تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805037156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايسته هايي براي برخي اصولگرايان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
بايسته هايي براي برخي اصولگرايان موج - بهتر است آن چنان که بايد با دولت همکاري شود. به جاي سخن پراکني بايد همچنان سرباز باشيم و بدانيم سنگرهاي نبرد نبايد خالي بماند. به جاي لعنت به خودي حملات دشمن را در فضاي سايبري خنثي کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در جريان مذاکرات هسته اي و پس اعلام بيانيه و خبر لغو تحريم ها سيري از نظرات موافق و مخالف در فضاي مجازي و به خصوص شبکه هاي اجتماعي به راه افتاده است. آنهايي که موافق توافق هسته اي هستند سعي در تشويق تيم مذاکره کننده دارند. اما آنهايي که مخالف مذاکرات و بيانيه اعلام شده هستند تصويري از يک عده خيانتکار و خائن به نظام و آرمان هاي انقلاب را از چهره مسئولين مذاکره کننده مي کشند.
عمدتا اين اشخاص افرادي شناخته شده در عرصه فضاي مجازي هم هستند. با نگاهي به کامنت ها و نظرات مختلف اين گونه برداشت مي شود که اين دسته خود را شکست خورده يک گفتمان تلقي مي کنند. البته گروگشي هاي مجازي فقط به اين دسته محدود نمي شود. موافقين توافق هسته اي هم با بازنشر سخنان ولايتي در مورد ديپلماسي سعي در اقناع اذهان مخالف دارند.
با اين حال همه بايد عده اي ساز مخالف را بزنند. اما اين بار عده اي هم سکوت کرده اند. بسياري از جريانات و شخصيت هايي که تا ديروز مذاکره را خيانت به نظام برآورد مي کردند و اصلا اين سوال را مي کردند که چرا بايد سر يک ميز بنشينيم و مذاکره بکنيم نه اظهار نظر جامعي مي کنند و فقط به بازخواني نظرات مخالف و موافق بسنده کرده اند.
هر چند صحبت هايي هم شده است که مثلا تفاوتي در متن بيانيه هاي انگليسي و فارسي بوده و اصلا فردو را نبايد تعطيل مي کردند و ... ولي روي هم رفته جريانات مخالف حاضر به قبول پاره اي از دستاوردها نيستند. البته گفته هاي ما با برخي صاحبنظران حاکي از اين بود که اصلا تفاوتي بين متون قرائت شده وجود ندارد و اگر عده اي انتقاد مي کنند صرفا از سر بهانه جويي و بهانه تراشي است. سخنگوي فراکسيون رهروان ولايت به موج گفته است که مخالفين عده کمي هستند و حتما منافع خود را در خطر ديده اند.
البته در مقابل برخي موافقين هم پا را پيش تر گذشته اند و تئوري و گفتمان مقاومت را مردود مي خوانند. هر چند اين گونه جبهه گيري ها عادي به نظر بيايد ولي آن قدرها هم بي اهميت نيست. چرا که پس از نامگذاري سال 94 از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني باز هم سکوتي عميق از سوي برخي جريانات رخ داد.
اين سکوت هم مشابه همان سکوتي بود که در هنگام اعلام خبر حصول نتايج مذاکرات به وقوع پيوسته بود. به نظر مي آيد که جريانات راديکال اصولگرا بايد بيش از پيش خود را با واقعيت پيش آمده تطبيق دهند. چرا که عمل به شعار سال واجب تر از منافع لحظه اي است. اختلاف و انتقاد البته که عادي و طبيعي است ولي اگر بخواهيم به شعار سال عمل کرده باشيم بايد نقدي مستند، منطقي و سازنده باشد. نه اينکه صرفا از سر بهانه تراشي و بهانه جويي حرفي زده شود.
اين مهم نه فقط در فضاي مجازي و شبکه هاي فيس بوک و گوگل پلاس که البته در فضاي واقعي هم بايد اين گونه باشد. اين طور هم نبايد قضاوت شود که گفتمان مقاومت شکست خورده است. منافع ملي ما هم آنقدرها در خطر نيست. به باور دکتر اميني، کارشناس مسايل سياسي، سير مذاکرات هسته اي يک جريان مداوم بوده است. بايد در زمان جليلي به آن شکل پيش مي رفته و الان در اين شرايط به اين سمت منتهي شود.
اين نکته هم حايز اهميت است که رهبر معظم انقلاب بر تمام روند مذاکرات هسته اي نظارت داشته اند و در اين زمينه تيم مذاکره کننده را راهنمايي کرده اند. اين نکته هم در زمان مذاکره کنندگان قبلي و هم در اين دوره بوده است. پس گروهي نبايد خود را شکست خورده تلقي کنند و سعي در تمسخر مسئولين مذاکره کننده داشته باشند. چنان که رهبر معظم انقلاب هم فرموده بودند ما در هر حال پيروز ميدان هستيم.
سوال ديگري هم که شايد مطرح شود اينکه چرا حزب الله ايران توافق هسته اي را شکست تلقي مي کند ولي حزب الله لبنان بعد از اعلام بيانيه آن را تبريک گفت. سيري در شبکه هاي مجازي اين نکته را بيشتر به چشم آورد.
با اين حال به نظر مي رسد بايد در مسير ميانه حرکت کنيم. نه زياد از کوره دربرويم و نه سکوت معنادار و نه تمسخرهاي پر از اشک و لبخند. اينجا فقط صبر برخي مسايل را روشن خواهد کرد. بايد ببينيم در تيرماه چه خواهد شد. تاريخ ايستا و بي تحرک نيست. کسي هم در کارش قصور نکرده است.
بهتر است آن چنان که بايد با دولت همکاري شود. بي سبب نيست که عده اي معتقدند که تحولي عظيم در تاريخ تحولات ايران و جهان رخ داده است. به جاي سخن پراکني بايد همچنان سرباز باشيم و بدانيم سنگرهاي نبرد نبايد خالي بماند. به جاي لعنت به خودي حملات دشمن را در فضاي سايبري خنثي کنيم. آن وقت است که مي توانيم به شعار امسال هم عمل کنيم. دلواپس و دلاور معنا ندارد. ما همه حامي دولت هستيم.

*صفيه رضايي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن