تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805055574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیگنال مهم واشنگتن به میز مذاکرات هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیگنال مهم واشنگتن به میز مذاکرات هسته ای تهران - ایرنا - به نوشته سایت خبری فرارو ،یک کار شناس مسائل بین الملل درباره، خروج نام ایران و حزب الله از فهرست تهدیدات تروریستی علیه آمریکا گفت: منطق خردورزی سیاسی، ایجاب می کرد که ایالات متحده آمریکا در آستانه رسیدن به یک توافق احتمالی هسته ای با ایران و در پاسخ به کنش سناتورهایی آمریکایی که با کم تجربگی با موضوع پرونده هسته ای ایران برخورد کردند، سینگال مهمی را به طرف میز مذکرات ارسال کند که این همان سیگنال بود.


تازه ترین برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا، به هیات منتخب کمیته نیروهای مسلح سنا که همه ساله تحت عنوان «ارزیابی تهدیدات جهانی توسط مدیر اطلاعات آمریکا» منتشر می شود، نام ایران و حزب الله لبنان را از فهرست تهدیدات «تروریستی» علیه آمریکا حذف کرده است.
مهدی مطهرنیا، استاد دانشگاه درباره این اقدام جامعه اطلاعاتی آمریکا در گفت و گو با فرارو گفت: تمام پیشرانه ها و سیگنال های لایه های گوناگون حیاتی بشری و نشانه ها و پیشرانه های موثر درباره آینده، حکایت از آن دارد که نظام بین الملل برای رسیدن به یک نظم مستحکم جهانی در آینده به ویژه آینده میانی و دراز مدت، به اقتدار ایران در «نوهارتلند» یعنی فلات ایران و خلیج فارس نیاز دارد.
وی افزود: از این جهت باید بر این نکته پای فشرد که اساسا ایران نیز باید در چارچوب این معنا واقعیت های نظم جدید جهانی را پذیرا و تلاش داشته باشد این نظم را در هیبت نگرش های خود مدیریت کند.
مطهرنیا ادامه داد: البته این تجدید نظر در فهرست تهدیدات تروریستی علیه آمریکا نشان داد ایران هم بر آن است در حیات آینده خود در چارچوب تعامل سازنده وارد منطق همکاری شود.
این کار شناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تحرک ایالات متحده آمریکا هم نشان داد که آمریکا به رهبری باراک اوباما پذیرفته است که ایران به تعامل نقادانه می اندیشد و وجهه تعاملی کار را در نظر می گیرد.
وی در ادامه گفت: از این رو بر این نکته تاکید دارم که اقدام ایالات متحده آمریکا در حذف نام جمهوری اسلامی ایران از فهرست تهدیدات تروریستی علیه آمریکا به همراه حزب الله لبنان از یک منطق خردورزانه برخوردار بوده است.
مطهرنیا افزود: بر اساس این منطق خردورزی سیاسی یعنی تعقل معطوف به آینده، ایجاب می کرد که ایالات متحده آمریکا در آستانه رسیدن به یک توافق احتمالی هسته ای با ایران و در پاسخ به کنش سناتورهای آمریکایی که با کم تجربگی با موضوع پرونده هسته ای ایران برخورد کردند، سینگال مهمی را به طرف میز مذکرات ارسال کند که این اقدام همان سیگنال بود.
وی ادامه داد: ابرهای تیره ای که از کنگره به سمت میز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 هدایت شده بود، هم اکنون از طرف دولت آمریکا با سپر دفاعی معناداری روبرو شده است.
مطهرنیا تصریح کرد: آنچه که جامعه اطلاعاتی آمریکا اشاره کرده است و از سوی دیگر محصول این جامعه یعنی خارج کردن جمهوری اسلامی ایران حزب الله به عنوان بازوی نظامی تفکر انقلابی ایران در جغرافیای خاورمیانه و فلسطین یک تحرک معنادار از طرف دولت اوباما بود و نه تنها گامی در جهت عادی سازی روابط بلکه گامی محکمی در پاسخ به نئوکان های دلواپس آمریکایی است.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: من همواره بر این باور بوده ام که آمریکا مهم ترین شریک استراتژیک ایران در نظام بین الملل و ایران مهم ترین شریک منطقه ای استرتژیک آمریکا در نظم آینده جهانی خواهد بود.
وی افزود: این منطق اگر چه ممکن است از سوی رادیکالیسم موجود در ساختار قدرت دو کشور پذیرفته نشود اما واقعیتی است که از بافت موقعیتی جهان امروز و آینده جهان بر اختیار قدرت هر دو کشور تحمیل خواهد شد.
مطهرنیا در خاتمه گفت: نوع بازیگری ایالات متحده آمریکا و ایران و انواع مختلف کنشگران پیرامونی نشان داده است که خردورزی سیاسی معطوف به آینده و مدیریت آینده تحرکات استراتژیک اگر منطبق بر منافع ملی هر دو کشور و صلح و ثبات منطقه ای و جهانی باشد به این سمت می رود که آنچه «نوهارتلند» یعنی فلات ایران و خلیج فارس خوانده ام، جغرافیایی مفصلی نظم آینده جهانی خواهد بود.
منبع/ فرارو
اول **



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن