تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803792685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوروزی دیگر در دولت تدبیر و امید از راه می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


شورای عالی کار؛
نوروزی دیگر در دولت تدبیر و امید از راه می رسد
نوروز 94 نوروزی دیگر در دولت تدبیر و امید است که کارگران سراسر کشور به انتظار تصمیم گیری شورای عالی کار در تعیین دستمزد و اقدامات عاجل دیگر دولتی برخواسته از رای مردم برای بهبود وضعیت معیشت خود هستند.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، ماههای پایان سال بخصوص اسفندماه برای کارگران سراسر کشور به غیر از نوید آمدن بهار معنای دیگری نیز دارد. همه آنها منتظر تشکیل نشست های سه جانبه هستند تا ببینند دستمزد آنها برای سال آتی تغییر خواهد کرد یا خیر.

شکی نیست، که حداقل دستمزد کارگران در سالهای اخیر نتوانسته بخش قابل توجهی از معیشت آنان را تامین کند و این در حالی است که فاصله درآمدی آنچنان فزونی یافته که تبعیض در جامعه را افزایش داده است. به عبارتی در سالهای اخیر کارگران کشور همواره زیر خط فقر زندگی کرده اند.

طی سالهای اخیر کارگران به دنبال تصمیمات خلق الساعه، توزیع پول بین بخش قلیلی از جامعه همواره شاهد بی عدالتی و تبعیض بوده اند لذا معتقدند که زندگی بر مبنای عدالت و حفظ کرامت و شان انسانی حق مسلم آنها است.

به گفته حسین راغفر اقتصاددان، تبعیض بدترین موضوعی است که در یک جامعه می تواند تغییرات عمیقی را ایجاد کند.

دولتی که خود را مهرورز می نامید و بیشترین درآمدهای نفتی را داشت، جفای آشکاری طی هشت سال به نیروی کار کشور کرد.

تعطیلی واحدهای اقتصادی، بیکار شدن کارگران، نبود امنیت شغلی، روی آوردن نیروی کار کشور در مشاغلی نظیر دستفروشی، واگذاری کارخانه ها در سالهای اخیر به افراد غیرمتخصص و در نهایت تبعیض از جمله دستاوردهای هشت سال سوء مدیریت برای کارگران کشور بوده است.

نقدینگی 600 هزار میلیارد تومانی، برداشت های غیرقانونی از درآمدهای نفتی، رانت خواری و عدم پاسخگویی به هیچ مرجعی حاصل این همه مشکلات برای مردم و به ویژه نیروی کار کشور بوده است.

روزهای پایانی اسفند ماه خیابانهای شهر مملو از دستفروشانی است که یا نتوانسته اند در واحدهای اقتصادی جذب شوند و یا کار خود را از دست داده اند.

یکی از دستفروشان خیابان ولیعصر در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: چند سال پیش در کارگاه کفش دوزی کار می کرده که با تعطیلی کارگاه و به صرفه نبودن تولید به دلیل واردات بی رویه کفش، کار خود را از دست داده و به دستفروشی روی آورده است.

محمد کارگر دیگری که هم اکنون جابجایی مسافر با موتور را انجام می دهد، پیشتر کارگر کارگاه طلا ساز بوده است.

زنانی که در مترو دستفروشی می کنند همه قربانیان نظام اجتماعی هستند که می توانستند در کارگاههای تولیدی و یا خدماتی مشغول بکار شوند اما امروز از صبح تا شام با کیسه ای در دست در مترو کالاهای ساخت چین را تبلیغ می کنند و می فروشند.

دستفروش جوانی که سفره های چینی در اتوبوسهای شهری می فروشد، می گفت: کاشکی جایی کار می کردم که ساعت کار و درآمد مشخصی داشتم و صبح تا شب مجبور نمی شدم برای فروش سفره این همه به مردم رو بیاندازم.

قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در سال 89 اعلام کرده بود: وقتی صنعت در کشور زیر 40 درصد کار کند، وضعیت بهتر از این نمی شود. خوب است که آقایان فقط آمار بدهند که کجا زیاد کار کردیم یا کجا تولید را بالا بردیم. یک واحد صنعتی که اینها خودشان کلنگ زده و خودشان هم به بهره برداری رسانده باشند، نداریم. فکر می کنید چندین کارخانه سیمانی که افتتاح شد مال این دولت بود؟ تمام این کارخانه ها در دولت قبلی(هشتم) کلنگ زنی شده بود. طبق آماری که اعلام می شود دولت راه اندازی هشت واحد صنعتی فولاد در سفر اول استانی در چندین استان وعدده داده بود اما پیشرفت این کارخانه ها از 20 درصد هم تجاوز نکرده و هیچکدام آنها به نتیجه نرسیده است.

تردیدی نیست دود همه بی تدبیرهای سالهای گذشته به چشم نیروی کار کشور رفته و هم اکنون دولت یازدهم وارث همه بی خردی ها، بی برنامگی ها و زیاده خواهی های دولت های نهم و دهم است و کارگران و نیروی بیکار کشور که جوانی و دانش سرمایه آنها است به انتظار اقدامات عاجلی از سوی دولت تدبیر و امید نشسته اند.

روزگار به کام کارگرانی که کار خود را از دست داده اند، نیست که این مهم می طلبد اقتصاد کشور به سوی تولید محوری گام بردارد.

روزگار به کام کارگرانی نیست که سفره هایشان خالی است و هر سال به انتظار افزایش 100 تا 150 هزار تومان دستمزد نشسته اند

و روزگار به کام نیروی کاری که از دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند اما نمی توانند شغلی بیابند و در کوچه های سرگردانی، به دنبال هویت اجتماعی خود می گردند، نیست.

نوروزی دیگر در راه است و باز هم تصمیمی دیگر از سوی شورای عالی کار که بتواند رضایت حداقلی را برای کارگران کشور ایجاد کند.

به هر حال با توجه به آنکه بیش از 80 درصد نیروی کار کشور حداقل دستمزد را دریافت می کنند، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتازگی اعلام کرد: برنامه ما این است که بتوانیم با چانه زنی دستمزد کارگران برای سال 94 را تا سطح خوبی افزایش دهیم.

بنابراین تعیین دستمزدی که فقط سهم 6 تا هفت درصدی در هزینه تولید دارد، اهمیت می یابد.

نیروی کار کشور در اسفند 93 به انتظار نوروزی دیگر هستند تا همانگونه که مشکل کارگران نی بر شوشتر در ابتدای سال جاری و صنعت فولاد در ماههای پایانی سال با درایت و تدبیر مسئولان حوزه کار حل شد، بتوانند با رضایت نسبی از افزایش معقولانه دستمزد پس از یکسال تلاش به خانه روند./ایرنا/110



۱۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن