تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798754270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروگانگیری در یک موزه در جوار مجلس تونس هشدار می‌دهد/ خطر داعش بیخ گوش گردشگران نوروزی ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: گروگانگیری در یک موزه در جوار مجلس تونس هشدار می‌دهد/ خطر داعش بیخ گوش گردشگران نوروزی ایرانی جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - گروگانگیری در تونس که منجر به مرگ ۲۲ نفر از جمله ۷ گردشگر شد درحالی اتفاق افتاد که چند آژانس های مسافرتی، برنامه هایی برا یگردشگران ایرانی در نوروز ۹۴ برای سفر به تونس دارند.

سینا قنبرپور: تنها یک روز مانده به آنکه مسافران ایرانی راهی کشور تونس شوند دو فرد مسلح با ورود به موزه‌ای مهم در این کشور ۸ گردشگر را به قتل رساندند. این در حالی است که وزارت امورخارجه کشورمان پیشتر خطاب به برگزارکنندگان تور نوروزی به تونس اعلام کرده بود این کشور از جمله مقاصد امن گردشگری محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد وزارت امورخارجه در تحلیل وضعیت امنیت کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی که ایرانیان برای تعطیلات نوروز به آن سفر می‌کنند درست عمل نکرده باشد. این در حالی است که وزارت امورخارجه سایر کشورها به طور مستمر کشورهای ناامن برای گردشگری را به شهروندان خود معرفی می‌کنند. پیش از این 
«موسی فرهنگ»،رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه روز ششم اسفندماه طی نامه‌ای به شماره ۳۱۲/۳۰۹۹۵۱۲ در پاسخ به استعلام شرکت «راشاک پرواز» اعلام کرده بود: «کشور تونس به عنوان یکی از مقاصد توریستی مه حوزه مدیترانه از وضعیت امنیتی و استقرار و آرامش برخوردار بوده و هیچ‌گونه خطری توریست‌های خارجی را تهدید نمی‌کند. لذا اعزام تورهای توریستی به این کشور در ایام نوروز بلامانع است.» اما این همه ماجرا نیست. بررسی اخبار و تحلیل‌های موجود و منتشر شده از وضعیت فعالیت‌های گروه موسوم به «داعش» نشان می‌دهد این کشور نقش مهمی در تقویت و تأمین منابع انسانی این گروه داشته است. همین امر این سئوال را مطرح می‌کند که آیا وزارت امورخارجه کشورمان تحلیل درستی از وضعیت امنیتی مقاصد گردشگری دارد؟ تونس کجاست؟
در حالی که از امروز قرار بود ایرانیان نوروز ۹۴ را در تونس بگذرانند هفت گردشگر خارجی به همراه یک شهروند تونس در حمله به موزه‌ای کشته شدند و ۵ تن دیگر هم مجروح. گفته می‌شود یک پلیس هم در این ماجرا کشته شده است. این ماجرا در پی یک گروگانگیری در موزه‌ای همجوار با مجلس تونس رخ داده است. تازه‌ترین خبر مرتبط با این کشور و نیروهای داعش مربوط به اعزام ۱۰۰ زن و دختر تونسی براي  جهاد نکاح و پیوستن نیروهای داعشی در سوریه و عراق بوده است. این درحالی است که برآوردها نشان می‌دهد دستکم ۳هزارنفر از نیروهای داعشی از کشور تونس جذب شده‌اند.





با این اوصاف عجیب است که وزارت امورخارجه بدون توجه به همسایگی تونس و لیبی و اتفاقی که برای منزل سفیر ایران در این کشور روی داد ورود به تونس را امن تلقی کرده است. سوم اسفندماه امسال مقابل خانه سفیر ایران در طرابلس انفجاری روی داد که خوشبختانه آسیب جانی به همراه نداشت و این زنگ خطری برای امنیت شهروندان کشورمان محسوب می‌شد، اما درست ۳ روز بعد از این واقعه نامه وزارت خارجه خطاب به شرکت «راشاک پرواز» مبنی بر بلامانع مانع بودن تورها به تونس در همسایگی لیبی صادر شده است.

لیبی در همسایگی تونس مدتهاست که شاهد درگیری‌هاي قومی و قبیله‌اي با حضور پررنگ گروه تروریستی داعش است.

نقش وزارت خارجه حفاظت از اتباع است
«هوشنگ غفارپور» رئیس هیئت مدیره مؤسسه مطالعات بین‌المللی جهانگردی «گابین آسیا» که نامه‌ای هم در همین زمینه خطاب به «جابرانصاری» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه نوشته است دراین باره‌ به خبرآنلاین می گوید: یکی از وظایف وزارت امور خارجه در هر کشوري رصد وضعیت کشورهاي مختلف جهان از شرایط اقتصادي، فرهنگی، اجتماعی و به‌ویژه امنیتی است. دراین گونه موارد معمولاً دستگاه دیپلماسی هر کشور وظیفه دارد در شرایط خاص هشدارهاي لازم را به اتباع خود بدهد و البته طبق استعلام به‌عمل آمده از وزارت امور خارجه کشورمان شرایط تونس کاملاً عادي و آفتابی براي ایرانیان توصیف شده است! غفارپور به سخنان وزیر کشور تونس به نقل از خبرگزاری «نشره» استناد کرده و می گوید: در شرایطی که وزیرکشور تونس از متلاشی کردن یک گروه تروریستی در استان قصرین تونس وابسته به گروه موسوم به «عقبه بن نافع» خبر می‌دهد چگونه می‌توان این کشور را امن تلقی کرد زیرا به نظر می‌رسد نیروهای تندرو متعددی در این کشور فعال هستند. این فعال گردشگری همچنین تأکید کرد: براساس اخباری که روزنامه پرتیراز «الوسنه» منتشر کرده است منابع اطلاعاتی کشور ارد گفته‌اند نیروهاي داعشی قصد دارند در مرز تونس و الجزایر اقدام به تشکیل امارات اسلامی کنند، حال پرسش این است که آیا فرستادن گردشگران ایرانی به چنین منطقه‌ای منطقی است؟
نگرانی بیشتر وقتی رخ می‌نماید که بدانیم خریداران تور گردشگری به تونس از جنس افرادی نیستند که اخبار را پیگیری کنند و اهل خرید روزنامه‌های داخلی یا پی‌جویی‌هایی از این دست باشند و عموما تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای سفر به تونس را برگزیده‌اند. با این وصف باید دید مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حفاظت از شهروندان کشورمان از حادثه روز چهارشنبه آن هم در جوار مجلس تونس تصمیمات لازم را می‌گیرند؟ ۴۷۴۷

کلید واژه ها: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - وزارت خارجه - تونس - داعش - حمله تروریستی -




پنجشنبه 28 اسفند 1393 - 10:07:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن