تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803011743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه آزاد قشم مکانی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
منطقه آزاد قشم مکانی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری
منطقه آزاد قشم با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.

منطقه آزاد قشم مکانی بی نظیر برای سرمایه گذاری//گزارش
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جزیره قشم با مساحت 1491 کيلومترمربع، حدود 5/2 برابر دومين جزيره بزرگ خليج فارس يعنى بحرين است. اين جزيره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمير و قسمتى از شهرستان بندر لنگه، از شمالشرقى به جزيره هرمز، از شرق به جزيره لارک، از جنوب به جزيره هنگام و از جنوب غربى به جزاير تنب بزرگ و کوچک و ابوموسى محدود میگردد.

اولین سرمایه گذاری در جزیره قشم ، در زمستان سال 1350 صورت گرفت. هدف از این اقدام ، ایجاد یک منطقه توریستی بود تا قشم به یکی از جزایر معروف زمستانی جهان برای جلب جهانگردان داخلی و خارجی مبدل شود.

در سال 1351 دولت وقت تصمیم گرفت نخستین بندر آزاد تجاری ایران در جزیره قشم ایجاد شود. در اولین گام ، تصمیم گرفته شد با ایجاد یک پل سنگی از ناحیه لافت که در میانه شمالی جزیره است و تا ساحل مقابل 2 کیلومتر فاصله دارد،ارتباط زمینی بین قشم و سواحل جنوبی ایران برقرار شود و این مکان را  به یک مرکز بزرگ توریستی و تجاری در دهانه خلیج فارس و تنگه هرمز تبدیل کند.

در همان سال های ابتدایی تاسیس این بندر مسئولان مربوطه خبر از کشف یک حلقه چاه گاز با توان برداشت روزانه 285 هزار متر مکعب گاز دادند که این امر بر روند اقتصادی این جزیره اثر گزار خواهد بود.

هم اکنون نیز ذخایر عظیم نفت و گاز در قشم و مرغوب ترین نفت سبک در جزیره هنگام،  فرصت مهمی برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم کرده است.

قشم با دارا بودن امتیازات و تسهیلاتی مانند معافيت مالياتي 15 ساله براي كليه فعاليت هاي اقتصادي اعم از صنعتي، تجاري و خدماتي،آزادي مشاركت و سرمايه گذاري خارجي تا ميزان 100 درصد سهام، معافيت از پرداخت هر گونه حقوق گمركي و سود بازرگاني براي واردات مواد اوليه، ماشين آلات و قطعات يدكي جهت توليد كنندگان در منطقه،امكان ورود كالاهاي ساخته شده در منطقه آزاد به داخل كشور به ميزان ارزش افزوده،تضمين كامل سرمايه هاي خارجي توسط دولت از طريق قانون جلب و حمايت از سرمايه گذاري خارجي،آزادي كامل ورود و خروج سرمايه،فروش و اجاره زمين به سرمايه گذاران داخلي و اجاره زمين به سرمايه گذاران خارجي،ايجاد شرايط مناسب براي فعاليت بانكداري داخلي و خارجي،امكان ثبت شركت و مالكيت هاي صنعتي و معنوي،صدور ويزا براي خارجيان در مبادي ورودي منطقه آزاد قشم (فرودگاه بين المللي قشم)، مقررات ساده و مناسب نيروي كار،كمترين تشريفات اداري براي فعالان اقتصادي امتیازات و تسهیلات ارزنده برای سرمایه گذاری در این منطقه به حساب می آید.

ويژگي ها و مزيت هاي منحصر به فرد منطقه آزاد قشم قرار گرفتن در دهانه تنگه هرمز و ورودي خليج فـارس، دسترسي به آبراهه هاي بين المللي، بازارهاي داخلي، بازار جمهوري هاي آسياي ميانه و بازارهاي حاشيه جنوبي كشورهاي خليج فارس، فرودگاه بين المللي فعال با پروازهاي منظم داخلي و خارجي، دارا بودن اسكله اي بزرگ در خليج فارس با ظرفيت پهلوگيري براي شناورهاي 100 تني (اسكله كاوه - شمال جزيره)، اتصال به شبكه سراسري برق كشور ايران، نزديكي به سرزمين اصلي و دسترسي به امكانات اسكله هاي شهيد باهنر و شهيد رجايي در بندر عباس، فراواني نيروي كار ماهر و غير ماهر بومي با دستمزدي كمتر و رقابتي با نيروي كار مشابه خارجي، پتانسيل هاي تفريحي و گردشگري خاص منطقه از جمله جنگل هاي دريايي حرا و سواحل زيباي جنوبي جزيره وجود ذخاير گاز طبيعي در جزيره و اطراف آن، وجود ذخاير غني گاز طبيعي گورزين و سلخ در جزيره، مخازن گازي سرخون، گاشو، سورو و نمك غربي در استان هرمزگان،مخازن دريايي هنگام، سيري، سلمان و صالح، ذخيره سازي مواد نفتي که بر اساس مطالعات شركت فاسترويلر، بهترين و اقتصادي ترين منطقه جهت ذخيره سازي نفت خام و فرآورده هاي نفتي به عنوان منطقه پشتيباني خارك و تامين خوراك طرح توسعه پالايشگاه بندرعباس و همچنین خطوط انتقال خط لوله گاز صلح و خط لوله ميعانات گازي از عسلويه به بندرعباس این منطقه را برای سرمایه گذاری کم نظیر کرده است.

فرصت ها و پتانسيل هاي سرمايه گذاري در منطقه آزاد قشم شامل پروژه  نفت و گاز و پترو شيمي،ذخيره سازي و انبار داري مواد نفتي، سوخت رساني به شناورها،احداث پالايشگاه نفت سنگين و يا ميعانات گازي است.در زمینه صنايع سنگين مانندصنايع فولاد،صنايع فلزي،صنايع گازي غير فلزي،صنايع فلزات رنگي و الكترود گرافيتي،صنايع غذايي و سلولزي، صنايع دريايي و سازه هاي فلزي دريايي شرایط فعالیت وجود دارد.

همچنین فعالیت هایی اعم از تاسيس بانك و بيمه با سرمايه هاي داخلي و خارجي، تاسيس موسسات مالي اعتباري غير بانكي و مراكز تامين مالي با سرمايه هاي داخلي و خارجي، انبارداري صادرات، واردات، ترانزيت و صادرات مجدد انواع كالا، تاسيس شركت هاي حمل و نقل هوايي (بار و مسافر) با سرمايه هاي داخلي و خارجي،فرآوري و بسته بندي آبزيان،توليد پودرهاي ماهي و روغن ماهي،پرورش ميگو و ماهي در قفس در زمینه صنایع شیلات و آبزیان می تواند فعالیت داشته باشد.

وجود شهرک های صنعتی کاوه،طولا،سوزا،الوند تاثیر به سزایی در روند فعالیت های اقتصادی این استان دارد.اتصال قشم از طریق طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل از طریق زمین و ریل به سرزمین اصلی در کنار توسعه فرودگاه بین المللی قشم فضای مناسبی را برای فعالیت های بیشتر اقتصادی در این منطقه فراهم خواهد کرد.

این جزیره علاوه بر مزیت های تجاری،صنعتی از لحاظ گردشگری نیز جز قطب های جذب گردشگر به حساب می آید و پتانسیل های زیادی برای جذب تعداد بیشتری از این میزان گردشگر داخلی و خارجی دارد.همچنین این جزیره علاوه بر جذب گردشگران تجاری دارای مراکز فرهنگی و تفریحی اعم از جنگل حرا،غار نمکی،تنگه چاهکوه،پارک کوروکودیل،قلعه پرتغالی ها،چاه تلا و... است که تمام این مراکز به تنهایی می توانند منبع عالی درآمد زایی برای جزیره به حساب آید.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

آغاز ساماندهی اسکله‌های مسافربری قشم
برگزاری تورهای دریایی بین جزایر خلیج فارس
کوه و غار نمکی جاذبه استثنایی جذب گردشگر در قشم + تصاویر
فعالیت 200 شناور تفریحی در مسیر قشم – هنگام




۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن