تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805289053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در قم فراخوان مقاله شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در قم فراخوان مقاله شد قم - ایرنا - رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه از آغاز فراخوان مقاله هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه خبر داد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جمال دین پرور روز سه شنبه در نشستی خبری ابراز داشت: هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در قم با موضوع عهد نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این کنگره عید غدیر سال آینده با مشارکت 40 نهاد در قم به مدت یک روز برگزار می شود و علاقمندن برای ارسال مقالات خود و اطلاع از محورهای موضوعی می توانند به سایت www.nahjolbalagheh.orgمراجعه کنند.
وی همچنین مهلت ارسال مقالات را تا پایان تیرماه سال آینده عنوان کرد.
دین پرور بیان داشت: برگزاری این کنگره ضرورتی در جامعه برشمرده شده و گنجینه ارزشمندی چون عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را داریم که منشور حکومتی و منشور سیاسی اجتماعی در سطح جهانی برشمرده می شود و این عهدنامه فرازمانی و فرامکانی است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را بیان کردند به آن معنا است که دستگاه حکومت نه از شرق و نه از غرب گرفته نمی شود و راه جدیدی باز شده است که خیلی از کارشناسان و تحلیل گران آن را باور نمی کردند.
رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ابراز داشت: هر حکومت و جامعه ای که بخواهد حرکت کند باید براساس فکر و فرهنگی باشد که راه را نشان دهد و در حکومت اسلامی این چنین فکر و فرهنگی وجود داشته و در تاریخ اسلام، سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) مطالب بسیاری وجود دارد.
وی افزود: در طول تاریخ ائمه ما، هیچ کدام جز امام علی(ع) در راس حکومت قرار نگرفتند و در این رابطه آن حضرت مطالبی بیان کرده اند که امروز در نهج البلاغه و برخی متون دیگر در اختیار ما است، به خصوص عهدنامه امام به مالک اشتر برای حکومت مصر گنجینه ای پر محتوا برشمرده می شود.
دین پرور افزود: نهج البلاغه برای تعلیم و تربیت مردم معجونی برای شفا بر شمرده شده و مرهمی برای دردهای فردی و اجتماعی و مجموعه ای است برای ابعاد بزرگ جامعه انسانی و هر چقدر جامعه ها به وجود آید و دولت ها و ملت ها متحول شوند، این مجموعه بزرگ بر جای خود باقی است.
وی افزود: طی سال های پس از انقلاب اسلامی در کشور توجه به نهج البلاغه را شاهد بوده ایم اما شاهد برنامه کاملی که به صورت جامع از آموزه های نهج البلاغه استفاده شود در نظام قانونگذاری و اجرایی کشور شاهد نبوده ایم.
دین پرور در پاسخ به سووالی در زمینه ظرفیت دیپلماسی برای جهانی کردن نهج البلاغه بیان داشت: کلمات قصار نهج البلاغه به 15 زبان ترجمه شده است و البته ظرفیت دیپلماسی برای معرفی این کتاب شریف بنا بر برخی نظرات در چارت وزارت خارجه نمی گنجد.ک/3
7408 / 1175



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن