تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802976275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر کاروان تدبير اميد به قم زمينه هاي تعامل دولتمردان با حوزه هاي علميه را فراهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۲۸ب.ظ)
آيت‌الله اعرافي: سفر کاروان تدبير اميد به قم زمينه هاي تعامل دولتمردان با حوزه هاي علميه را فراهم کرد امام جمعه قم نتايج اين سفر را ارتباط مسئولان نظام با پايگاه علم و دانش دانست و اظهار کرد: انتظار از دولت اين است سرمايه بزرگ علمي و معنوي که پشتوانه‌اي عظيم اسلامي دارد، مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم آمار طلاق و ازدواج در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بايد نسبت به علل افزايش سن ازدواج در کشور بررسي داشته باشيم؛ يکي از علل اين مسئله توقعات و تشريفات است.
وي با اشاره به اينکه در آيات و روايات نسبت به مقوله خانواده و توجه به حقوق و وظايف خانواده توجه شده است، عنوان کرد: سلامت خانواده در گرو اين است که اعضاي خانواده نسبت به حقوق و وظايفي که بر عهده دارند پايبند باشند؛ جامعه‌اي سالم است که اعضاي گروه‌هاي آن نسبت به انجام وظايف اجتماعي خود اهتمام داشته باشند.
امام جمعه قم تصريح کرد: ما از گنجينه گرانبهايي به نام معارف اسلامي و کتاب و سنت بهره‌مند هستيم و بايد با تکيه بر اين گنجينه‌ خانواده‌هايي سعادتمند داشته باشيم.
وي با اشاره به اينکه از نکات مهم و کليدي در روابط خانوادگي تکريم و احترام متقابل است، افزود: اعضاي خانواده‌ها بايد درک و شناخت درستي از يکديگر داشته باشند.
اعرافي همچنين عمل به وظايف خانوادگي و اجتماعي را مورد تاکيد قرار داد و عنوان کرد: اگر قرار است که انسان‌ها در محيطي زندگي کنند مسئله درک متقابل بين افراد از اهميت زيادي برخوردار است.
وي با اشاره به اينکه شناخت و درک متقابل در زندگي اجتماعي به خانواده‌ها محدود نمي‌شود، گفت: افرادي که در يک محيط کاري با يکديگر همکار هستند به نوعي زندگي اجتماعي را تجربه مي‌کنند و بايد از يکديگر شناخت داشته و در مسير اصلاح يکديگر گام بردارند.
امام جمعه قم با اشاره به اينکه بايد نگاهي آرماني و آسماني به تشکيل خانواده داشته باشيم، ادامه داد: خانه امام علي (ع) و حضرت زهرا (س) نمونه‌اي از يک خانه آرماني و آسماني است و در چنين خانه‌اي حسن (ع)، حسين (ع) و زينب(س) تربيت شدند.
وي با اشاره به اينکه جواني بهترين فرصت براي اجابت دعا و پذيرش توبه است، عنوان کرد: بايد فرصت‌هايي که در اختيار داريم را غنيمت بشماريم.
اعرافي با اشاره به اينکه ايام شهادت حضرت زهرا (س) با ايام پايان سال و اوايل سال جديد همزمان شده است، تصريح کرد: ملت مسلمان ايران همواره نسبت به رعايت حرمت اين ايام اهتمام داشته و در جشن و شادي خود نيز حرمت خاندان پيامبر (ص) را رعايت مي‌کنند.
رئيس جامعه المصطفي العالميه در ادامه با اشاره به سفر رئيس جمهور به استان قم اظهار کرد: انتظار داريم که دولت نسبت به تقويت زيرساخت‌هاي شهر قم اهتمام بيشتري داشته باشد و اين انتظاري به حق است.
وي با اشاره به وجود صدها مرکز علمي و پژوهشي و همچنين وجود حوزه علميه و شخصيت‌هاي بزرگ ديني داراي جنبه‌اي ملي و فراملي است، ادامه داد: اين شهر همچنين داراي جنبه زيارتي بوده و يک شهر بين‌المللي به شمار مي‌رود.
اعرافي از قم به عنوان خاستگاه انقلاب و پايگاه علم و جهاد ياد کرد و افزود: بايد شهر قم در زمينه ارائه خدمت به دنيا در جايگاه والايي قرار گيرد و تحقق اين امر نيازمند توجه بيشتر از سوي مسئولان است.
وي ديگر نتايج اين سفر را ارتباط مسئولان نظام با پايگاه علم و دانش دانست و اظهار کرد: انتظار از دولت اين است سرمايه بزرگ علمي و معنوي که پشتوانه‌اي عظيم اسلامي دارد، مورد توجه قرار گيرد.
امام جمعه قم با اشاره به رهنمودهاي دلسوزانه مراجع معظم تقليد در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي ادامه داد: البته در طرف متقابل از حوزه علميه نيز انتظار است که به نيازهاي دنياي اسلام پاسخ لازم را ارائه دهد.
وي مهيا شدن زمينه‌هاي لازم براي رشد و اعتلاي کشور با اصلاح برخي از رويه‌ها را از ديگر نتايج سفر رئيس جمهور به قم دانست.
اعرافي حضور چشمگير مردم در راهپيمايي 22 بهمن را جلوه‌اي از اقتدار نظام دانست و افزود: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن تحليل‌گران غربي را در بهت و حيرت فرو برد.
وي همچنين برگزاري رزمايش پيامبر اعظم (ص) را جلوه‌‌هايي از قدرت سخت کشور توصيف کرد و گفت: در اين رزمايش توانمندي‌هاي کشور به رخ جهانيان کشيده شد و دشمنان بايد بدانند که مواضع استوار رهبر انقلاب درباره مذاکرات زنجيره‌اي از مواضع استوار انقلاب اسلامي است.
امام جمعه قم اظهار کرد: دشمنان اسلام و ايران بايد پيام‌ رساي ملت را شنيده و بدانند که اگر اشتباهي کنند خودشان متضرر خواهند شد؛ جبهه مقاومت در کشورهاي مختلف نيز بداند که نتيجه ايستادگي پيروزي است و ايران همواره در کنار آن‌ها است و مقاومت به اين پشتوانه مي‌تواند دلگرم باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن