تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی شوک مسکن در سال 96


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تا 2 سال دیگر مسکن در رکود است؛
پیش‌بینی شوک مسکن در سال 96
یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: نه‌تنها سال آینده بازار مسکن با رکود همراه است بلکه این رکود تا پایان دو سال آینده ادامه‌دار خواهد بود و پس از آن شوک قیمتی در بازار مسکن رخ خواهد داد.



  به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، احمدرضا سرحدی اظهار کرد: تولید مسکن و سرانه تولید مسکن در سال‌های اخیر آنچنان افزایش یافته که هر خانواده نیازمند مسکن حداقل می‎تواند 1.5 واحد مسکونی را در اختیار داشته باشد.

این کارشناس با اشاره به کند شدن روند تشکیل خانواده در میان جوانان نیز تصریح کرد: این نیز باعث خالی ماندن بسیاری از واحدهای مسکونی نوساز شده است.

به گفته وی، در حال حاضر بازار مسکن با تنوع ساخت و ساز و افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی همراه شده است؛ به گونه‎ای که پیش‌بینی می‎شود بازار رکودی مسکن تا دو سال آینده همین روال را داشته باشد و پس از آن با انفجار قیمتی همراه شود.

سرحدی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس اتحادیه املاک تهران مبنی بر اینکه بهار مسکن با بهار 94 همراه می‎شود و اردیبشهت ماه اوج رونق معاملات مسکن خواهد بود، افزود: این که رئیس اتحادیه املاک تهران سال آینده را با رونق مسکن و اوج گیری معاملات مسکن همراه می‎داند ، بسیار خوب است و حتی آرزوی هر یک از ما است. اما آنچه در واقعیت است، این که نشانه‎های بازار نوید بهبود اوضاع را نمی‎دهد.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در دوسال اخیر بازار مسکن با رکود همراه بوده و این رکود تا دو سال دیگر هم ادامه دارد، افزود: آنچه مسلم است، این که با ادامه این روند، سال آینده شاهد رکود شدیدتری خواهیم بود.

وی گفت:اینکه رئیس اتحادیه املاک تهران از رونق بازار در سال آینده خبر داده، قطعا از یک سری مسایل سیاسی و خارجی خبر دارد، اما آنچه واضح به نظر می‌رسد آرام بودن بازار همانند امسال است، چرا که دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

به گفته‎ این کارشناس اقتصاد مسکن ، افزایش قیمت مسکن هیچ گاه به معنی رونق بازار نیست ، اما مردم همواره بر این باورند هنگامی که قیمت مسکن هفته به هفته افزایش دارد و بازار رشد پلکانی قیمت را پشت سر می‎گذارد، آن زمان رونق در بازار صورت گرفته است.

سرحدی تاکید کرد: در صورتی که قیمت‎ها برای سال آینده تعدیل شوند و روند کاهشی داشته باشند تا خریداران و فروشندگان قادر به خرید و فروش شوند، آن زمان رونق وارد بازار مسکن می‎شود.

وی افزود : در حال حاضر رکود بازار مسکن تا اندازه‌ای است که حتی سازندگان هم قادر به ادامه ساخت نیستند و برخی واحدهای مسکونی نیمه کاره رها شده‎اند و رکود نه تنها در بخش خرید و فروش بلکه دربخش ساخت و ساز هم رخنه کرده است.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن به پیش فروش‎ها هم رسیده است و حتی برخی آنها متوقف شده‌اند، افزود:این آرزوی هر یک از ما است که بازار مسکن همواره پر رورنق و پراز خرید و فروش باشد، بنابراین باید این بازار با تشویق خرید و فروش همراه شود.

وی گفت: نقش دولت همانند ارائه و افزایش تسهیلات در این زمینه می‎تواند کمک کننده باشد اما آنچه دولت توانسته انجام دهد سهم کمی بوده، این در حالی است که تولید در سال‎های اخیر بیش از نیاز بازار بوده است./اقتصاد نیوز/110
 



۲۱/۱۲/۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن