تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش امنيت روان در بستر فن آوري اطلاعات در مشهد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش امنيت روان در بستر فن آوري اطلاعات در مشهد برگزار شد
داخلي. جامعه‌اطلاعاتي. امنيت.

همايش امنيت روان در بستر فن آوري اطلاعات به مناسبت روز جهاني "جامعه اطلاعاتي" شنبه شب در سالن اجتماعات بيمارستان اميد مشهد برگزار شد.

اين همايش با همكاري بنياد جهاني ‪ ICDL‬و موسسه دارالفنون توس با حضور ‪ ۳۰۰‬نفر از كارشناسان و علاقه‌مندان فن آوري اطلاعات استان خراسان رضوي در سالن همايش‌هاي بيمارستان اميد مشهد برگزار شد.

رييس بنياد جهاني ‪ ICDL‬ايران در اين همايش گفت: ما در عصر اطلاعات زندگي مي‌كنيم و احساس مي‌كنيم از اين عصر عقب هستيم لذا تا زماني كه حركت جدي شروع نكنيم با اين عصر همگام نخواهيم شد.

حسين بيگلو افزود: در جامعه اطلاعاتي يك لحظه مي‌توان لذتي فراوان در امنيت روان از استفاده صحيح از فن آوري ايجاد كرد، اين لذت بدون هيچگونه جنگ يا منازعه به دست مي‌آيد.

وي با بيان اينكه ممنوعيت و محدوديت در دنياي فن آوري اطلاعات وجود ندارد، گفت: شتاب فن آوري اطلاعات روز به روز افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون ‪ ۴۵‬هزار دانشجو در دوره هفت گانه فن- آوري اطلاعات(‪ (ICDL‬در كشور وجود دارد، اعلام كرد: ما تاكنون هشت هزار فارغ- التحصيل دوره بين‌المللي ‪ ICDL‬در كشور داشته‌ايم.

وي با بيان اينكه در دوره شهروند الكترونيك(‪ (E-citizen‬سه هزار دانشجو در كشور داريم، گفت: ‪ ۸۰۰‬نفر تاكنون موفق به كسب مدرك بين‌المللي ‪ E-citizen‬شده‌اند.

او افزود : هم اكنون دو هزار و ‪ ۵۰۰‬كودك در دوره بين‌المللي كودكان الكترونيك(‪ (E-kids‬آموزش مي‌بينند و تاكنون ‪ ۷۵۰‬كودك در كشور موفق به كسب مدرك بين‌المللي ‪ E-kids‬شده‌اند.

يك عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت نيز در اين همايش با اشاره به نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به "سال نوآوري و شكوفايي" گفت: ما بايد نتيجه ‪ ۳۰‬ساله زحمات انقلاب را به جديدترين شكل ممكن ارايه كنيم.

دكتر علي اكبر جلالي در خصوص تعريف نوآوري افزود: توانايي نگاه جديد و متفاوت به يك موضوع يا تركيب مواد جديد را نوآوري گويند.

وي گفت: روش امروز امنيت ملي، دانايي اسلام است و ما بايد از فن آوري بهترين بهره را ببريم لذا بايد امروز خودمان را به بهترين نحو از طريق ابزارهاي جديد به جهان معرفي كنيم.

وي اظهار داشت: ما چون نمي‌دانيم جهان به چه سمت حركت مي‌كند، امنيت خود را به خطر انداختيم لذا فن آوري اطلاعات و ارتباطات مي‌تواند به ما كمك كند كه بهترين مسير را انتخاب كنيم.

او گفت: مسير دانايي، عصر دانايي، نوآوري و خلاقيت نشان‌دهنده دانش محور بودن دنياست بنابراين بايد هرچه سريعتر به اين سمت حركت كنيم.

وي افزود: در سال ‪ ،۱۹۷۸‬دانايي ‪ ۲۰‬درصد و سرمايه ‪ ۸۰‬درصد در جهان معتبر بود و اين رقم در سال ‪ ۲۰۰۵‬به ترتيب به ‪ ۹۵‬درصد و پنج درصد رسيد.ك/‪۲‬ ‪۶۵۹ /۵۸۹/۶۶۳/۷۵۰۰‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن