تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819951820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و سازهاي بي رويه، به زيبايي استان لطمه مي زند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۹:۴۵ب.ظ)
استاندار گيلان: ساخت و سازهاي بي رويه، به زيبايي استان لطمه مي زند موج - استاندار گيلان گفت: فرمانداران و شهرداران نبايد اجازه دهند که با احداث ويلاها و ساخت و سازهاي بي رويه، به زيبايي استان لطمه وارد شود.
به گزارش خبرگزاري موج ازرشت، محمدعلي نجفي امروز در جمع فرمانداران و شهرداران گيلان، وضعيت استان را بسيار مطلوب و شاخص هاي آن را مثبت ذکر و اظهار کرد: گيلان از لحاظ امنيتي ، سياسي و اقتصادي در وضعيت خوبي قرار دارد و در برخي از شاخص هاي تک رقمي آن که موجب نگراني مسوولان شده بود، امروز به دو رقمي رسيده و در برخي از آنها، جزو برترين هاي کشور هستيم.
وي افزود: فضاي آرامش در استان حاکم است و اين فضا، توقعات اقتصادي و گردشگري و دريافت تسهيلات را از سوي مردم افزايش مي دهد که اين حق مردم است.
استاندارگيلان تصريح کرد: بر اساس آماري که از سازمان آمار کشور دريافت شده، استان در بخش اشتغال، رتبه هفتم کشوري را بدست آورده و نسبت به سال قبل ، بالاتر رفته و نرخ بيکاري آن شش درصد پايين آمده است.
نجفي در ارتباط با ساخت و سازهاي غيرمجاز و تجاوز به حريم هاي سبز شهرهاي گيلان هشدار داد و از مسوولان خواست حتما نظارت دقيق در اين امور داشته باشند و از تغيير کاربري ها جلوگيري کنند.
وي تاکيد کرد: فرمانداران و شهرداران نبايد اجازه دهند که با احداث ويلاها و ساخت و سازهاي بي رويه، به زيبايي استان لطمه وارد شود.
وي گفت: فضاي سبز و منابع طبيعي گيلان، سرمايه هاي نسل هاي آينده هستند و ما موظف هستيم که از اين سرمايه هاي اصلي استان حفاظت کنيم.
وي به در پيش بودن تعطيلات نوروزي اشاره و اضافه کرد: امکانات اوليه مسافران در تمامي بخش ها از جمله ذخيره سازي آرد فراهم شده و در اين بخش مشکلي وجود ندارد.
وي به کشاورزان گيلاني توصيه کرد که هرچه زودتر نسبت به شخم اراضي شاليزاري خود اقدام کنند و مسوولان نيز در اين مسئله نظارت نمايند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان نيز در اين جلسه گفت: خدمات رساني در امر آبرساني ، گازرساني و برق رساني و ديگر خدمات در استان و در شهر و روستاها ادامه دارد و تا سال 95گازرساني به 700 روستاي گيلان به اتمام خواهد رسيد.
حجت شعبانپور افزود: با توجه به سفرهاي نوروزي، اقدامات لازم در اين خصوص انجام شده و امکانات براي پذيرايي مسافران آماده است.
وي به بهبود وضعيت جاده هاي گيلان اشاره و بيان کرد: در دو سال اخير، تلفات جاده اي در استان کاهش يافته به نحوي که تلفات جاده اي استان از 648 سال گذشته، امسال به 611 نفر رسيده است.
شعبانپور با گزارشي از روند پيشرفت امور استان در سال 93 يادآور شد: در 52 شهر تفکيک زباله از مبداء شروع شده و آموزش هاي خوبي در اين زمينه از پيش دبستاني تا دبيرستان با همکاري آموزش پرورش انجام شده است.
معاون عمراني استاندار گيلان گفت: مراکز دفن زباله هاي استان ساماندهي شده و بوي متعفن زباله هاي سراوان که اهالي اين منطقه را آزار مي داد، برطرف شده و براي اجرايي شدن سايت زباله سوزها نيز 110ميليارد ريال اختصاص يافته است.
فرماندار رودبار نيز در اين جلسه از آمادگي اين شهرستان به عنوان مقصد اوليه مسافران نوروزي به گيلان خبر داد و اظهار داشت: ستاد تسهيلات سفر رودبار تشکيل و اين شهرستان با تجهيز بيمارستان ها، اماکن اقامتي و تفريحي و رستوران ها و سه هتل، آماده پذيرايي از مسافران است .
سيد محمد احمدي افزود: سه بيمارستان با 96تخت براي حادثه ديدگان احتمالي و مساجد بين راهي اين شهرستان تجهيز و آماده هستند.
وي گفت: امسال ترافيک از داخل شهر منيجل به جاده کناري هدايت مي شود.
فرماندار رودسر نيز اظهار داشت: 9منطقه گردشگري و 42منطقه تاريخي و گردشگري شهرستان و 43 مدرسه با دو هزار و 700نفر آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستند.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان نيز گفت: طي هماهنگي انجام شده با پليس راه ، اورژانس، راه و شهرسازي ، نيروي انتظامي و ديگر دستگاه هاي ذيربط شرايط پذيرايي از مسافران نوروزي در استان آماده شده است.
رضا عليزاده خاطرنشان کرد: 537 بازرس نيز تا پايان تعطيلات بر امور نظارت دارند تا کم فروشي و گرانفروشي و يا اجحافي به مسافران نشود.
وي افزود: استان گيلان ظرفيت پذيرايي روزانه 637هزار نفر را در مراکز اسکان دائمي و موقت دارد و در مدت تعطيلات نوروزي مي تواند از 13ميليون نفر پذيرايي کنند.
وي يادآور شد: 233مرکز اطلاع رساني در استان فعال است.
مديرکل راه و شهرسازي گيلان نيز در اين جلسه گفت: اين استان 11هزار کيلومتر راه دارد که با توجه به حجم سرزميني اين راه ها، شش برابر متوسط راه هاي استان هاي کشور مي باشد.
شعبانعلي خاوري خاطرنشان کرد: تاکنون 229کيلومتر شبکه راه هاي شرياني استان روکش آسفالت شده و کوشيده ايم که در ايام نوروز امسال از بخشي هايي از کمربندي شهر لنگرود و شهر انزلي براي تسهيل در امر ترافيک بطور موقت استفاده شود تا در ساعات پر ترافيک مشکلي ايجاد نشود.
خاوري يادآور شد: 350کيلومتر راه هاي استان خط کشي گرم و يک هزار کيلومتر خط کشي سرد شده و 114 نقطه خطر ساز و 242نقطه مشکل دار ديگر آشکارسازي صورت گرفته است .
مديرکل حفاظت محيط زيست گيلان نيز ريخت و پاش زباله در استان را زياد دانست و گفت: بيست و سوم اسفندماه، رودخانه ها و بيست و پنجم اسفندماه، تالاب انزلي از زباله ها پاکسازي شد.
محمدرضا برجي افزود: 20گشت ويژه زيست محيطي در ايام تعطيلات نوروز در استان مستقر مي شوند و نسبت به تذکرات زيست محيطي اقدام خواهند کرد.
وي ادامه داد: 131مکان استان به عنوان نقاط بحراني از نظر ريخت و پاش زباله شناسايي شده اند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن