تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798456439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: اعتبارات عمرانی گیلان دو برابر سال قبل تخصیص یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: اعتبارات عمرانی گیلان دو برابر سال قبل تخصیص یافت رشت - ایرنا - استاندار گیلان از تخصیص دو و نیم برابری اعتبارات عمرانی استان در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد سفر، ترافیک و پسماند گیلان ، وضعیت استان را بسیار مطلوب و شاخص های آن را مثبت ذکر و اظهار کرد: گیلان از لحاظ امنیتی ، سیاسی و اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد و در برخی از شاخص های تک رقمی آن که موجب نگرانی مسوولان شده بود، امروز به دو رقمی رسیده و در برخی از آنها، جزو برترین های کشور هستیم.
وی افزود: فضای آرامش در استان حاکم است و این فضا، توقعات اقتصادی و گردشگری و دریافت تسهیلات را از سوی مردم افزایش می دهد که این حق مردم است.
استاندارگیلان تصریح کرد: بر اساس آماری که از سازمان آمار کشور دریافت شده، استان در بخش اشتغال، رتبه هفتم کشوری را بدست آورده و نسبت به سال قبل ، بالاتر رفته و نرخ بیکاری آن شش درصد پایین آمده است.
نجفی در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم های سبز شهرهای گیلان هشدار داد و از مسوولان خواست حتما نظارت دقیق در این امور داشته باشند و از تغییر کاربری ها جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران نباید اجازه دهند که با احداث ویلاها و ساخت و سازهای بی رویه، به زیبایی استان لطمه وارد شود.
وی گفت: فضای سبز و منابع طبیعی گیلان، سرمایه های نسل های آینده هستند و ما موظف هستیم که از این سرمایه های اصلی استان حفاظت کنیم.
وی به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اشاره و اضافه کرد: امکانات اولیه مسافران در تمامی بخش ها از جمله ذخیره سازی آرد فراهم شده و در این بخش مشکلی وجود ندارد.
وی به کشاورزان گیلانی توصیه کرد که هرچه زودتر نسبت به شخم اراضی شالیزاری خود اقدام کنند و مسوولان نیز در این مسئله نظارت نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: خدمات رسانی در امر آبرسانی ، گازرسانی و برق رسانی و دیگر خدمات در استان و در شهر و روستاها ادامه دارد و تا سال 95گازرسانی به 700 روستای گیلان به اتمام خواهد رسید.
حجت شعبانپور افزود: با توجه به سفرهای نوروزی، اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و امکانات برای پذیرایی مسافران آماده است.
وی به بهبود وضعیت جاده های گیلان اشاره و بیان کرد: در دو سال اخیر، تلفات جاده ای در استان کاهش یافته به نحوی که تلفات جاده ای استان از 648 سال گذشته، امسال به 611 نفر رسیده است.
شعبانپور با گزارشی از روند پیشرفت امور استان در سال 93 یادآور شد: در 52 شهر تفکیک زباله از مبداء شروع شده و آموزش های خوبی در این زمینه از پیش دبستانی تا دبیرستان با همکاری آموزش پرورش انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: مراکز دفن زباله های استان ساماندهی شده و بوی متعفن زباله های سراوان که اهالی این منطقه را آزار می داد، برطرف شده و برای اجرایی شدن سایت زباله سوزها نیز 110میلیارد ریال اختصاص یافته است.
فرماندار رودبار نیز در این جلسه از آمادگی این شهرستان به عنوان مقصد اولیه مسافران نوروزی به گیلان خبر داد و اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر رودبار تشکیل و این شهرستان با تجهیز بیمارستان ها، اماکن اقامتی و تفریحی و رستوران ها و سه هتل، آماده پذیرایی از مسافران است .
سید محمد احمدی افزود: سه بیمارستان با 96تخت برای حادثه دیدگان احتمالی و مساجد بین راهی این شهرستان تجهیز و آماده هستند.
وی گفت: امسال ترافیک از داخل شهر منیجل به جاده کناری هدایت می شود.
فرماندار رودسر نیز اظهار داشت: 9منطقه گردشگری و 42منطقه تاریخی و گردشگری شهرستان و 43 مدرسه با دو هزار و 700نفر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز گفت: طی هماهنگی انجام شده با پلیس راه ، اورژانس، راه و شهرسازی ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های ذیربط شرایط پذیرایی از مسافران نوروزی در استان آماده شده است.
رضا علیزاده خاطرنشان کرد: 537 بازرس نیز تا پایان تعطیلات بر امور نظارت دارند تا کم فروشی و گرانفروشی و یا اجحافی به مسافران نشود.
وی افزود: استان گیلان ظرفیت پذیرایی روزانه 637هزار نفر را در مراکز اسکان دائمی و موقت دارد و در مدت تعطیلات نوروزی می تواند از 13میلیون نفر پذیرایی کنند.
وی یادآور شد: 233مرکز اطلاع رسانی در استان فعال است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه گفت: این استان 11هزار کیلومتر راه دارد که با توجه به حجم سرزمینی این راه ها، شش برابر متوسط راه های استان های کشور می باشد.
شعبانعلی خاوری خاطرنشان کرد: تاکنون 229کیلومتر شبکه راه های شریانی استان روکش آسفالت شده و کوشیده ایم که در ایام نوروز امسال از بخشی هایی از کمربندی شهر لنگرود و شهر انزلی برای تسهیل در امر ترافیک بطور موقت استفاده شود تا در ساعات پر ترافیک مشکلی ایجاد نشود.
خاوری یادآور شد: 350کیلومتر راه های استان خط کشی گرم و یک هزار کیلومتر خط کشی سرد شده و 114 نقطه خطر ساز و 242نقطه مشکل دار دیگر آشکارسازی صورت گرفته است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز ریخت و پاش زباله در استان را زیاد دانست و گفت: بیست و سوم اسفندماه، رودخانه ها و بیست و پنجم اسفندماه، تالاب انزلی از زباله ها پاکسازی شد.
محمدرضا برجی افزود: 20گشت ویژه زیست محیطی در ایام تعطیلات نوروز در استان مستقر می شوند و نسبت به تذکرات زیست محیطی اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: 131مکان استان به عنوان نقاط بحرانی از نظر ریخت و پاش زباله شناسایی شده اند.
ستاد سفر، ترافیک و پسماند گیلان عصر چهارشنبه با حضور شهرداران و فرمانداران استان برگزار شد.
استان گیلان 16 شهرستان و 52 شهر دارد.ک/2
6029 / 2007



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن