تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798721591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقراض 335 گونه از پرندگان در استان گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:
انقراض 335 گونه از پرندگان در استان گیلان
کارشناس مسئول حیات وحش سازمان محیط زیست استان گیلان گفت: حدود 335 گونه از پرندگان آبزی و خشکی ‌زی در استان گیلان در حال انقراض هستند.
به گزارش  خبرنگار حوزه محیط زیست باشگاه خبرنگاران، استان گیلان از گذشته دارای گونه‌های متفاوت و البته ارزشمند جانوری بود که امروزه و با توجه به بی‌دقتی برخی هم‌وطنان و مسئولان مربوطه نسل بسیاری از حیوانات از بین رفته و یا در حال انقراض است که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد حفظ و حمایت بیشتری از سوی مسئولان در این حوزه هستیم.



عباس آشوری کارشناس مسئول حیات وحش سازمان محیط زیست استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: در استان 335 گونه پرندگان آبزی و خشک‌زی وجود دارد که تعدادی از این پرندگان در حال انقراض هستند و حدود 95 – 90 % از تعداد کل 335 گونه متفاوت پرنده جز گونه‌های حمایت شده در استان هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرنده‌هایی مانند قو فریادکش، قوی ند، قوی کوچک، عروس قاز، قاز پیشانی سفید کوچک، اردک سرسفید و تاج‌دار و انواع مارگوس اشاره کرد.


وی در خصوص مجوز شکار برای گونه‌های متفاوت جانوری گفت: اگر جمعیت گونه‌ای در سطح دنیا و کشور کاهش پیدا کند، مجوز شکار برای آن دسته از حیوانات ممنوع می‌شود.


حالا این سوال پیش می‌آید که مسئولان محترم پس معنای جمله علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، چیست. یعنی باید از یک حیوان 2 یا سه قلاده یا تعداد کمی بماند، پس همه به فکر فرو برویم و افسوس بخوریم که چرا مجوز شکار صادر کردیم و گونه حیوانی مورد نظر در حال انقراض و یا منقرض شد.


آشوری در ادامه تاکید کرد: زیستگاه برای حیوانات در حال انقراض بسیار مهم است و با توجه به این که در این استان باغ وحش وجود ندارد و فقط تعداد محدودی باغ پرندگان احداث شده است و اگر زیستگاه مصنوعی ساخته شده برای پرندگان متغایر با زیستگاه طبیعی آن‌ها باشد مرکز مختلف در اسرع وقت پلمپ و پرندگان به مکانی دیگر منتقل می‌شوند.


* گونه‌های متفاوت حیوانی در گیلان


گراز حیوانی قوی هیکل، قدرتمند اما منزوی است و زیستگاه این حیوانات در مکان‌هایی است که انسان در آن رفت و آمدی ندارد مانند سوراخ‌های حفر شده در زیر ریشه درختان، برکه‌هایی که از باریدن باران و یا جوشیدن چشمه‌ها در جنگل به وجود آمده برای خودشان چاله‌هایی از گل درست می‌کنند و برای خنک شدن در تابستان در این مکان قلط می‌زنند.


گرازها طعمه شکارچیانی مانند پلنگ، گرگ و خرس هستند، بنابراین از شما شکارچیان محترم خواهشمندیم این گونه ارزشمند را شما دیگر مورد حمله اسلحه‌های خود قرار ندهید. خوراک اصلی گرازها میوه گیاهان، حشرات کوچک، قارچ و لاشه جانوران مرده است.


اسب کاسپین حیوانی که سال‌های بسیار از ذهن مردم فراموش شده بود تا این که بانویی از سرزمین دیگر به عنوان عروس به گیلان آمده بود این اسب را کشف و به جهانیان معرفی کرد.


کاسپین یک حیوان جنگلی است که شباهت بسیاری به آهوی وحشی دارد و در جنگل‌های کرانه سرسبز جنوبی خزر زندگی می‌کند.


گورکن‌ها اعضایی از خانواده راسوها هستند که با استفاده از دندان و فک قوی خود در بدن مهاجمان جراحت ایجاد می‌کنند. گورکن‌ها خوراک مخصوصی ندارد و همه چیز می‌خورند.


شاکویا آهوی شاخ‌دار کوچک‌ترین گوزن ایرانی است که در جنگل‌های گیلان زندگی می‌کند و به عنوان گوزن مینیاتوری گیلان معروف است. زیستگاه این حیوان اکثراً در مجاورت نهر، چشمه و جویبار و جنگل‌های سیاه‌کل، فومن، تالش و ما سال عمده زیستگاه این حیوان هستند.


سگ یا سمور آبی اروپایی جانوری گوشتخواراست که در کنار آب‌های شیرین زندگی می‌کند که متأسفانه تعداد این حیوان در اکثر نقاط کشور به شدت کاهش یافته است.


گوزن در جنگل‌های  سیاهکل،‌ فومن، تالش زندگی و آخرین پناهگاه برای تکثیر زاد و ولد این حیوان به حساب می‌آیند. این گونه حیوانی به سبب این که سالی یک بچه به دنیا می‌آورد، بسیار آسیب‌پذیر است و باید مورد حمایت ویژه‌ای قرار گیرند.


گوزن نر به دلیل وزن و ارزش شاخش بیشتر در معرض خطر قرار دارد.


و در پایان از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم حتی در صورت داشتن مجوز شکار کمتر به سراغ چنین تفریح وحشتناکی بروند و از عزیزان مسئول درخواست داریم قبل از وقوع حادثه به فکر برطرف کردن مشکلات زیست محیطی باشند زیرا استان گیلان ظرفیت بی‌مثالی در حوزه طبیعت دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به فرصتی بی‌بدیل تبدیل شوند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

دستگیری متخلفان زیست محیطی
رهاسازی سه قطعه فلامینگو در شهرستان ورزقان
زیستگاه آخرین بازمانده یوزپلنگ آسیایی در استان یزد




۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن