تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری اکوادور از ونزوئلا در مقابل آمریکا حمایت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهوری اکوادور از ونزوئلا در مقابل آمریکا حمایت کرد تهران-ایرنا- رییس جمهوری اکوادور به حامیان "کمپین" حمایت از ونزوئلا در مقابل دستور اجرایی آمریکا پیوست؛ دستوری که در آن دولت کاراکاس به عنوان تهدید علیه امنیت ملی واشنگتن معرفی شده است.


به گزارش شبکه تلویزیونی "تله سور" ونزوئلا ، "رافائل کورئا" رییس جمهوری اکوادر ضمن اعلام حمایت از ونزوئلا در مقابل اقدامات آمریکا گفت "ما همه ونزوئلا هستیم" و آنچه که در حال حاضر مطرح است "احترام به حقوق بین الملل" است.
این موضع رییس جمهوری اکوادور علیه دستور اجرایی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا علیه ونزوئلا اتخاذ شده است.
اوباما در تاریخ 9 مارس (18 اسفند) اعلام کرد ونزوئلا تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست و هفت نفر از مقامات ونزوئلایی را به بهانه نقض حقوق بشر در جریان تظاهرات گسترده سال 2014 در ونزوئلا تحریم کرد.
کورئا گفت: آنچه که اوباما انجام داد قابل قیاس با سناریویی است که به موجب آن اکوادور قویا تحریم هایی را علیه کلمبیا، پرو، اسراییل یا آمریکا اعمال کند.
فعالان در ونزوئلا بیش از یک میلیون امضا در حمایت از توماری جمع آوری کرده اند که در آن از اوباما خواسته شده است دستور اجرایی علیه ونزوئلا را لغو کند.
قرار است دولت کاراکاس امضاهای جمع آوری شده را در نشست کشورهای آمریکای لاتین در پاناما ارائه دهد. این نشست 11-10 آوریل (22-21 فروردین) برگزار می شود.
"نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا هشدار داده در بحبوحه تلاش های آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشورش، حضور دیپلماتیک آمریکا در ونزوئلا را محدود خواهد کرد.
ونزوئلا روز جمعه یادداشت اعتراض آمیزی را در رابطه با دستور اجرایی اوباما به سفارت آمریکا در کاراکاس تسلیم کرد.
کمپین همبستگی با ونزوئلا، تحت عنوان "اوباما، ونزوئلا تهدید نیست"، مورد حمایت چند کشور دیگر از جمله روسیه و نیکاراگوئه قرار گرفته است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، تصمیم آمریکا را بیهوده خوانده و اعلام کرده است که واشنگتن باید دشمن تراشی بین کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را متوقف کند.
لاوروف به تازگی پس از دیدار با رییس جمهوری نیکاراگوئه در ماناگوآ اعلام کرد: روسیه و نیکاراگوئه مخالف مداخله آمریکا در امور داخلی ونزوئلا هستند و آن را تقبیح می کنند.
اروپام**9158**1517



09/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن