تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارشنبه سوری با ورود برخی اعمال ناصحیح به منشا خطر تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهارشنبه سوری با ورود برخی اعمال ناصحیح به منشا خطر تبدیل شده است مراغه - ایرنا - آیین چهارشنبه سوری با ورود برخی اعمال ناصحیح به منشا خطر برای افراد خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.


چهارشنبه سوری آخر سال از آیین هایی است که ایرانیان سالیان متمادی آن را به عنوان بزرگترین سور و جشن در فرهنگ خود برگزار می کردند و اکنون این جشن باستانی ایران زمین با بی توجهی برخی افراد و جوانان، منشا خطر و موجب سلب آسایش و آرامش عمومی شده است.
در دهه های اخیر برخی اعمال ناصحیح وارد این جشن باستانی شده و افراط در برپایی آن موجب پهن شدن سفره هفت سین برخی خانواده های ایرانی در لابی بیمارستان ها شده است.
این آیین باستانی با وجود زیبایی و شادمانی هایی که دارد، اکنون با ترقه بازی و آتش بازی های خطرناک و در اثر بی احتیاطی، برای برخی افراد آبستن یک سری حوادث ناگوار و تلخ شده و شادی خانواده را به غم و اندوه تبدیل می کند.
بسیاری از نهادهای خدماتی و انتظامی از جمله نیروی انتظامی، سازمان آتش نشانی، اورژانس 115، بیمارستان ها و هلال احمر همیشه در این روز و حتی قبل از آن، تلاش و توجهی جدی برای تامین امنیت و آرامش مردم می کنند تا بتوانند آسیب های این روز را کاهش دهند.
نیروی انتظامی از یک یا چند ماه قبل از عید، اقدام به اجرای طرح مقابله با قاچاق انواع مواد مخدر می کند و نهادهای قضایی نیز با این افراد به صورت جدی برخورد می کنند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اخلالگران امنیت و آسایش مردم برخورد می کنند و افرادی که در این ارتباط دستگیر شوند حداقل تا 13 فروردین در بازداشت خواهند بود.
احمد علی اسدزاده افزود: آرامش هر خانواده در چهارشنبه آخر سال مایه شادی و آرامش خاطر ما و مردم بوده ولی برخی بی توجهی ها از سوی والدین و جوانان موجب سلب آسایش دیگران در این روز می شود.
وی ایجاد آرامش و آسایش مردم در این روز را مدیون همکاری والدین با جوانان دانست و اظهار کرد: والدین در این زمینه پیش قدم بوده و باید مانع از سوق جوانان به سمت استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیر مجاز در این روزها شوند.
اسدزاده ادامه داد: طبق قانون تشدید مبارزه با حمل و نگهداری سلاح و مهمات، افرادی که اقدام به حمل، توزیع و نگهداری مواد محترقه کنند علاوه بر جریمه نقدی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و استفاده کنندگان از این مواد نیز طیق ماده 618 قانون بازداشت می شوند.
وی گفت: در چهارشنبه آخر سال 92 با توجه به طرح های اجرا شده توسط نهادهای قضایی، انتظامی و سایر نهادهای ذیربط، هیچ گونه خسارت جانی و مالی در این شهرستان رخ نداد.
فرمانده انتظامی مراغه نیز از خانواده ها خواست از هرگونه تجمع انبوه در معابر عمومی این شهرستان خودداری کنند تا خطرات احتمالی گریبانگیر آنان نشود.
سرهنگ سهراب رحیم زاده افزود: نیروهای انتظامی این شهرستان در معابر عمومی به صورت آماده باش در حال گشت زنی هستند تا مانع سلب آسایش عمومی از سوی برخی افراد سودجو شوند.
وی اظهار کرد: عوامل تلاشگر این نیرو از زمان آغاز اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد محترقه موفق به کشف بیش از 48 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرقانونی در این شهرستان شده و در این ارتباط 11 نفر دستگیر و بازداشت شده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه نیز از آمادگی شش گروه آتش نشانی این شهرستان برای خدمات رسانی به مردم و مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.
ناصر صمدیان افزود: این سازمان بر اساس ماموریت ها و رسالت خود و باتوجه به حادثه ساز بودن احتمالی چهارشنبه آخرسال، مانند سال های گذشته آماده خدمات رسانی به مردم به صورت شبانه روزی است.
وی اظهار کرد: در این راستا، گروه های ثابت و سیار این سازمان با اجرای طرح های گشت زنی موتوری و خودروهای سبک در داخل شهر به سانحه دیدگان احتمالی در اسرع وقت خدمات رسانی خواهند کرد.
صمدیان ادامه داد: مردم در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه می توانند با شماره تلفن 125 و یا 37274444 تماس گرفته و آدرس دقیق محل حادثه دیده را اعلام کنند تا ماموران این سازمان سریع به محل حادثه اعزام و نسبت به ارایه خدمات ایمنی اقدام کنند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/1756



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن