تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819939194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادواره‌هاي شهدا بدون خروجي فرقي با مجلس ترحيم ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۱۵ق.ظ)
يادواره‌هاي شهدا بدون خروجي فرقي با مجلس ترحيم ندارند حجت الاسلام سيدحسين مومني در مراسم بيست و هشتمين سالگرد شهادت شهيد حاج حسين خرازي گفت: برگزاري يادواره‌هاي شهدا بايد خروجي داشته باشد وگرنه با مجلس ترحيم فرقي نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيد حسين مؤمني در مراسم بيست و هشتمين سالگرد شهادت شهيد حاج حسين خرازي که در خيمه گلستان شهداي اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مقام شهيد و شهادت مقام تأثر و تأسف نيست بلکه مقام حسرت و غبطه است؛ کساني که از قافله شهدا جامانده‌اند، بايد حسرت شهدايي را بخورند که رفتند و ما را در اين دنياي وانفسا جا گذاشتند.
اين کارشناس ديني با اشاره به آيات متعدد قرآن کريم که مقام شهيد و شهادت را بارها متذکر شده‌اند، گفت: بر اساس آيات قرآن کريم شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار خود روزي مي‌خورند و معامله‌گر باخدا هستند، ولي متأسفانه در جامعه امروزي، شعور و درک بسياري نسبت به مقام شهيد و شهادت پايين است.
وي يادآور شد: اول کسي که وارد بهشت مي‌شود شهيد است و شهيد به وجه الله نظر مي‌کند؛ شهدا مقام عبوديت را درک کرده‌اند و اين مقام عبوديت، مقام رضا را به دنبال دارد؛ درست همان‌گونه که براي امام حسين (ع) متجلي شد.
وي گفت: همان‌گونه که امام خميني (ره) فرمودند که ما هرچه داريم از محرم وصف است، جبهه‌هاي ما را نيز ذکر يا حسين زنده نگه داشت و مهم‌ترين خواسته شهدا از ما پيروي از ولايت‌فقيه بود، برگزاري يادواره‌هاي شهدا بايد خروجي داشته باشد وگرنه با مجلس ترحيم فرقي نخواهد داشت.
وي در خاتمه بابيان اين‌که نام شهيد خرازي روضه حضرت زهرا (س) را براي هرکسي تداعي مي‌کند، گفت: اگر مي‌خواهيد در اين دنيا پيروز باشيد، نام يا زهرا (س) را در زندگي‌تان زنده نگه‌داريد.
اين مراسم همزمان با بيست و هشتمين سالگرد عروج حاج حسين خرازي، فرمانده لشگر 14 امام حسين (ع) و با حضور چشمگير مردم شهيدپرور اصفهان در گلستان شهداي اين شهر برگزار شد که با بخش‌هاي متنوعي مانند مزين شدن مزار شهيد به پرچم گنبد حرم حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، مداحي و خاطره گويي سردار سليماني فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم (ع) همراه بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن