تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804687579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول کثیف در سیاست دنبال چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پول کثیف در سیاست دنبال چیست؟
اگر چه سالهاست که در زیر پوست شهرهای کشورمان چشم‌های متعجب به تبلیغات پرخرج داوطلبان نمایندگی مردم می‌نگرد و پرسشهای بی پاسخ بین مردم مبادله می‌شود اما نامه‌ی افشاگرانه‌ی محمدرضا رحیمی(اولین محکوم عالیرتبه) به رئیسش در دولت دهم، رمز این پرسشها را گشود و هشدارهای سه‌گانه‌ی عبدالرضارحمانی فضلی(متولی انتخابات دولت یازدهم) از آن رونمائی کرد!
آفتاب: به گزارش ایسنا، سیدجلال فیاضی - مدیرعامل اسبق ایرنا - با این مقدمه در ادامه یادداشت خود می نویسد: وقتی فقدان احزاب بالغ سیاسی در رقابتهای انتخاباتی، این کارزار را فردی می‌کند و لیست‌های غیرحزبی و بازیگران سیاسی برای نبرد تن به تن به عرصه‌ی سیاست می‌آیند، پول کثیف می‌تواند سپهر سیاست را غبارآلود کند.


مردم که شاهد هزینه‌های چند صد میلیونی و گاه میلیاردی برای تصاحب کرسی مجلس شورای اسلامی یا شورای اسلامی شهر و یا حتی ریاست جمهوری هستند، می‌پرسند این پولها از کجا آمده‌است؛ آیا کاندیداها خود اینقدر متمول هستند که بی‌مهابا خرج می‌کنند و یا طرفدارانشان حاتم بخشی می فرمایند؟! اگر خود ثروت کلان دارند، از کجا آورده اند و حالا چرا ثروت خود را به پای سیاست می‌ریزند؟ آنرا هبه می‌کنند یا می‌خواهند در مزرعه‌ی سیاست پروار بندی کنند؟! و اگر هواداران از پول خود برای قدرت دوستان می‌گذرند، قرار است از نردبان قدرت دوست تا کجای آسمان ثروت صعود کنند؟!


منشاء پولهای کلان هزینه‌های تبلیغاتی پرسش بی‌پاسخ دیگری بود که حالا وزیر کشور پرده از کثیف بودن احتمالی آنها برمی‌دارد و این گمانه را که ممکن است بخشی از گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی قاچاق مواد مخدر در ایران، سر از ستادهای انتخاباتی درآورد را رد نمی‌کند و هشدار می‌دهد که انتخابات می‌تواند محمل پولشویی باشد!


در این میان، تهاجم گسترده علیه پرچمی که برای زدودن غبارهای کثیف از سپهر سیاست در ایران برافراشته شده، جالب توجه شده‌است و اینک عده‌ای قصد دارند با هر سریشی(!) که ممکن است، هشدار ورود پول کثیف به انتخابات را به فتنه‌ی 88 بچسبانند و مدعی شوند که این یعنی زیر سوال بردن نظام سالم انتخاباتی کشور آنهم توسط وزیر کشور!


واقعیت آن است که موضوع شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی و منشاء آن هیچ ارتباطی با ساختار نظام انتخاباتی کشور ندارد و ساختاری که به سبب حضور مردم و نقش واقعی آنها در برابر تخلف موثر و تقلب مصون سازی شده را خدشه‌دار نمی‌کند واینکه کاندیداهای حاضر در کارزار تبلیغاتی از کجا پول می‌آورند و چرا اینقدر دست و دلبازی می‌کنند، هیچ ارتباطی با ساختار نظام انتخاباتی کشور ندارد. اگرچه عدم شفافیت مالی فعالیت‌های انتخاباتی می‌تواند نقص جدی در روند نظارت بر رقابتهای انتخاباتی بشمار آید. چرا نباید به همان اندازه که نسبت به سوابق ومواضع سیاسی کاندیداها حساس هستیم نسبت به سوابق اقتصادی و منابع مالی فعالیتهای انتخاباتی آنها حساس باشیم؟ نقصی که حالا با ورود شجاعانه‌ی وزیر کشور به این عرصه می‌توان به تلاش برای رفع آن امیدوار بود.




تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن