تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798393316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: ترکان و روحانی نمی‌توانند جلوی ورود پول‌ کثیف را بگیرند/ ریشه پول‌های کثیف اقتصاد دولتی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زیباکلام: ترکان و روحانی نمی‌توانند جلوی ورود پول‌ کثیف را بگیرند/ ریشه پول‌های کثیف اقتصاد دولتی است
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جلوگیری از ورود پول‌های کثیف ربطی به دولت ندارد و وظیفه قوه قضائیه است، گفت: علت‌العلل مفاسد اقتصادی و پول‌های کثیفی که وزیر کشور از آن سخن گفت، اقتصاد دولتی است.
به گزارش نامه نیوز، صادق زیباکلام کارشناس سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سخنان اخیر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهو مبنی بر جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات 94 اظهار داشت: علت‌ و ریشه همه مفاسد در ایران اعم از مفاسد اقتصادی و پول‌های کثیفی که آقای ترکان و وزیر کشور نیز از آن سخن گفتند، اقتصاد دولتی ایران است.

*ریشه پول‌های کثیف اقتصاد دولتی است

زیباکلام با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد دولتی در کشور حاکم باشد مفاسد اقتصادی به اشکال گوناگون باقی می‌ماند افزود: بنابراین با گرفتن، زدن، بستن و اعدام این موضوع درست نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنابراین هر فردی که صادقانه خواهان مبارزه با پول‌های کثیف و عدم ورود آن به عرصه سیاست است باید این سوال را بپرسد که چرا فساد اقتصادی در کشور عمومیت دارد و آیا بین مفاسد اقتصادی و اقتصاد دولتی رابطه‌ای وجود دارد یا خیر؟

وی در پاسخ به این سوال که دولت چه راهکار اجرایی را می‌تواند برای این پدیده عملیاتی کند گفت که بر فرض دولت بگوید که بنده از پول کثیف استفاده کرده‌ام یا اسم چند نفر را مطرح کند، مگر آقای رحیمی نگفت که پول‌ها را به نمایندگان داده و آنها صرف انتخابات کرده‌اند، آیا حتی یک نفر از آنها که پول گرفته بودند دچار مشکل شدند؟ انگار رحیمی این پول‌ها را در قرقیزستان و گینه‌بیسائو خرج کرده است لذا پول‌های کثیف هم مصداق همین امر است.

*ترکان و روحانی نمی‌توانند جلوی ورود پول‌ کثیف را بگیرند

زیباکلام در خصوص اینکه برخی، جلوگیری از ورود پول‌های کثیف را به انتخابات مصداق ورود انتخاباتی دولت می‌دانند گفت: نه آقای ترکان و نه آقای روحانی نمی‌توانند جلوی ورود این پول‌ها را به انتخاباتی که اسفند سال آینده برگزار می‌شود بگیرند؛ وقتی دولت اطلاعی ندارد چگونه می‌تواند آن را کنترل کند مگر اینکه بگوییم پول کثیف دست دولت است.

این کارشناس اصلاح‌طلب با بیان اینکه فکر می‌کنم آقای ترکان وقتی گفته که اجازه نمی‌دهیم این پول‌های کثیف وارد انتخابات 94 شود قصد امید دادن داشته است گفت: بر فرض مثال اگر در انتخابات 500 میلیون تومان به بنده کمک شود این چه ربطی به دولت دارد و اگر دولت ثابت کند که این پول از راه‌های ناصواب به دست آمده بازهم باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در پاسخ به این سوال که طبق صحبت‌های شما به نظر می‌رسد مبارزه با مفاسد به ابزار سیاسی تبدیل شده است گفت: هر کس در خصوص مبارزه با فساد از هر سه قوه صحبت کند شعار می‌دهد چراکه اگر صادق بودند باید این سوال را مطرح می‌کردند که چرا اقتصاد دولتی ما فساد می‌آفریند اما در سایر کشورها که دولتی نیست مفاسد نیز کمتر است.



منبع: فارس


۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن