تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804681371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصفیه فاضلاب در ایران 1.5 میلیون از 30 میلیارد متر مکعب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر نیرو در گفت و گو با پانا: تصفیه فاضلاب در ایران 1.5 میلیون از 30 میلیارد متر مکعب است
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند ساعت 11:38

خبرگزاری پانا+

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر نیرو بر استفاده بهینه از منابع آب و فاضلاب پس از تصفیه تأکید کرد و گفت: هم اکنون تنها 1.5 میلیون از مجموعه فاضلاب، پسآب و زهآب های کشاوری با حجم 30 میلیارد متر مکعب است.
  ستار محمودی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، در خصوص بازچراخی و تصفیه آب فاضلاب با توجه به کمبود منابع آب در تابستان 94، اظهار کرد: حجم فاضلاب کشور هم اکنون حدود 30 میلیارد مترمکعب است و شامل زه آب و پسآب نیز است.
  وی افزود: در مجموع 1.5 میلیارد متر مکعب به صورت علمی و عملیاتی از مجموعه فاضلاب و پساب مورد تصفیه واقع می شود در چرخه مصرف دوباره قرار می گیرد.
  قائم مقام وزیر نیرو با یادآوری اینکه تصفیه فاضلاب در برنامه پنجم توسعه بوده و در برنامه پنجساله ششم توسعه نیز وجود آن ضروری است تا تصفیه فاضلاب ها را توسعه دهیم و این به عنوان یک منبع جدید برای مصارف غیر شرب است.
  محمودی تصریح کرد: توسعه تصفیه فاضلاب نیازمند زمان و تأمین اعتبار کافی است و لازم است بر الزام و اجبار این مهم از منظر حفظ بهداشت و سلامت در آب های سطحی و زیر زمینی مقوله ای مهم و اساسی است.
  وی با طرح این موضوع که بخش عمده این مجموعه شامل زهآب های کشاورزی است، گفت: تصفیه زهآب های کشاورزی روش و شیوه خاص خود را دارد.
  قائم مقام وزیر نیرو در تعادل بخشی آب های زیر زمینی و جلوگیری از نشست دشت ها، عنوان کرد: در ارتباط با طبیعت باید سعی بر این باشد تا تمام جوانب مورد توجه قرار گیرد و برخی از آبها را نباید مهار کرد، بلکه باید اجازه داد که طبیعت سهم خود را بردارد و منابع طبیعی نیز نیاز خود را تأمین کند تا به چرخه طبیعی خود ادامه دهد.
  محمودی، تصریح کرد: اگر به مقوله آب و خواستگاه طبیعی آن به شکل همه جانبه نگاه نکنیم مشکلات گسترده ای برای کشور ایجاد خواهیم کرد.
  وی ادامه داد: حتی فاضلاب های شهری به صورت طبیعی دشت های مناطق را تا حدودی تغذیه می کند و وزارت نیرو هم به جمع آوری تمام فاضلاب ها مبادرت نمی کند که البته بخشی از فاضلاب ها به طور کلی قابلیت نفوذ ندارد.
  قائم مقام وزیر نیرو خاطر نشان کرد: از آنجائیکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب و پساب ها هزینه بردار است لازم است در بخشی مفید به مصرف برسد و به نحوی برای احیای محیط زیست و یا برای آبیاری پوشش گیاهی و نباتات مورد بهره برداری قرار گیرد.
  محمودی تأکید کرد: به جز مصارف شرب مناسب است که بیشترین استفاده را از بازچرخانی و تصفیه آب فاضلاب و پس آب در برنامه ریزی های منابع و مصارف داشته باشیم و نسبت به حجم فاضلاب و پس آب ها کار بسیاری داریم تا به نقطه مطلوب بهره برداری برسیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن