تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدا تفسير واقعي زندگي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۵۰ب.ظ)
شهدا تفسير واقعي زندگي هستند معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علميه کشور گفت: شهدا تفسير واقعي زندگي هستند و حيات واقعي را ترجمه مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام ملک‌دار با بيان اينکه بسياري از مرگ‌ها ننگ نيستند، اما؛ افتخار محسوب نمي‌شوند، تصريح کرد: مرگ با شهادت با فضيلت‌ترين و پرافتخارترين مرگي است که انسان با آن به عالم ديگر منتقل مي‌شود و نه‌تنها شهيد افتخاري براي شهر، روستا، استان و کشور خود است، بلکه افتخار يک ملت و انسانيت است.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علميه کشور با اشاره به اينکه تمام خوبي‌هاي اين دنيا بالاتر از آن خوبي ديگري مي‌شود تصور کرد، ادامه داد: يک خوبي است که بالاتر از آن وجود ندارد و آن شهادت و غلتيدن يک انسان در خون خود در راه خداست.
اين مسوول با تصريح بر اينکه والدين و فرزند شهيد در محيطي قرار مي‌گيرند که بايد با سربلندي و افتخار اعلام کنند خانواده شهيد هستند، اضافه کرد: فرزند شهيد در هر محيطي که قرار مي‌گيرد با افتخار بگويد که فرزند شهيد بوده و اين امر ترويج فرهنگ شهادت است.
ملک‌دار افزود: فرهنگ قرآن اين است که کسي که در راه خدا به شهادت رسيد مرده‌اش نخوانيد و گمان هم نکنيد که مرده است، بلکه در نزد پروردگار خود روزي مي‌خورد.
وي ادامه داد: شهيدان همواره ناظر هستند و بايد به آن‌ها شهيد بگوييد؛ يعني شاهد و ناظرند و در همه‌جا حضور دارند و اعمال انسان‌ها را مي‌بينند و شهدا تفسير واقعي زندگي هستند و حيات واقعي را ترجمه مي‌کنند.
وي برگزاري يادواره‌هاي شهدا را جزء فرهنگ ديني و قرآني شيعيان دانست و خاطرنشان کرد: در يادواره شهدا اعتقاد پيروان امام علي (ع) و امام حسين (ع) به نمايش گذاشته مي‌شود و گام برداشتن براي مجلس يادواره شهدا عبادت است.
ملک‌دار با اشاره به اهميت برگزاري يادواره‌هاي شهدا اظهار کرد: بر اساس دستورات ديني و قرآني بايد پاي عَلَم دين ايستادگي کنيم و شهدا در اين زمينه پيشتاز بودند.
وي با بيان اينکه قرآن مي‌فرمايد دنيا و آخرت درگرو ايستادگي پاي دين است، يادآور شد: استقامت شهدا موجب شد که امروز پس از گذشت 36 سال، انقلاب اسلامي در دنيا حرف نخست را مي‌زند.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علميه کشور با اشاره به اينکه امروز اسلام در دنيا به عنوان يک تمدن جديد مطرح است، افزود: نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي ارکان غرب را لرزاند و اين‌ها در زير سايه دين و مقاومت به‌دست‌آمده است.
وي افزود: امروز شيعه و سني هم به وجود سردار سليماني در منطقه افتخار مي‌کند و اين به برکت دين و مقاومت است.
ملک‌دار کسب افتخار و عزت نظام اسلامي در منطقه و جهان را به برکت مقاومت و استقامت شهدا در راه خدا دانست و با اشاره به وضعيت بدحجابي در جامعه، يادآور شد: بدحجابي و بي‌حجابي جامعه يک افتخار نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن