تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819883151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشن نوروزی در ساختمان تاریخی ارشد زاده ورزقان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد: برگزاری جشن نوروزی در ساختمان تاریخی ارشد زاده ورزقان خبرگزاری پانا:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشن نوروزی در عمارت تاریخی ارشد زاده ورزقان خبر داد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين ساعت 12:46

خبرگزاری پانا+برگزاری جشن نوروزی در ساختمان تاریخی ارشد زاده ورزقان

به گزارش خبرگزاری پانا,فرزین حق پرست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  این اداره کل گفت: شهرستان ورزقان از نظر تاریخی منطقه ای بسیار غنی است و آب و هوای بکر این منطقه نیز توام با آثار تاریخی، این شهرستان را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کرده است. وی افزود: روستای گل آخور و چیچکلی در کمیته گردشگری به عنوان منطقه ی نمونه گردشگری معرفی شده است.
وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار حوزه گردشگری در شهرستان ورزقان یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان ورزقان پتانسیل هایی همچون شرایط ویژه آب و هوایی و همچنین آثار تاریخی را داراست می توانیم سرمایه گذاران بسیاری را برای سرمایه گذاری در این منطقه جذب کنیم.
وی همچنین ادامه داد: ساختمانی که هم اکنون در آن حضور داریم یکی از معدود خانه های اربابی موجود از دوران قاجار است و این خانه ی اربابی تنها یک نمونه از آثار تاریخی با ارزش ثبت شده در ورزقان است.
وی با اشاره به سایر آثار تاریخی موجود در این شهرستان خاطر نشان کرد: این شهرستان یک هزار آثار تاریخی دارد که 205 مورد از آن ها به ثبت ملی رسیده است ، این رقم برای یک شهرستان به وسعت ورزقان رقم بسیار قابل توجهی است.
حق پرست  صنایع دستی این منطقه را نیز بسیار ارزشمند دانست و افزود: اقدامات ویژه ای در زمینه حمایت از صنایع دستی و فعال کردن کمیته گردشگری روستایی برای رونق بخشیدن به روستاهای هدف گردشگری انجام می شود.
وی ادامه داد: توجه به صنایع دستی شهرستان ها و حمایت از توسعه گردشگری روستایی این امکان را فراهم می‌کند که تمرکز زدایی از مراکز استان ها انجام شود و شاهد توزیع عادلانه امکانات، ایجاد فضای کسب و کار به وسیله امکانات موجود و در نتیجه پیشرفت شهرستان ها باشیم.
گفتنی است، این جشن با نمایش و رقص آئینی ، تکم گردانی و عاشیق نوازی همراه بوده و از سوی گردشگران و اهالی شهرستان با استقبال چشم گیری رو بروشده است.
لازم به ذکر است که شهرستان ورزقان با بیش از 48 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری تبریز قرار دارد و منطقه چیچکلی و گل آخور از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان به شمار می آید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن