تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804288250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ تاریخ در کرمانشاه؛ جاذبه همیشگی برای گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زنگ تاریخ در کرمانشاه؛ جاذبه همیشگی برای گردشگران کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه با بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده و چشم اندازهای طبیعی و بکر خود را برای جذب چهار میلیون گردشگر نوروزی آماده کرده است.


به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در زمره هفت کلانشهر کشور و منطقه ای کوهستانی در غرب ایران است که در پیکره کوه های به هم پیوسته زاگرس واقع شده است.
این استان که از آن در منابع تاریخی به عنوان زیستگاه اولیه انسان یاد می شود، بیش از چهار هزار اثر تاریخی را در خود جای داده که دو هزار و 260 اثر آن به ثبت ملی و یک اثر هم به ثبت جهانی رسیده که همگی این آثار گویای قدمت و فرهنگ باشکوه این دیار است.
از طرفی دیگر اقلیم متفاوت آب و هوایی در هر فصل از سال در مناطق این دیار بهشتی کوچک خلق می کند و تمام زیبایی های خود را همزمان با فرا رسیدن بهار در جای جای گستره اش به نمایش چشمان رهگذران می گذارد.
در بهاری که گذشت این استان پذیرای یک میلیون و 500 هزار گردشگر از نقاط دور و نزدیک بود که از این تعداد هفت هزار گردشگر را خارجی تشکیل می دادند.
اکنون که در آستانه فرا رسیدن بهاری دیگر هستیم دستگاه های ذیربط استانی برای جذب شمار بیشتری از گردشگران نوروزی از چندی پیش مقدماتی را فراهم کرده و در حالت آماده باش به سر می برند تا بتوانند در کسب رضایت و جذب بیشتر گردشگران نوروزی 94، موفق تر عمل کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر یک از شهرستان های استان جاذبه ای برای نگاه مشتاق گردشگران دارد، گفت: مناطق تاریخی و گردشگری کرمانشاه آنقدر زیاد است که برای معرفی آن باید ساعت ها وقت گذاشت.

** جاذبه 200 منطقه گردشگری در استان کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی از وجود بیش از 200 نقطه گردشگری در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این مناطق از قابلیت گردشگری و جذب توریست برخوردارند و 14 روستا به عنوان روستاهای نمونه گردشگری شناسایی و معرفی شده اند.
وی مناطق شاخص گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه را برشمرد و گفت: بقعه مالک در شهرستان سنقروکلیایی، گوردخمه اسحاق وند و گنج دره در هرسین، قلعه یزدگرد، نقوش برجسته آنی بانی و طاق گرا در مسیر سرپل ذهاب، کاخ ساسانی در قصرشیرین و نیز تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک و محوطه طاقبستان در شهر کرمانشاه تنها بخشی از آثار ثبت شده تاریخی در استان کرمانشاه است.
به گفته این مسوول، بازارچه مرزی جوانرود، چشمه ریزه ثلاث باباجانی، دربند صحنه، مناطق زیبای اورامانات در پاوه، صنایع دستی شهرستان دالاهو، سراب های سنقر، روانسر و شرف آباد اسلام آباد غرب و سراب ماران با چشم اندازی طبیعی و باشکوه در کنگاور از مناطق گردشگری استان کرمانشاه است.

* طاقبستان در مسیر جهانی شدن

مرادی بیستونی در خصوص چهار اثر و مناطق شاخص استان کرمانشاه به محوطه طاقبستان اشاره کرد و افزود: طاقبستان در شمال شهر کرمانشاه واقع شده و بخشی از سنگ نگاره های مربوط به عصر ساسانی را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه این محوطه در راستای جهانی شدن قرار گرفته ادامه داد: طاقبستان در دامنه کوه های زاگرس و در کنار چشمه ای واقع شده و سنگ نگاره اردشیر دوم، نهمین پادشاه ساسانی و دو ایوان سنگی را در خود جای داده است.

* بیستون، یادگاری از تمدن تاریخ

مرادی بیستونی از بیستون به عنوان شهر تاریخی استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این شهر با وجود مساحت اندک خود آثاری بیشماری از دوران های مختلف تاریخی را در بر گرفته که از این میان می توان به مجسمه هرکول، فراتاش، پل خسرو، نقوش برجسته بیستون، نقش گودرز، کاروانسرا و کتیبه جهانی بیستون اشاره کرد.
وی از وجود 28 اثر تاریخی در محوطه جهانی بیستون یاد کرد و گفت: مجسمه هرکول، تمثال مرد نیرومندی است که بر پوسته شیر تکیه داده و این مجسمه در جاده کرمانشاه به بیستون واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه کتیبه داریوش در بیستون نخستین اثر تاریخی استان است که به ثبت جهانی رسیده تصریح کرد: معبد آناهیتا به همراه محوطه طاقبستان در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.
به گفته این مسوول، کتیبه داریوش در بیستون تصویری از داریوش به همراه تعدادی از شورشگران کشورهای همسایه را ترسیم کرده که در مقابل این پادشاه تسلیم شده و به اسیری درآمده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: ساماندهی محوطه بیستون و طاقبستان در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن در سال 93 و بخشی دیگر با آغاز سال جدید در دستور کار قرار می گیرد.
مرادی بیستونی با اشاره به نصب قطار برقی در محوطه بیستون برای جا به جایی مسافران اظهار کرد: این دو مجموعه در بخش تملک ها، آزادسازی حریم ها، ساماندهی مبلمان و نصب نمادهای ورودی مجموعه و ساماندهی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

** استواری الهه پاکی در کنگاور

وی از معبد آناهیتا به عنوان اثر شاخص دیگر تاریخی در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این معبد بر روی تپه ای در اطراف شهرستان کنگاور قرار گرفته که در گذشته مکانی برای نیایش آب و مکانی مقدس برای ایرانیان باستان تلقی می شده و اکنون با آثار برجای مانده از تاریخ گویای تمدن دیرینه نیاکان این دیار است.
به گفته مرادی بیستونی، در نوروز 94، غرفه های صنایع دستی در معبد آناهیتا و دیگر محوطه های شاخص تاریخی در استان کرمانشاه برپا می شود.

** قوری قلعه بزرگترین غار آسیایی

وی از غار قوری قلعه به عنوان زیباترین غار در کشور یاد کرد و گفت: این اثر ملی در دامنه کوه شاهو در جاده روانسر به پاوه واقع شده و آوازه آن به عنوان هفتمین غار آبی جهان هر ساله گردشگران بسیاری را به خود فرا می خواند.

* آمادگی دستگاه های دولتی برای ارایه خدمات نوروزی

این مسوول از آمادگی تمامی دستگاه های ذیربط استانی برای ارایه خدماتی بهتر در نوروز 94 خبر داد و گفت: انجام اقدام های اولیه خط کشی مسیرهای راه و بازسازی نقاط آسیب دیده در جاده توسط اداره کل راه و شهرسازی و نصب تابلو توسط اداره کل پایانه های حمل و نقل استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته مرادی بیستونی، مقدمات اسکان مسافران نوروزی در مدارس توسط اداره کل آموزش پرورش استان، نصب نمادها، بنرها و چیدمان سفره هفت سین توسط شهرداری و راهنمایی، خدمات رسانی، اسکان چادر و امداد جاده ای و کوهستان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
وی با اشاره به همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره بهداشت استان افزود: در این میان اداره کل میراث فرهنگی استان بر مکان های بین جاده ای، هتل ها و مهمانسراها نظارت می کند و اکنون ماموران این اداره در حال تردد و بازدید از این مسیرها به سر می برند.

** فعالیت 100 راهنمای نوروزی در استان کرمانشاه

مرادی بیستونی از وجود 100 راهنمای مسافر نوروزی در مکان های تاریخی و گردشگری استان در نوروز 94 خبر داد و افزود: اختصاص تاکسی هایی در قالب تورهای گردشگری در مناطقی همچون محوطه طاقبستان و نیز چاپ دفترک و راهنمای مسافر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه انجام شده است.
وی افزود: ریاست خدمات سفر برعهده معاونت برنامه ریزی و عمرانی استانداری کرمانشاه است و در این میان نیروی انتظامی و پلیس راهور کرمانشاه نیز وظایفی را برعهده گرفته اند.

** جذب چهار میلیون گردشگر مستلزم تعامل همه دستگاه ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تحقق جذب چهار میلیون گردشگر به استان در نوروز 94 را مستلزم همکاری همه ارگان های مرتبط با حوزه گردشگری و دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد.
"علی فعله گری" اظهار کرد: تحقق این برنامه مستلزم سرعت بخشیدن به امور اجرایی برنامه های پیشنهادی است و استان کرمانشاه به دلیل داشتن آثار شاخص و ممتاز تاریخی و طبیعی، ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران دارد.
وی، فراهم کردن زیرساخت های مناسب اقامتی و ساماندهی مسیرهای دسترسی را از اصول اولیه مورد نیاز برای جذب گردشگران دانست و گفت: ایجاد مراکز بزرگ خرید، برگزاری جشنواره های متعدد و شاد، راه اندازی مراکز تفریحی از جمله مواردی است که در استان باید مورد توجه قرار گیرد.
فعله گری تاکید کرد: شهرداری ها وظیفه سنگین تری نسبت به سایر دستگاه ها دارند و باید شهرها را به شکل مناسب آماده پذیرایی از گردشگران کنند و با انجام پروژه های مختلف عمرانی و همچنین برگزاری جشنواره های متعدد و ارایه خدمات گسترده، زمینه جذب گسترده گردشگران را فراهم نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، همچنین نقش دستگاه هایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در اجرای برنامه های شاد فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی استان در ایام نوروز سال 94 را مهم ارزیابی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ورود سرمایه گذاران به بخش هتل سازی در این استان را توجیه پذیر عنوان کرد و از آمادگی میراث فرهنگی برای واگذاری 50 پروژه حوزه گردشگری به بخش خصوصی خبر داد.
فعله گری گفت: این استان به دلیل موقعیت بین المللی و نیز فرودگاه هاب پروازی غرب کشور دارای توریست های خارجی است که شمار آنها در نوروز 93 به هفت هزار نفر رسید که افزایش شمار این مهمانان مستلزم ایجاد زیرساخت های اقامتی (هتل ها و مهمانسراها) و نیز داشتن برنامه های مفرح و شاد از قبیل جشنواره و نمایشگاه های متعدد استان (معرفی صنایع دستی، غذاهای محلی، سوغاتی های استان، لباس و سایر شاخص ها) می باشد.
وی برگزاری جشنواره بین المللی صخره نوردی و نیز جشنواره سراسری صنایع دستی در آبان امسال و نیز نشست توسعه توریسم در کشورهای مسلمان به میزبانی کرمانشاه را از عمده برنامه های این اداره کل برای ترغیب جهانگردان خارجی برای سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.
"مجتبی نیک کردار" معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه هم به تازگی در هشتمین کارگروه گردشگری استان اظهار کرد: در کرمانشاه ظرفیت های قابل توجهی از نظر تعداد آثار و اماکن، تنوع اقوام و ایلات، لباس و حتی تنوع اقلیمی وجود دارد که لازم است از این ظرفیت ها برای توسعه بخش گردشگری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در شاخص های گردشگری از استان های برتر و حتی در زمره شش استان اول ایران هستیم، افزود: امسال جذب چهار میلیون گردشگر ورودی به استان کرمانشاه هدفگذاری شده است و برای دستیابی به این مهم از آذر امسال برنامه ریزی ها را آغاز کرده ایم که در قالب سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مد نظر است.

* آماده سازی اماکن اقامتی کرمانشاه

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از استانداردسازی 52 مرکز اقامتی و گردشگری استان برای ایام نوروز خبر داد.
مرادی بیستونی اظهار کرد: کار استاندارد آماده سازی مراکزی چون هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان های استان از بهمن امسال برای اسکان مهمانان نوروزی آغاز شده است.
وی با بیان این که استانداردسازی مراکز پذیرایی بین راهی نیز در دستور کار است، گفت: طرح استانداردسازی این مراکز دیرتر ابلاغ شده است به همین دلیل از 46 مراکز پذیرایی بین راهی استان کرمانشاه، تاکنون 10 مرکز استانداردسازی شده و تلاش می کنیم سایر مراکز را تا نوروز ساماندهی و آماده کنیم.
وی با اشاره به طرح تشدید نظارت بر اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافری که از نیمه بهمن امسال آغاز شده، افزود: گرچه کار نظارت در همه ماه های سال انجام می شود اما در ایام نوروز و تابستان با توجه به حجم بالای مسافران شدت بیشتری پیدا می کند.
وی از مهمانان نوروزی و شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلفات احتمالی در ایام نوروز، به ستاد رسیدگی به شکایات سفرهای نوروزی مراجعه یا مراتب را از راه شماره تماس 09629 اطلاع دهند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه از آماده سازی حدود 2 هزار کلاس درس و 10 خوابگاه دانشجویی در سطح استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.
در نوروز 93 و از میان حدود چهار هزار اثر تاریخی ثبت شده استان کرمانشاه، محوطه های طاق بستان، بیستون و غار قوری قلعه بیشترین بازدید کننده ها را داشتند.
زهره کریم زاده خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
2077/7460/8066



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن