تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819932495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات لوزان چه تاثیری بر بازار بورس داشت؟/ فعالان بازار چشم انتظار نشست‌های دیپلماتیک


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مذاکرات لوزان چه تاثیری بر بازار بورس داشت؟/ فعالان بازار چشم انتظار نشست‌های دیپلماتیک
شاخص کل بورس همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای 62 هزار و 530 واحد بود و روز گذشته به 65 هزار و 175 واحد رسیده است که جهش 2 هزار و 645 واحدی را نشان می دهد.
به گزارش نامه نیوز، همزمان با آغاز سال 94 دور جدید مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس آغاز شده است که انتشار اخبار امیدوار کننده از این دور مذاکرات و احتمال رسیدن به توافق نهایی موجب شده تا بازارهای مالی کشور و به خصوص بازار بورس در حالت فوق العاده قرار بگیرد و حرکت شاخص متاثر از روند پیشرفت مذاکرات هسته ای باشد.
در همین رابطه سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش که چقدر به توافق نزدیک شده‌اید گفته است نمی‌توان به شکل قاطع در این خصوص نظر داد. پیشرفت‌های خوبی در دوره‌های گذشته مذاکراتی داشتیم؛ در این دور هنوز نمی‌توان گفت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته، اما بر روی ایده‌های مختلف کار کردیم و راه‌حل‌های محتملی که برای چند موضوع اختلافی وجود دارد، مورد بررسی جدی قرار گرفته است. هنوز در موقعیتی نیستیم که بگوییم که نزدیک به حل این مسائل هستیم، اما امیدوار هستیم و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. عراقچی افزود: همه وزرای امور خارجه جز وزیر امور خارجه روسیه تصمیم گرفتند تا فردا در لوزان باقی می‌مانند. آقای لاوروف لوزان را به دلیل کار شخصی ترک کرده و اگر به جمع بندی برسیم باز می‌گردد. سایر وزرای امور خارجه باقی می‌مانند تا به پیشرفت مذاکرات کمک کنند و خود این مسئله نشان دهنده عزم و اراده جدی برای حل موضوعات است. این اظهارات در حالی مطرح می شود که شاخص کل بورس همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای 62 هزار و 530 واحد بود و روز گذشته به 65 هزار و 175 واحد رسیده است که جهش 2 هزار و 645 واحدی را نشان می دهد. این در حالی است که در روزهای پایانی سال گذشته شاخص کل بورس در مذار نزول قرار داشت و همین موضوع نگرانی هایی را در میان فعالان ایجاد کرده بود. در همین رابطه یک کارشناس بازار سرمایه تثبیت قوانین و ابهام زدایی از بازار سرمایه، قیمت جهانی نفت و مذاکرات هسته ای را سه عامل اثرگذار بر بورس در سال ۹۴ برشمرد. علی اکبر زارعی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال 94 با تقسیم بندی عوامل تاثیرگذار بر بورس به دو بعد داخلی و خارجی گفت: در بعد داخلی تثبیت قوانین و ابهام زدایی از بازار سرمایه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بازار سهام هستند که می توانند موجب رونق معاملات شوند، بعلاوه این که باید به این موارد عواملی چون کاهش نرخ سود بانکی را نیز اضافه کرد. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابعاد خارجی اثرگذار بر بورس در سال 94 ادامه داد: یکی از این عوامل خارجی قیمت جهانی نفت است که سال گذشته نیز اقتصاد و بازار سرمایه کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. وی اضافه کرد: چگونگی پیشرفت مذاکرات هسته ای و نتیجه آن نیز یکی دیگر از عوامل برونزای موثر بر بازار سرمایه در سال 94 است که برای کلیت اقتصاد و بازار سرمایه کشور مهم است. این عامل می تواند موجب توسعه بیشتر اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد کشور باشد. این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته ای همراه با برداشته شدن تحریم ها علاوه بر رفع محدودیت برای رونق بنگاههای تولیدی، ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام را نیز در پی خواهد داشت. این در حالی است که پیش از آن وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سال 94 را سال خیلی خوبی می بینم، گفته بود امیدوارم بذرهایی که در سال 93 کاشته شد، در سال 94 به ثمر بنشیند. امیدواریم سال ۹۴ را با شرایط متناسب و با ثبات در بازار سرمایه شروع کنیم. در حالی که بازار سرمایه این روزها سرنوشت خود را به مذاکرات هسته ای لوزان گره زده است باید دید نتیجه نهایی این دور از مذاکرات چه تاثیری در روند فعالیت بازار بورس خواهد گذاشت.



۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن