تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي متخلفين در توزيع و استفاده از داروهاي غير مجاز به دستگاه قضائي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۴۴ق.ظ)
رئيس سازمان غذا و دارو: معرفي متخلفين در توزيع و استفاده از داروهاي غير مجاز به دستگاه قضائي رئيس سازمان غذا و دارو آخرين اقدامات صورت گرفته در خصوص بيماران کلينيک چشم پزشکي را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر رسول ديناروند در مورد داروي چشمي اوستين که در يکي از مراکز چشم پزشکي براي 15 بيمار استفاده شده و براي بيماران عفونت چشمي به همراه داشته است، اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود در دو الي سه ماه اخير در 3 مرکز چنين اتفاقي واقع شده است که مورد آخر نيز مربوط به چند روز گذشته مي باشد.
دکتر ديناورند گفت: در بازرسي صورت گرفته از مرکز چشم پزشکي اي در کرج استفاده از داروي قاچاق و تقلبي احراز شده که پرونده آن به دستگاه قضائي ارسال گرديده است.
وي خاطر نشان کرد: مدارک دو مرکز ديگري که در تهران واقع بوده اند نيز نشان دهنده اين است که برخي داروهاي خريداري شده از مراکز غير مجاز صورت پذيرفته، البته داروهايي که از اين مراکز ضبط شده است اصل و مجاز مي باشند، لذا در حال بررسي هستيم که بدانيم منشأ آلودگي داروي تقلبي بوده است يا آلودگي ثانوي به هنگام تزريق در مرکز.
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: منشا داروي اوستين وارداتي به کشور، شرکت روش سوئيس مي باشد که به صورت مجاز وارد کشور شده و آلودگي آن بعيد به نظر مي رسد نوع تقلبي آن نيز آنقدر به اين دارو شبيه است که تشخيص آن براي پزشک هم دشوار است.
دکتر ديناروند اظهار کرد: تمامي مراکز درماني مي دانند که خريد دارو صرفا از مراکز مجاز و دارو خانه امکان پذير است و کساني که خارج آز اين مراکز خريد کنند، تخلف انجام داده اند.
وي با بيان اينکه در مورد اين مرکز هم بازرسي ها در حال نهايي شدن است، اظهار کرد: بنا بر مدارکي که بر تخلف مراکز درماني فوق دلالت دارند حتما متخلفان به دستگاه قضائي معرفي خواهند شد.
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: با دستور وزير بهداشت، درمان بيماران در حال پيگيري است که اميدواريم با وجود اينکه کنترل عفونت هاي چشمي دشوار است، نتايج خوبي حاصل شود.
وي همچنين اظهار کرد: براي عدم تکرار چنين مواردي نيز، اقداماتي انجام داده ايم به اين صورت که به تمامي دانشگاه هاي علوم پزشکي ابلاغ شده است از همه مراکز چشم پزشکي بازرسي هاي دقيق و مستمر داشته باشند تا خريدهايشان از شبکه هاي رسمي صورت گيرد.
دکتر ديناروند خاطرنشان کرد: امروز و طي بخش نامه اي يک شرکت پخش نيز تعيين شده تا توزيع دارو با دقت مناسب و قيمتي کمتر از قبل صورت گيرد تا مراکز درماني براي صرفه جويي در هزينه ها اقدام به خريد از مبادي غير رسمي نکنند.
وي با بيان اين که يک ويال اين دارو براي 15 تا 20 نفر استفاده مي شود، تصريح کرد: مراکز درماني سراسر کشور براي استفاده از اين دارو بايد پروتکل تجويز را رعايت نمايند و اين پروتکل نيز فردا ابلاغ مي شود در غير اين صورت نمي توانند از اين دارو استفاده نمايند و مصرف داشته باشند.
دکتر ديناروند با بيان اينکه در مورد بيمارستان ها چه خصوصي و چه دولتي مسير دريافت دارو يک مسيري بسته است، خاطرنشان کرد: توزيع فقط از طريق شرکت هاي پخش صورت مي گيرد.
رئيس سازمان غذا و دارو در پايان از سرعت عمل و اهتمام ويژه نيروهاي امنيتي و انتظامي در خصوص شناسايي و دستگيري افرادي که مبادرت به توزيع داروهاي غيرمجاز و قاچاق به برخي از مراکز درماني کرده بودند، تشکر و قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن