنها موجودي شبيه آن مي بينيم.
وي تصريح کرد: ما بايد در برابر ناهنجاري هاي اجتماعي که در جامعه وجود دارد مقاومت کنيم و بي توجهي به آسيب هاي اجتماعي آن ها را تبديل به معضلاتي بزرگ مي کند که قابل درمان نيستند، سينما وظيفه دارد که به نقش زن در زندگي و نحوه برخورد اين شخصيت با آن ناهنجاري ها بپردازد.
کارگردان فيلم سينمايي «شمعي در باد» خاطرنشان کرد: تعداد فيلم هايي که در سال هاي اخير مربوط به زنان مي شود و جايگاه واقعي زنان را در جامعه نشان مي دهد بسيار کم است در حالي که ما به دليل جايگاه پر رنگ زن در بخش تربيتي هرچقدر فيلم بسازيم کافي نيست، از نظر من برخي زن ها خودشان هم نمي دانند که چقدر در زندگي جايگاه بزرگي دارند و به همين دليل است که کمتر کسي به نقش و جايگاه زن مي پردازد.
وي تصريح کرد: براي بوسيدن دست يک مادر روز زن کافي نيست، از نظر من دست مادر را هميشه بايد بوسيد و به او بايد احترام گذاشت، اهميت دادن به زن نيز تنها مختص روز زن نمي شود، ما هميشه بايد قدر زن را بدانيم و به جايگاه آن اهميت دهيم، چرا که اهميت دادن به زن باعث شعف و غرور او مي شود و احساس مي کند که جايگاهش حفظ شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن