محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843483758
در «هفت» شب گذشته چه گذشت؟ نبوی: قصه گویی و قهرمان در سینما فراموش شده است/راد:وقتی ابهت نگاتیو از بین رفت قواعد بازی در سینما به هم خورد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در «هفت» شب گذشته چه گذشت؟
نبوی: قصه گویی و قهرمان در سینما فراموش شده است/راد:وقتی ابهت نگاتیو از بین رفت قواعد بازی در سینما به هم خورد
اکبر نبوی منتقد سینما گفت:در وضعیت فعلی سینمای ایران یکی از مسائلی که به آن بی توجهی میشود، این است که سینما فراموش شده است و در نهایت قصه گویی و قهرمان در نتیجه آن نیز فراموش شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله اسکندری چهره پرداز نام آشنا عرصه تصویر مهمان برنامه هفت بود که در گفت وگویی که انجام شد به توضیح و بیان جزییاتی در خصوص کار خود پرداخت. عبدالله اسکندری در ابتدای صحبت های خود از انتخاب نام خود در سال 1991 به عنوان یکی از ده چهره پرداز برتر جهان احساس افتخار کرد و گفت: با این عنوان دنیا دانست که ما نیز در ایران گریم داریم و این افتخار برای ایران است و سایر گریمور ها نیز در حال حاضر به خوبی می توانند گریم ایران را نشان دهند در حالی که گریم ایران قبل از سال 50 خیلی کمرنگ بود اما بعد از آن سال آقای محتشمی که می تواند نام پدر گریم را به خود بگیرد با آموزشی که در آمریکا دید 14 شاگرد را تربیت کرد که بچه ها بسته به استعداد و علاقه و عشقی که به کار داشتند توانستند به خوبی ادامه دهند. این چهره پرداز در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: بعضی از کارگردان ها از تمام بخش های سینما استفاده می کنند و این بهره گرفتن تنها مختص گریم نیست. خیلی از کارگردان های بزرگی که از امکانی که گریم پیدا کرده است استفاده کرده اند و متوجه اند که گریم خیلی می تواند به فیلم کمک کند. وی ادامه داد: کارگردان تنها کافی است که مقدار کمی از گریم بداند اما گریمور باید کاملا از کار خود اطلاع داشته باشد و می تواند در کنار استفاده از شخصیت ها و اطلاعاتی که از سناریو می گیرد از ذوق خود نیز بهره گیرد و در پرداخت شخصیت ها بازی کند. گریم همچنین خیلی می تواند به بازیگر کمک کند که نقش های مختلف را بازی کند و بازیگرانی موفق هستند که خودشان را می آورند و خود را شبیه کاراکتری می کنند که می خواهند خلق کنند. نمونه این بازیگران اکبر عبدی است. اسکندری در پاسخ به اینکه گریم باید دیده شود یا خیر توضیح داد: دیده شدن یا نشدن به این موضوع ربط دارد که زمانی که کاراکتری را از سناریو می خوانید بتوانید به عمق فرد پی ببرید و در صورتی که آن را درست پیدا کنید و به آن پی ببرید می توانید آن را درست نیز روی بازیگر پیاده کنید و اگر اطلاعات درستی از گریم نداشته باشید و فقط گریم کرده باشید و شخصیت پردازی درستی روی بازیگر صورت نگرفته باشد این گریم کاملا مشخص می شود. وی افزود: گریم به گونه ای است که تنها آن گونه که یاد گرفته اید نمی توانید آن را انجام دهید و پیاده کنید بلکه گریم طراحی میخواهد واین زمانی را می طلبد تا همه چیزهایی را که شامل بسیاری رشته ها و هنرها می شود را یاد بگیرید. این چهره پرداز با بیان اینکه با حضور خود در جامعه طراحی را سیاه مشق می کنم اضافه کرد: یک گریمور باید نگاهش با آدم های اطرافش متفاوت باشد و باید نگاهش به جامعه خود دقیق باشد. این دقت خاص موجب می شود که پشت ذهنش انبار اطلاعات داشته باشد و در صورتی که در یک لحظه ای که از دل تاریخ یک چهره را بیرون می کشیم با اطلاعات کافی که در اختیار دارد بتواند آن چهره را پیاده کند. اسکندری در پایان صحبت های خود با بیان اینکه زمانی که شخصیتی را خلق و طراحی می کنم از خود بی خود می شوم و لذت می برم گفت: زمانی که طراحی می کنم 30 تا 40 درصد از کار توسط سناریو و مشورت با کارگردان و فکر پیشین خود آماده می شود اما زمان اجرای کار و در جلوی آیینه با استفاده از همان 30 تا 40 درصد مابقی کار را ادامه می دهم. ضمن آنکه یکی از ارتباطات تنگاتنگی که در جریان فیلم وجود دارد ارتباط میان گریمور با فیلمبردار و طراح لباس است. چرا که هر دومقوله بسیار مهم است و باعث رشد در کار گریم می شود. براساس این گزارش،بخش دیگری از این برنامه میزگردی با موضوعیت ضرورت قهرمان در سینما شکل گرفت که در این پرده نیز سیروس الوند، بهروز افخمی، اکبر نبوی و سعید راد نیز مهمان برنامه بودند. سیروس الوند در این بخش برنامه به عنوان آغاز کننده بحث بیان داشت: بنده ضرورتی نمی بینم که قهرمان داشته باشیم. چرا که در حال حاضر کدام یک از بازیگران قهرمان را می تواند بازی کند و اگر در دهه هایی قهرمان داشتیم بازیگر آن هم وجود داشت. وی ضمن اشاره به فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی بیان کرد: مشکل اصلی این نیست که قهرمان نداریم در واقع مشکل این است که قصه نداریم. چرا که قصه خوب با خود قهرمان را هم به همراه می آورد و لزوما قهرمان نباید کارهای قهرمانانه انجام دهد. بنابراین سینمای قصه ضرورت دارد و ما از آن غافل شده ایم. بسیاری از فیلم هایی که در جشنواره امسال فجر هم وجود داشتند فیلم هایی بودند که چند قصه و شخصیت دارند و در جریان فیلم به همه آنها نمی توانند برسند و در پایان رها می شود و این پایان باز تعمدی نیست بلکه چاره ای جز آن وجود ندارد در حالی که اگر یک قصه داشته باشد قهرمان هم دارد. فیلم «روباه» از این منظر قهرمان دارد. بهروز افخمی نیز در ادامه صحبتهای الوند در بیان دیدگاه خود اظهار کرد: ما در حال حاضر نیازمند قصه هستیم و همه قصه های خوب قهرمان دارند. شخصیت هایی دارند که فعال اند و کارهایی را صورت می دهند و برای تغییر دادن شرایطی حرکت می کنند و افسرده، بلا تکلیف و منفعل نیستند. وی با بیان اینکه وجود قصه قهرمان را با خود به همراه دارد بیان کرد: قصه ای که قهرمان دارد ماندگار می شود و می تواند بر مخاطب تاثیر گذارد. فیلمی هم که قهرمان و ضد قهرمان داشته باشد می تواند تاثیری در جهت مثبت یا منفی و ویرانگر داشته باشد اما در هر صورت فیلم است. در حالی که مشکل این است که بسیاری از محصولات سینمایی که وجود دارد فیلم نیستند و چهارچوب های اولیه را نمی شناسند بلکه فقط می خواهند مدل هایی را اختراع کنند که حتی در سینمای جهان نیز وجود نداشته است. اکبر نبوی نیز در ادامه بیان کرد: در وضعیت فعلی سینمای ایران یکی از مسائلی که به آن بی توجهی می شود این است که سینما فراموش شده است و در نهایت قصه گویی و قهرمان در نتیجه آن نیز فراموش شده است. وی با بیان اینکه سینماهمچون فوتبال، موسیقی و سیاست به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است گفت: این چهار نهاد قدرتمند بشری در جهان نقش ایفا می کنند در حالی که در ایران نیز یکی از نهاد ها یعنی سینما در حال فراموشی است و گویی با آن شوخی می شود. سینمایی که امروز ارکان زندگی بشر را به دوش گرفته است و در حال نقش آفرینی است. نبوی ادامه داد: زمانی که سینما به شوخی گرفته می شود تبدیل به یک سینمای دورهمی می شود که نام سینمای دورهمی را هم می توان به آن داد که به تمام وجوه آن نه فقط صنعتی بلکه هنری و اجتماعی نیز توجه نمی شود. این منتقد و نویسنده سینما با بیان اینکه در حال حاضر به شکل سینما تنها اشاره می کنیم گفت: سینما شکل و ماهیت دارد. شکل سینما که وجود دارد و پابرجاست اما آنچه را که من به آن اشاره کردم ماهیت و امر سینما است. قهرمان امر سینما است و نمی توان ان را نادیده گرفت. البته در فیلم ها ضدقهرمان های دوست داشتنی هم وجود دارند که قهرمان نیستند. به هر صورت قهرمان همزادخلقت بشر است و همان طور که زندگی مادی بشر شروع می شود قهرمان و ضد قهرمان نیز آغاز می شوند و در سینما وقتی که می گویی قهرمان در واقع هر آنچه را که ماهیتا محقق کننده است مورد نظر است اما زمانی که آنچه در نهادشان وجود دارد و مطالبه فردیشان است را نتواند محقق کند دیگر قهرمان نیست. سعید راد نیز از دیگر افراد حاضر در استودیو هفت بود که در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه باید گفت چرا در سینما قهرمان نداریم ادامه داد: از پیدایش سینما که از تئاتر به سینما اتفاق افتاد همیشه شاخصه آن دو شخصیت سفید و سیاه بود و تا اواخر دهه هفتاد نیز در دنیا وجود داشت اما از زمانی که در این 20 سال اخیر تکنولوژی وارد شد ودر آمریکا و اروپا نیز تبادل نظر صورت گرفت تاثیراتی گذاشته شد که سینمای آسان و ارزان یکی ازآن تاثیرات است و این به سینما لطمه زد. به واقع نهضتی که راه افتاد آگاهانه بود. در حال حاضر نیز آن اتفاقی که در حال رخ دادن است خطرناک است و این اتفاق این گونه است که شهروندی که بدون احتیاج به هیچ مدرک و وسایل و بازیگر فیلمی را می سازد. وی اضافه کرد: وقتی ابهت نگاتیو از بین رفت قواعد بازی در سینما به هم خورد. این به گونه ای است که در دنیا نیز تنها 20 درصد فیلم ها قهرمان دارند. قهرمان ها نه سفید و نه حتی سیاه اند بلکه همه خاکستری اند و بچه ها قهرمان فیلم ها شده اند و در این میان بازی ها آسان و دروغ شده است. چرا که کارگردانی که برای اولین بار فیلمی را بدون اطلاع می سازد چه می خواهد بگوید. در ادامه صحبت های راد، سیروس الوند بیان کرد: صحبت های سعید راد صحیح است اما با همان دوربین معمولی کیارستمی فیلم خانه دوست کجاست را ساخته است که این وجه غالب نباید باشد بلکه وجه غالب سینمای ما حرفه ای است.اگر ما قصه می خواهیم باید ممیزی کم شود . ما چاره ای نداریم جز اینکه از مسئولین ارشاد حمایت کنیم تا جلوی دخالت های برخی مسئولین را بگیرند. تمام ممیزی ها روی قصه و موضوع انجام شده است. افخمی نیز در ادامه گفته های الوند در بیان نظر خود در باب صحبت های انجام شده اظهار کرد: اگر دولت صدور پروانه ساخت را ملغی کند، اتفاقی که چندان هم ترسناک نیست، موجب می شود که دیگر دولت در مقابل فیلمساز برای نمایش یا عدم نمایش فیلمش مسئول نباشد. در حالی که در حال حاضر با این پروانه ساخت مسئول برخی فیلم هایی است که به لعنت خدا هم نمی ارزد .از دیگر راهکارها از پرده برداشتن فیلم هایی است که بعد از دو هفته به فروش مناسب نرسیده اند این موارد سبب می شود که هر کسی یتواند فیلم بسازد اما انتظار نمایش آن برداشته شده است. در بخش پایانی صحبت های چهار مهمان حاضر در برنامه هفت، مانی باغبان منتقد و فیلمنامه نویس سینمای ایرانروی خط حاضر شد و گفت: بحث بخشی از این برنامه روی فیلم های جذاب است و بخشی از جذابیت این فیلم ها نیز به این بر می گردد که قهرمان دارند. اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما اقتباس نداریم در حالی که همین الان نیز کلی قهرمان در صفحات مختلف مطبوعات داریم. از طرفی زمانی هم که قهرمان نشان داده می شود به قدری نامفهوم است که کسی چیزی از ان متوجه نمی شود و این به این موضوع بر می گردد که نویسنده بیشتر از آنکه به زندگی واقعی قهرمان نزدیک شود در پی این است که چگون اثر را بدون ممیزی روی پرده ببرد. انتهای پیام/
93/12/09 - 12:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]
صفحات پیشنهادی
سعید راد به «هفت» میآید/ میزگرد با حضور الوند و نبوی درباره قهرمان در سینما
سعید راد به هفت میآید میزگرد با حضور الوند و نبوی درباره قهرمان در سینمابررسی ضرورت حضور قهرمان در سینمای ایران و گفتوگو با عبدالله اسکندری گریمور باسابقه سینمای ایران از بخشهای این هفته برنامه هفت خواهد بود به گزارش خبرگزاری فارس در این هفته از برنامه سینمایی هفت قرار استشب گذشته در سینما آزادی صورت گرفت استقبال خوب مخاطبان از «مزار شریف» در نهمین جشنواره فیلم «روی
شب گذشته در سینما آزادی صورت گرفتاستقبال خوب مخاطبان از مزار شریف در نهمین جشنواره فیلم رویشفیلم سینمایی مزار شریف ساخته عبدالحسن برزیده شب گذشته مورد استقبال خوب مخاطبان نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در سینما آزادی قرار گرفت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم سینمایی &laqشب گذشته در سینما آفریفا صورت گرفت تقدیر از چهرهپرداز پیشکسوت سینمای ایران/ «لامپ 100» رسما روشن شد
شب گذشته در سینما آفریفا صورت گرفتتقدیر از چهرهپرداز پیشکسوت سینمای ایران لامپ 100 رسما روشن شدطی مراسمی که شب گذشته با حضور چهرههای فرهنگی هنری در سینما آفریقا برگزار شد از عبدالله اسکندری طراح چهره پردازی پیشکسوت سینمای ایران تقدیر به عمل آمد ● گزارش تصويري مرتبط-----ویژه نامه فجر 37/ مظفر در گفتوگوی تفصیلی با فارس: اظهار ندامت از گذشته انقلابی ارتجاع خطرناکی است/ نهضت آزادی
ویژه نامه فجر 37 مظفر در گفتوگوی تفصیلی با فارس اظهار ندامت از گذشته انقلابی ارتجاع خطرناکی است نهضت آزادی اصلاً به انقلاب اسلامی اعتقادی نداشت بنی صدر دچار کیش شخصیت شد نقش عوامل دولتی غائله 18 تیر در فتنه 88حسین مظفر معتقد است فضای سیاست زده جامعه ما باعث شده است برخی افتخرییس سازمان انرژی اتمی: دوران قهرمانی فردی در علم و فناوری گذشته است/ فقر میتواند باعث کفر شود
رییس سازمان انرژی اتمی دوران قهرمانی فردی در علم و فناوری گذشته است فقر میتواند باعث کفر شود رییس سازمان انرژی اتمی گفت عدالت اجتماعی و شایستهسالاری در امر مدیریت دو عنصر مهم جهت بسترسازی در زمینه رشد سه حوزه علم فناوری و صنعت در کشور است به گزارش نامه نیوز دکتر علیاکبر۹ سال بر برانکو چه گذشته است/ برانکو متخصص قهرمان کردن تیمهای بحرانزده
پرونده بازی استقلال ـ الاتفاق مشکل مربی کروات ۹ سال بر برانکو چه گذشته است برانکو متخصص قهرمان کردن تیمهای بحرانزده از برانکو ایوانکوویچ در حالی به عنوان سرمربی احتمالی آینده پرسپولیس نام برده میشود که باید دید آینده همکاری حمید درخشان با سرخپوشان تهرانی به کجا خواهد رسید- بررسی حوادث نوروزی سالهای گذشته برای پاسخگویی به حوادث احتمالی/ تهیه متون آموزشی برای مقابله با ریزگردها
بررسی حوادث نوروزی سالهای گذشته برای پاسخگویی به حوادث احتمالی تهیه متون آموزشی برای مقابله با ریزگردها تهران - ایرنا - بررسی حوادث نوروزی سال های گذشته و امکان سنجی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و تهیه و تدوین متون آموزشی برای مقابله با ریزگردها از جمله مصوباتی بود که در جلسهرییس سازمان انرژی اتمی: دوران قهرمانی فردی در علم و فناوری گذشته است
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۰ رییس سازمان انرژی اتمی گفت عدالت اجتماعی و شایستهسالاری در امر مدیریت دو عنصر مهم جهت بسترسازی در زمینه رشد سه حوزه علم فناوری و صنعت در کشور است به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا دکتر علیاکبر صالحی در مراسم اعطای سومین جایزه مشب گذشته با حضور سران لشکری و کشوری اکران نسخه اصلاح شده فیلم «رستاخیز» در جشنواره فیلم رویش
شب گذشته با حضور سران لشکری و کشوریاکران نسخه اصلاح شده فیلم رستاخیز در جشنواره فیلم رویشفیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش شب گذشته در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در سینما آزادی به نمایش در آمد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم سینمایی «رستاخیزشب گذشته در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه صورت گرفت تقدیر از «مزار شریف»، «شاهزاده روم» و «روباه» در چهارمین همان
شب گذشته در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه صورت گرفتتقدیر از مزار شریف شاهزاده روم و روباه در چهارمین هماندیشی سینما انقلاب در مراسم اختتامیه سینما انقلاب از فیلمهای مزار شریف شاهزاده روم و روباه و همچنین فیلمهای چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت سمفونی استیضاح و ایرانبرسوریه در ۲۴ ساعت گذشته نطق حمایتآمیز دیمیستورا از اسد/جیغ بنفش تلآویو برای بازگشت «نیروهای حائل»
سوریه در ۲۴ ساعت گذشتهنطق حمایتآمیز دیمیستورا از اسد جیغ بنفش تلآویو برای بازگشت نیروهای حائلبروز بحران کمبود انتحاری در داعش نطق حمایتآمیز دیمیستورا از اسد ضربه مهلک ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی و مزدورانش در جبهه جنوبی و جیغ بنفش تلآویو برای بازگشت نیروهای حائل به جولاکران خصوصی «دوربین» شب گذشته در سینما آزادی برگزار شد
اکران خصوصی دوربین شب گذشته در سینما آزادی برگزار شداکران خصوصی فیلم سینمایی دوربین شب گذشته در سینما آزادی برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس مراسم اکران خصوصی فیلم«دوربین» به کارگردانی «محسن توکلی» و تهیه کنندگی« مصطفی غلامی آبادانی» شب گ«سعید مترصد» هنرمند سینما و تلویزیون درگذشت
سعید مترصد هنرمند سینما و تلویزیون درگذشتسعید مترصد از هنرمندان سینما و تلویزیون پس از سالها مبارزه با بیماری صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران درگذشت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس سعید مترصد سالها در سینما و تلویزیون سابقه دستیاری کارگردان و مدیریت برنامه ریزی آثا9 سال بر سرمربی سابق تیم ملی چه گذشته است برانکو ایوانکوویچ متخصص قهرمان کردن تیمهای بحرانزده
9 سال بر سرمربی سابق تیم ملی چه گذشته استبرانکو ایوانکوویچ متخصص قهرمان کردن تیمهای بحرانزدهاز برانکو ایوانکوویچ در حالی به عنوان سرمربی احتمالی آینده پرسپولیس نام برده میشود که باید دید آینده همکاری حمید درخشان با سرخپوشان تهرانی به کجا خواهد رسید به گزارش خبرگزاری فارس ازعلی جنتی در گفتوگویی مشروح: روحانی از عملکردم در وزارت ارشاد راضی است/ اگر به گذشته بازگردم وزیر فرهنگ نمیشو
علی جنتی در گفتوگویی مشروح روحانی از عملکردم در وزارت ارشاد راضی است اگر به گذشته بازگردم وزیر فرهنگ نمیشوم ممیزها تغییر کردهاندوزیر ارشاد درباره رضایت روحانی از عملکرد دستگاه فرهنگی گفت فکر میکنم عملکردم مورد رضایت ایشان باشد چون تا به حال ندیدهام ایشان اعتراض جدی نسبت بپیام رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت «زاون قوکاسیان»
پیام رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت زاون قوکاسیاندر پی درگذشت زاون قوکاسیان پژوهشگرو منتقد صاحب نام سینمای ایران حجتالله ایوبی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی پیام تسلیتی را منتشر کرد به گزارش خبرگزاری فارس متن کامل این پیام به شرح زیر است «نقد&raqعسگری: 2 طلای من بهترین نتیجه 35سال گذشته بود/ با زور دوپینگ، قهرمان نبودم که در مدالم شک باشد
عسگری 2 طلای من بهترین نتیجه 35سال گذشته بود با زور دوپینگ قهرمان نبودم که در مدالم شک باشد رکاب زن المپیکی کشورمان در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا 2015 گفت کسب طلای دو ماده تایم تریل و استقامت را برای اولین بار در 35سال گذشته را توانستم کسب کنم حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار و-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها