تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819937311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاي دلالان و واسطه ها را از صنعت و معدن فارس بريدم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۴۹ق.ظ)
رئيس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس: پاي دلالان و واسطه ها را از صنعت و معدن فارس بريدم موج - شيراز - رئيس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت: از زمان حضورم باب دلالي، مباشري وواسطه گري در همه حوزه هاي فعاليت سازمان بسته شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي همتي در جلسه با علي القاصي مهر رئيس کل دادگستري استان فارس گزارش مبسوطي از مجموعه فعاليتهاي صورت گرفته در زمان تصدي خود در سازمان ارايه داد وگفت : در سازمان به لحاظ گستردگي حوزه فعاليت هاي اقتصادي در بخش هاي مختلف، توليدي، صنعتي، معدني وکنترل بازار وقيمت و نظارت و... بعضا مشکلاتي ايجاد شده است که با ورود به سازمان اين مسايل ومشکلات رابه حداقل رسانده ام.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به حايزرتبه برتر شدن سازمان در کل کشور ونيز موفقيت در بحث طرح تنظيم بازار وتامين ميوه شب نوروز گذشته وحمايت ازحقوق مصرف کننده افزود : امسال بحث تامين وتنظيم بازار ميوه شب عيد 1394 به عهده سازمان جهاد کشاورزي ونظارت بربازار به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس است.
علي همتي : با تاکيد بر اهميت حقوق دولتي وواريز آن آن به خزانه دولت با رشد حدود 60 درصدي در سالجاري افزود: چنانچه با همکاري مسولين کشوري واستاني مشکلات معدن چاه مرغي دهبيد حل شود ساليانه حدود 20 ميلياردتومان ( 15درصد ) اضافه برساير حقوق دولتي هاي دريافتي از ساير معادن وارد خزانه دولت ميشود که کمک خوبي به اقتصاد استان وکشور مي کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ابطال پروانه هاي بهره برداري معادن غير فعال گفت: برخي از اين پروانه ها و موافقتنامه ها بدون پشتوانه و اعتبار بوده است که با برنامه ريزي هاي لازم ابطال صورت گرفت ومزايده برگزار شد.
همتي درادامه اضافه کرد: با هدف کمک به رشد وتوسعه فعاليتهاي اقتصادي وايجاد اشتغال و رفع بيکاري دراستان از زمان حضورم تمام پروانه هاي بهره برداري معادني که غير فعال بودند و متاسفانه هيچ گونه فعاليت معدني، بهره برداري روي آنها صورت نمي گرفت وسودي براي اقتصاد استان وکشور نداشت، باطل وطي 2 مزايده بزرگ آنها را به سرمايه گذاران واقعي واگذار کرديم .
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکيد به اينکه باب دلالي ومباشري وواسطه گري در همه حوزه ها بسته شد اظهار داشت : طي مدت گذشته با برنامه ريزي انجام شده دلالي و رانت خواري از صنعت و معدن فارس برداشته شده است واز بين حوزه هاي تجارت، بازرگاني، صنعت و معدن تاکنون موفق به پاک سازي حضور دلالان و رانت خواران شده ايم وپاي واسطه ها ودلالان از سازمان قطع وديگر نشاني از آنها نيست .
همتي به سهام فروخته شده وارايه راهکار در برخي پتروشيمي ها ي استان اشاره نمود وگفت : از آنجا که بحث راه اندازي و اجراي پتروشيمي ها در گذشته مطرح بوده است تعدادي سهام خريداري شده است تاکنون هم فعاليتي صورت نپذيرفته که اين موارد بايد مورد بررسي قرار گيرد ونيز راهکاري ارايه تا آينده مشکلاتي ديگر بوجود نيايد.
وي تصريح کرد : طي مدت گذشته با برنامه ريزي انجام شده دست دلالان از صنعت و معدن فارس کوتاه شده است بگونه اي که روزانه نقش مشاور سرمايه گذاران رادارم و اجازه نمي دهم دلالان و سرمايه گذار نماها در استان فارس مشغول به کار شوند.
همتي يادآور شد: در گذشته برخي به اسم تامين مرغ براي تنظيم بازار اعتباراتي را دريافت کردند که متاسفانه اين ارقام هزينه فعاليتهاي ديگر و يا مرغ وارداتي در جاهاي ديگر صرف شده است وجا دارد موضوع رسيدگي شود.
رئيس کل دادگستري استان فارس نيز دراين جلسه با اشاره به گستردگي مجموعه صنعت، معدن وتجارت گفت : محور ونبض فعاليتهاي اقتصادي استان وکشور حوزه صنعت، معدن وتجارت وحوزه جهاد کشاورزي است چراکه بخشهاي مختلفي راپوشش ميدهد لذا ازجهاتي حايز اهميت است.
علي القاصي مهرافزود : با حضور مهندس همتي بعنوان رئيس سازمان وتعامل خوبي که با ساير دستگاهاي اجرايي استان دارند سلامت وآرامش براين مجموعه حاکم شده وحرف وحديثي وجود ندارد.
وي اضافه کرد : در گذشته طرحهايي تسهيلات دريافت کرده اند که اصلا وجودنداشته اند، لذا ضرورت دارد در بحث نظارت وشفاف سازي حوزه هاي توليدي وسرمايه گذاري دقت وپيشگيري هاي لازم صورت پذيرد چنانچه دادگستري جلوگيري هاي لازم را انجام داده است.
رئيس کل دادگستري استان فارس اظهارداشت : نگاه مجموعه ما نگاه حمايتي است تا واحدهاي توليدي حفظ شوند و حوزه دادگستري از فعاليتهاي اقتصادي وسرمايه گذاري در استان حمايت مي کند ومواردي اگر اتفاق افتاده تا حصول نتيجه پيگيري مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن