تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه های نهاوند میزبان گردشگران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موزه های نهاوند میزبان گردشگران نوروزی نهاوند-ایرنا- بازدید از سه موزه مردم شناسی ، تاریخ و فرهنگ و شهدا در نهاوند که هر یک بخش هایی از تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این دیار را نشان می دهند برای گردشگران نوروزی جذابیت بسیاری دارد.


رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نهاوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:به منظور آشنایی مسافران نوروزی با قابلیت های فرهنگی و تاریخی نهاوند ، موزه های این شهر از آمادگی لازم برای بازدید گردشگران نوروزی برخوردار است .
محسن جانجان افزود: به منظور غنی کردن موزه های این شهرستان، امسال 23 قلم شی تاریخی جدید به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند اضافه شده که می تواند بر میزان جذابیت موزه ها بیفزاید.
وی افزود: علاوه بر این در تمامی موزه های شهرستان نمایشگاه عکس پتانسیل های گردشگری و تاریخی نهاوند نیز برپا شده و عکس های هنرمندان نهاوندی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
رییس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ ظرفیت و پتانسیل های گردشگری دومین شهر استان بعد از همدان است گفت: شهرستان نهاوند بعد از همدان دارای بیشترین ظرفیت و پتانسیل گردشگری است و می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کند.
وی در این رابطه افزود : نهاوند با پیشینه تاریخی خود و همچنین طبیعت زیبا و سراب های دل انگیز از استعداد لازم برای تبدیل شدن به شهری توریستی برخوردار است که در صورت فراهم نمودن زیرساخت های لازم می توان آن را به دومین شهر توریستی استان تبدیل کرد.
وی تعطیلات سال نو را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های نهاوند ذکر کرد و گفت : تعطیلات نوروزی که بالاترین حجم مسافران به شهرستان وارد می شوند بهترین فرصت برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان در بخش های مهم گردشگری است.
جانجان گفت : مهم ترین جاذبه های شهرستان شامل سراب های گیان ، گاماسیاب ، فارسبان ، ملوسان ، کنگاور کهنه و حمام حاج آقا تراب ، مسجد قدیمی نهاوند ، تپه گیان و آستان شاهزاده محمد است که سالانه صد ها هزار نفر از آن ها دیدن می کنند .
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های خوبی در سراب گیان و گاماسیاب فراهم شده است گفت : در سال جاری با حمایت های استانداری و پیگیری های فرماندار نهاوند زیرساخت های خوبی در سراب های گیان و گاماسیاب مهیا شده که پیش بینی می شود نوروز امسال مسافران زیادی از این دو سراب بازدید کنند.
وی درخصوص دیگر اقدامات انجام شده این اداره در زمینه معرفی آثار فرهنگی نهاوند گفت: در آستانه سال نو بازارچه صنایع دستی نیز در نهاوند افتتاح شد که در این بازارچه صنایع دستی تولیدی این شهرستان برای بازدید و خرید میهمانان عرضه می شود.
وی همچنین گفت: برای آماده شدن و ایجاد حال و هوای بهاری مسابقه سبزه آرایی و پخت نان شیرینی محلی در کانون فرهنگی کوثر برگزار شد که از سوی بانوان نهاوندی مورد استقبال قرار گفت که در این مسابقه به نفرات برتر نیز هدایایی اهدا شد .
وی بیان کرد: در اولین روز از فروردین ماه جاری، مراسم استقبال از مسافران نوروزی برگزار و در این برنامه به اولین مسافر وارد شده به نهاوند هدیه ای اهدا شد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جاذبه های گردشگری به ویژه در بخش گردشگری طبیعی مورد توجه مسافران نوروزی و دیگر ایام سال است.
این شهرستان به لحاظ آب فراوان به شهر سراب ها و چشمه های جوشان معروف است به گونه ای که بیش از 10 سراب عمده در آن وجود دارد که از جمله آنها می توان به سراب گیان ، گاماسیاب ، فارسبان ، باروداب ، بنفشه و ملوسان اشاره کرد .
همچنین جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهر از دیگر عناصر جذب گردشگر است که می توان به حمام حاج آقا تراب ، مسجد قدیمی و سنتی نهاوند ، تپه گیان ، قلعه سام گبری در روستای باباقاسم ، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد اشاره نمود .
این شهرستان در منطقه غربی کشور و در مسیر ارتباطی مرکز به غرب کشور قرار دارد و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده است.
1181/7525



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن