تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803628066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعتی سازی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران:
صنعتی سازی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی است
نخستین همایش بلندمرتبه سازی در ایران و خاورمیانه از ۱۹ الی ۲۱ دیماه ۱۳۹۳ درمرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار گردید یکی از مهم ترین رویدادهای خبری سال گذشته به شمار می رود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعید غفرانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه صنعتی سازی با بلندمرتبه سازی متجلی می‌شود، گفت: طرح‌های بلندمرتبه سازی اگر تابع اصول و قواعد شهری شود به توسعه مثبت کلانشهر‌ها کمک می‌کند.

غفرانی افزود: همه کلان شهر‌ها به برنامه جامع و طرح تفصیلی نیاز دارد که راهکار نظام برنامه ریزی برای ساختار شکل گیری شهر و توسعه شهری محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: نظام برنامه ریزی شهری در چارچوب برنامه جامع شهری مهم‌ترین گام در جهت شکل گیری و توسعه شهری است.
 
غفرانی اظهار داشت: شهر نیازمند انواع ساختمان‌ها و خدمات عمومی است، اما در حال حاضر ساختمان‌هایی که به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
وی تاکید کرد: در مبحث بلندمرتبه سازی، مسکن بیشتر مورد توجه است و موضوع تامین مسکن به عنوان اولین و مهم‌ترین نیاز انسان در جوامع شهری، باید برنامه ریزی شود تا ضمن رفع نیاز شهروندان، برای شهر مشکل ساز نباشد.
 
غفرانی در ادامه اضافه کرد: برج سازی می‌تواند مشکل جدی برای همه عرصه‌های شهری به وجود بیاورد و مکان یابی برج و برج سازی به شکل پراکنده و جزیره‌ای باعث ارائه یک کالبد نامناسب می‌شود.
 
غفرانی شرط داشتن یک کالبد خوب برای شهر را مکان یابی مناسب برای اجرای طرح برج سازی دانست و گفت: مکان‌های مناسب شهر شناسایی و برنامه‌های پروژه ساختمانی بر روی آن اجرا شود.
 
غفرانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توان در شهر تهران یک پیکر موزون مشاهده کرد، گفت: در حال حاضر در شهر تهران نمی‌توان یک وزن و قاعده‌ای که از نگاه بصری به بیننده ایده زیبایی‌شناسی بدهد مشاهده کرد و برج‌هایی که با قاعده ساخته نشده است به شکل قارچ گونه در سطح شهر هویدا می‌شود و اثار خوبی در نظام شهرسازی ندارد.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تصریح کرد: شهر‌ها نباید گسترش افقی پیدا کند و نگاه تخصصی بر این است که برج سازی با قاعده از ضرورت کلان شهر‌ها به شمار می‌رود.
 
غفرانی اظهار داشت: برج سازی امر مطلوبی برای شهر‌ها است و منطق و عقل حکم می‌کند که در آن بخش از شهر‌ها که امکان و استعداد برج سازی وجود دارد، در قالب نظام برنامه ریزی شهری طرح برج سازی اجرایی شود.
 
وی برج سازی را نیاز کلان شهر‌ها و فرصت توسعه شهری برشمرد و گفت: در طرح جامع جدید شهر تهران به بلندمرتبه سازی توجه شده است، سهمیه بندی مشخص و تعیین ارتفاع و کاربری برج، تا حدودی کار را به سمت قاعده‌مندی هدایت کرده است.
 
غفرانی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که تفکر جدید نظام شهری که در قالب طرح جامع تفصیلی لحاظ شده عملیاتی شود، شاهد نابسامانی در احداث برج‌ها نخواهیم بود و نقد و بررسی ما در مورد طرح‌هایی است که در گذشته اجرا و باعث آسیب به شهر تهران شده است.
 
وی برج سازی با ساختمان‌های کم ارتفاع، شکل گیری پیکر موزون، عدم خدشه دار شدن پیکر شهر و زیبایی در چهره شهری را مصداق کامل برج سازی قاعده‌مند و اصولی دانست.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن بیان اینکه نقش نظام مهندسی ساختمان طبق قانون حضور در شکل گیری ساختار شهراست، گفت: این سازمان در نظام شکل گیری شهر و در کیفیت تدوین امور تاثیر بسزایی خواهد داشت اما نظام مهندسی صادرکننده مجوز ساخت و ساز در شهر نیست و در اصل این امر در اختیار حوزه مدیریت شهری است که باید در چارچوب طرح جامع شهری و طرح تفصیلی حرکت کند.
 
وی از برگزاری نخستین همایش بلندمرتبه سازی در دی سال جاری خبر داد و گفت: این کنفرانس اولین گام برای بلندمرتبه سازی قاعده‌مند خواهد بود و این گام آغاز ورود به موضوع پراهمیت بلندمرتبه سازی است که اثر مستقیم و جدی در ساختار شهری دارد و شاهد گام‌های مثبت و قاعده‌مند در این حوزه خواهیم بود.
 
غفرانی نقش صنعتی سازی در بلندمرتبه سازی را ضروری و حیاتی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی، نگاه صنعتی سازی به ساختمان است، زیرا برج سازی به روش سنتی امکان پذیر نیست و در واقع برج سازی یک امکان برای بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها است.
 
این مسئول در ادامه با اعتقاد به اینکه در صنعتی سازی ایمنی، کیفیت و مسائل فنی رعایت می‌شود، آلودگی کاهش می‌یابد و سرعت کار، پایداری و استحکام افزایش می‌یابد، اذعان داشت: نظام مهندسی با جدیت پیگیر این مورد است، همچنین توجه داشته باشید که اگر طراحان، ناظر و مجریان از سوی سازمان نظام مهندسی باشند و این فرآیند سه گانه به طور کامل و حرفه‌ای انجام شود، قطعا ایمنی سازه افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/


اخبار مرتبط

تبادل تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی
اثرگذاری بی وقفه قیمت زمین بر بازار مسکن
تدوین سند ملی "ساماندهی" سکونتگاه های غیر رسمی
نصب 1870 دوربین ثبت تخلف در جاده ها
وقوع 75 درصد از سوانح رانندگی در راه‌های شریانی کشور
ثبت 15 میلیون 787 هزار تردد در جاده های استان تهران / افزایش 3 درصدی سفرهای نوروزی در دور اول
افسانه آزاد راه تهران- شمال در پیچ وخم جاده های شمال باقی مانده است
گره تعاونی های مسکن مهر ناگشودنی است
پرونده هدايت در "پرديس" بسته شد/ قائم مقام شرکت عمران" پرديس" سرپرست شد




۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن