تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809704765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواب‌نوشته‌های تئودور آدورنو منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: محور کتاب تئودور آدورنو(جامعه شناس، فیلسوف، و موسیقی شناس آلمانی) روی خواب‌نوشته‌هایی‌ست که از سال 1934 تا 1969 نوشته‌اند.
 خواب‌نوشته‌های تئودور آدورنو منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مجموعه خواب‌نوشته‌های تئودور آدورنو به همراه مطالبی در مورد خواب‌نوشته با ترجمه احسان لامع و مقدمه تحلیلی سیاوش جمادی به همت بنگاه ترجمه و نشر پارسه به بازار نشر راه یافته است. اگر رویا زبان ناخودآگاه باشد، رویاهای هنرمندان و متفکران نادری چون کافکا، آدورنو، بنیامین و لئوناردو داوینچی را از آثاری که در نهایت بیداری و آگاهی آفریده‌اند، مشکل بتوان تفسیر کرد. مسلما این رویاها با تجربه‌هایی که آنها در بیداری داشته‌اند بی‌ارتباط نیست. حال باید پرسید که متفکران و هنرمندان تا چه اندازه تحت تاثیر خواب‌ها و رویاهاشان به خلق اثر پرداخته‌اند و یا برعکس، رویاهاشان چه میزان بازنمود تفکرات و تجربه‌هایشان بوده است. محور کتاب تئودور آدورنو(جامعه شناس، فیلسوف، و موسیقی شناس آلمانی) روی خواب‌نوشته‌هایی‌ست که از سال 1934 تا 1969 نوشته‌اند. اما کتاب علاوه بر خواب نوشته‌های آدورنو؛ شامل یک مقدمه تقریبا بلند دارد که به بررسی خواب‌نوشته می‌پردازد و در این بررسی بیشتر از آرا و نظریات فروید که سهمی تعیین‌کننده و مقامی بنیان‌گذار در تفسیر خواب و کشف مکانیسم رویا‌بینی داشته، استفاده شده است. نکته‌ی دیگر اینکه این کتاب علاوه بر موارد یادشده، شامل تاریخ خواب‌گزاری و همچنین یک پس گفتار که در مورد خواب نوشته‌های آدرونو است. برخی از خواب‌نوشته‌های آدورنو را می‌خوانیم: لس آنجلس، آخر مارس 1944 به فرمان من تعداد زیادی از نازی‌ها باید در میدانی اعدام می‌شدند. قرار بود گردن زده شوند. بنا به دلایلی این کار مشکلاتی داشت. به بیان ساده، حکم این بود که جمجمه‌ی هر یک از خلاف کاران با کلنگ خورد شود. بعد به من اطلاع دادند که آن‌ها با تصور این شیوه‌ی جانفرسا و نامعلوم، ترس وصف ناپذیری بر جان‌شان افتاده است. من خودم از این بی‌رحمی چنان حالم به هم خورد که با تنی بیمار از خواب بیدار شدم. هامبورگ، می 1954 خواب دیدم که احساس می‌کنم سیاهرگم باد کرده و چنان سفت شد که نزدیک بود بترکد. جانوران ریزی را دیدم که همه جا را ویران می‌کنند. تریستواپتوس اسباب‌بازی شکلی را دیدم که فرمان صادر می‌کرد. اما هیچ اتفاقی نیافتاد و آخر هم از جانورهای کوچک جدا شد. در پس‌گفتار نیز می‌خوانیم: آدورنو: "خواب‌نوشته‌های حاضر که از مجموعه وسیع‌تری انتخاب شده‌اند، اصیل هستند. من آن‌ها را بلافاصله پس از بیدار شدن یادداشت و فقط لغزش‌های زبان شناختی آشکار آن‌ها موقع آماده‌سازی برای انتشار رفع کرده‌ام." این کتاب در 152 صفحه، 1100 نسخه و قیمت 10000 تومان در پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها موجود است.

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن