تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803627234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنوع در مقاصد گردشگری در نوروز 94/ افزایش 141 درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی‌فر در نشست خبری مطرح کرد
تنوع در مقاصد گردشگری در نوروز 94/ افزایش 141 درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران، امسال شاهد رشد 141 درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و تنوع در مقاصد گردشگری بوده‌ایم.

تلفنی** تنوع در مقاصد گردشگری در نوروز 94/ افزایش 141 درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود سلطانی‌فر در نشست خبری صبح امروز به ارائه گزارش فعالیت ستاد هماهنگی سفر در نوروز 94 پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدا در تبریک موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در اثبات حقانیت ایران گفت: امیدواریم این توافقات مقدمه‌ای برای از بین رفتن ذهنیت اشتباه از ایران بر افکار عمومی جهان و حل مشکلات اقتصادی ما باشد.

سلطانی‌فر در ادامه ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران و ارگان‌های مربوطه در ساماندهی تعطیلات نوروز گفت: امسال 500 هزار نوروزدان بی‌نوروز از سه ماه قبل برنامه‌ریزی و آغاز به کار کردند که این تلاش‌ها باعث شد کارنامه قابل قبولی برای این 18 روز تعطیلات رقم بخورد و نسبت به تعطیلات نوروز سال قبل عملکرد رضایت‌ بخش‌تری داشته باشیم.

سلطانی‌فر در ادامه به بیان سیاست‌های این سازمان برای نوروز 94 پرداخت و گفت: خوشبختانه سیاست ما تنوع مقاصد گردشگری و ساماندهی گردشگران داخلی بوده است که با استفاده از امکانات در معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری توانستیم سفرها را در اقصی نقاط کشورمان تقسیم کنیم و مسافرت‌های نوروز تنها به چند شهر خاص خلاصه نشود. همچنین در زمینه کیفیت خدمات‌رسانی ما بهتر از سال‌های قبل بوده است ولی هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تلاش‌های این سازمان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور گفت: امسال تلاش‌های فراوانی در این زمینه صورت گرفت به گونه‌ای که جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف به صورت سی دی و بروشورهای متنوع در اقصی نقاط شهرها در اختیار مسافران قرار می‌گرفت.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف پرداخت و گفت: در همه 660 کمپ اقامتی موقت در کشور توانستیم نمایشگاه صنایع دستی برپا کنیم که این فعالیت حرکت خوبی برای فروش و معرفی صنایع دستی و محصولات هنری تمام شهرستان‌ها بوده و همچنین رونقی را در این زمینه به دنبال داشته است.

سلطانی‌فر اظهار داشت: ما امسال توانستیم در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و گردشگری زمان بازدید مسافران را دو ساعت افزایش دهیم که این افزایش یک آمار بسیار خوبی را از تعداد بازدیدکنندگان ایجاد کرده است به گونه‌ای که 141 درصد بازدیدکننده از مراکز تفریحی، تاریخی، فرهنگی نسبت به سال قبل افزایش داشته است که این نشان‌دهنده این است که در صورت افزایش خدمت‌رسانی به گردشگران ما با استقبال آنها از جاذبه‌های گردشگری‌مان برخوردار خواهیم بود.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به حمله تروریستی در 13 فروردین در خوزستان گفت: متأسفانه با همه شیرینی‌های به دست آمده در نتیجه عملکردها در 13 فروردین ما شاهد یک حادثه تروریستی در خوزستان بودیم که باعث به شهادت رسیدن سه تن از افراد نیروی انتظامی شد که ما با محکوم کردن این حادثه به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به آمار به دست آمده در تعطیلات نوروز اشاره و بیان داشت: روش ما برای احتساب تعداد مسافران داخلی از طریق آمار اقامتگاه‌های رسمی و قانونی است که بر این اساس از تاریخ 28 اسفند 93 تا 14 فوردنی 94 در کل 31 استان و هفت منطقه آزاد مجموعا 60 میلیون و84 هزار نفر اقامت در شهر به ثبت رسیده که با میانگین سفر چهار شب بر این اساس 15 میلیون گردشگر داشته‌ایم این میزان جدای از 200 هزار ویلای شخصی در شمال کشور و خانه مسافرهای غیرقانونی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس آمار پلیس راهور کشور سه درصد و بر اساس آمار میراث فرهنگی پنج درصد افزایش در مسافرت‌های داخلی داشته‌ایم که این نزدیک بودن آمار نشان از صحت کار دو گروه دارد.

وی در ادامه به ترکیب اسکان‌‌ها در مراکز مختلف پرداخت و گفت: شش درصد اقامت‌ها در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، 17 درصد در اماکن متعلق به آموزش و پرورش، 20 درصد در مهمان‌سرای ادارات، 14 درصد در کمپ‌های دائم شهرداری و هلال احمر، چهار درصد در خانه مسافر و مابقی در چادرهای مسافرتی در کمپ‌های موقت بوده است.

وی در ادامه به بیان استان‌هایی که مورد استقبال بیشتر قرار گرفته‌‌اند پرداخت و گفت:‌ استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی جزو 10 استان مورد استقبال مسافران بوده است.

سلطانی‌فر در ادامه بیان داشت: برای افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم عزیزمان تعداد بازرسان در حدود 37 درصد افزایش داشته و در مجموع 47 هزار مورد بازدید داشته‌ایم که تعدادی از مراکز مورد تشویق و تعدادی مورد تذکر زبانی و کتبی قرار گرفته‌اند و در نهایت مجبور به تعطیلی 28 مرکز اقامتی، 32 دفتر خدمات مسافرتی، 32 مرکز پذیرایی مجبور به تعطیلی اینها شده‌ایم.

وی در ادامه گفت: نکته مهم در نوروز 94 همدلی صمیمانه و گرم بین تمام دستگاه‌ها با ارگان‌های مربوط بوده است و بعضا چند ارگان مشغول به اطلاع‌رسانی به مردم شده بودند به گونه‌ای که بر اساس آمار 2 هزار و 800 پایگاه اطلاع‌رسانی در کل کشور موجود بود و 30 میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی توزیع گردید همچنین 4 هزار و 300 ساعت برنامه مربوطه در تمام شبکه‌های صدا و سیما به نمایش درآمد.

سلطانی‌فر در ادامه در خصوص زمان توزیع سفر و طرح تعطیلات زمستانه گفت: پیشنهاد سازمان گردشگری تعطیلات شانزدهم تا 22 بهمن بوده که به دولت اعلام شده ولی هنوز در این زمینه کار کارشناسی مناسب صورت نگرفته است که در صورت تحقق این امر می‌توانیم حجم مسافرت را در تمام سال توزیع کنیم.

وی در ادامه در خصوص جذب گردشگران خارجی بیان داشت: در حال حاضر هزار و 100 هتل در کشور موجود است که از این میزان 130 هتل آن مربوط به هتل‌های چهار و پنج ستاره است که با توجه به افق چشم‌انداز 1404 و هدف جذب 20 میلیون گردشگر خارجی باید 130 هتل را به 400 هتل برسانیم که در این زمینه 10 گروه هتل‌ساز بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند که مانع پیش روی آنها تحریم‌های موجود است.

در ادامه "مرتضی رحمانی موحد" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به سامانه ثبت شکایات اشاره و بیان داشت: در مجموع این سامانه 23 هزار و 25 مورد ثبت تماس داشته است که از این میزان 9 هزار و 39 مورد در خصوص راه‌ها، 14 هزار و 600 مورد در خصوص هواشناسی، 2 هزار و 100 مورد در خصوص جاذبه‌های گردشگری، هزار و 200 مورد در خصوص اماکن و 340 مورد در خصوص اقامتگاه‌های پذیرایی، 98 مورد در خصوص شکایات بوده است. 

رحمانی موحد در خصوص اقامتگاه‌های آموزش و پرورش بیان داشت: این اقامتگاه‌ها با توجه به سطح کیفیت خدمات خود به سه گروه با سه نرخ مختلف تبدیل شده بودند که اولویت آنها با فرهنگیان بوده که در صورت صلاحدید استاندار محترم پذیرش برای عموم مردم آزاد شده بود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پایان به خدمات بین راهی اشاره و بیان داشت: خدمات بین راهی به سه دسته تقسیم می‌شدند؛ اولین آن واحدهای پذیرایی بین راهی بود تا آنها ملزم به ارائه خدمات بهداشتی به عموم مردم بوده‌اند؛ دومین دسته مربوط به مجتمع‌های سازمان میراث فرهنگی بوده است و آخرین آن مساجد بودند که ساعات ارائه خدمات به هموطنان عزیز را افزایش داده است ولی با این حال ما در زمینه ارائه خدمات بهداشتی بین راهی هنوز در زیرساخت‌های آن کمبود داریم.


انتهای پیام/






۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن