تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820353703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح پروژه جداسازي آب از سرباره كوره بلند ذوب آهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۴۸ب.ظ)
افتتاح پروژه جداسازي آب از سرباره كوره بلند ذوب آهن طي آيين ويژه اي با حضور دکتر سيستاني معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اصفهان، مهندس شيشه فروش مديرکل مديريت بحران استانداري، مهندس سجاد فرماندار شهرستان لنجان، دكتر سعد محمدي مديرعامل ذوب آهن و تني چند از ديگر مسئولين استان، پروژه جداسازي آب از سرباره كوره بلند در ذوب آهن اصفهان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، دكتر سيستاني هنگام افتتاح اين پروژه طي سخناني از همه مسئولين و تلاشگران ذوب آهن اصفهان كه اقدامات مهم و خدمات ارزنده اي براي بهسازي و نوسازي اين مجتمع عظيم صنعتي انجام داده اند، قدرداني كرد و گفت: در اين شركت با استفاده از تكنولوژي هاي نوين و امكانات جديد و همچنين با بهره گيري از توان متخصصان داخلي ، پروژه هاي مهمي با موفقيت انجام شده كه هم ارزش اقتصادي دارد و به رشد توليد كمك مي كند و هم در راستاي حفظ محيط زيست و مسئوليت اجتماعي سازمان مي باشد.
وي افزود: ذوب آهن اصفهان با برخورداري نزديك به نيم قرن قدمت و تجربه و با اقدامات بهسازي ونوسازي و بهره گيري از تكنولوژي هاي نوين، هم اكنون از وضعيت مطلوب و قابل قبولي برخوردار است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اصفهان تصريح كرد: هر چند انتظارات و مطالبات سازمان هاي مربوطه از جمله سازمان حفاظت محيط زيست از صنايع صحيح مي باشد، اما بايد به اين صنايع مهم همانند ذوب آهن فرصت داد، چرا كه پيشرفت آنها تاثير مستقيم بر مسائل مهمي چون اشتغال، توليد ملي و اقتصاد كشور دارد.
دكتر سيستاني يادآور شد: ذوب آهن اصفهان در حال حاضر از هيات مديره و مديرعاملي كارآمد وباتجربه بهره مند است لذا در اين شرياط با حمايت هاي استاندار اصفهان و فرماندار لنجان و ساير مسئولين مربوطه فرصت بسيار خوبي براي اين صنعت مهم كشور فراهم شده تا در دولت تدبير و اميد مسير شكوفايي را باسرعت طي نمايد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اصفهان توليد ريل در ذوب آهن اصفهان را با توجه به نياز مبرم كشور به اين محصول، يك اقدام مهم در راستاي شكوفايي اين مجتمع عظيم صنعتي دانست و گفت: توليد ريل نه تنها براي ذوب‌آهن بلكه براي كل جامعه آثار وبركات بسياري دارد و در كنار آن صنايع جانبي و اشتغال را نيز به همراه دارد.
وي افزود: كشور در آينده نزديك در حوضه حمل و نقل ريلي،‌ حمل و نقل شهري و مترو نياز بسياري به ريل دارد و تامين اين نياز در داخل كشور در توسعه اقتصادي ما بسيار موثر خواهد بود. لذا توليد ريل در ذوب آهن يك اقدام مهم در راستاي توسعه توليد ملي است.
شايان ذكر است پروژه جداسازي آب از سرباره كوره بلند با هدف صرفه جويي در مصرف آب و بازيافت سرباره کوره بلند شماره 3 و همچنين افزايش طول عمر و کاهش هزينه هاي سرويس و نگهداري برج هاي خنک کننده در 2 بخش طراحي، تهيه و اجرا گرديد.
بخش اول مربوط به بازسازي و بهسازي برج هاي خنک کننده سيکل تصفيه گاز کوره بلندهاي 1و2 بوده که قبل از اتمام بازسازي کوره 2 به بهره برداري رسيد و در اجراي آن براي نخستين بار در ذوب آهن اصفهان از پوشش هاي GRP به عنوان محافظ سطوح بتني و اسکلت فلزي در مقابل رطوبت و خوردگي استفاده گرديد.
بخش دوم شامل تهيه و اجراي سيستم فيلتراسيون، نوار نقاله ها و حوضچه هاي مربوطه مي باشد که در اين بخش 10 عدد فيلتر خود شوينده مجهز به سيستم التراسونيک در مسير ورودي آب به برج هاي خنک کننده قرار گرفته و باعث جذب ذرات معلق در آب تا اندازه 100 ميکرون گرديده و سپس ذرات جمع آوري شده در حوضچه تيکنر ته نشين شده و توسط اسکروکانواير به نوار نقاله انتقال سرباره فرستاده مي شود.
موارد عملياتي مربوط به پروژه به شرح ذيل مي باشد:
- خاکبرداري 2817 متر مکعب- بتن ريزي 638 متر مکعب - نصب اسکلت فلزي 114 تن- نصب پوشش و پانل هاي GRP 4100 متر مربع - نصب فيلتر خود شوينده 10 دستگاه - کابل کشي 9000 متر طول
- پايپينگ 550 متر طول - سيني کابل 600 متر طول- نصب انواع تابلوهاي برق LCP , MCC و برنامه نويسي و اجراي سيستم PLC - جمع هزينه انجام شده در اين پروژه بالغ بر 57 ميليارد ريال مي باشد و اين عمليات توسط شرکت گلسافر و تحت نظارت شرکت فراتحقيق انجام پذيرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن