تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798736456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود مصون از تورم به تصويب کميته فقهي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۴۵ق.ظ)
انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود مصون از تورم به تصويب کميته فقهي رسيد کميته تخصصي فقهي سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اخير خود، موضوع انتشار اوراق مشارکت با نرخ سود مصون از تورم را به تصويب رساند.
به گزارش خبرگزاري موج، اوراق با نرخ شناور که با نام «شناورها» نيز شناخته شده اند يک سرمايه گذاري با پرداخت هاي سود شناور يا تعديل سود بر اساس يک معيار از پيش تعيين شده طي دوره معين است.
بالا بودن نرخ تورم طي سال هاي اخير و عدم انعطاف سودهاي علي الحساب پرداختي اوراق مشارکت، پيامدهاي نامطلوبي را به همراه داشته است؛ عدم جذابيت اوراق براي سرمايه گذاري، افزايش هزينه هاي تأمين مالي و تعهد پذيره نويسي براي باني يا ناشر و عدم رعايت حقوق واقعي سرمايه گذاران از جمله اثرات عدم انعطاف نرخ سود اوراق است. يکي از راهکارهاي ارائه شده به منظور حفظ قدرت سرمايه سرمايه‌گذاران در مقابل تورم، استفاده از اوراق مصون از تورم است.
اوراق مشارکت با نرخ سود علي الحساب شناور (اوراق مشارکت با نرخ سود علي‌الحساب مصون از تورم)، اوراق مشارکتي است که در آن، نرخ سود علي الحساب پرداختي بر اساس شاخص تورم (که در اين شاخص تورم بصورت سالانه تعيين شده و مي‌تواند بر اساس تورم بخشي يا شاخص تورم توليدکننده تعيين گردد) و طبق فرمول معيني تعديل مي‌شود. در سررسيد اوراق، پروژه ارزشيابي مي‌شود و مابه‌التفاوت ارزش اقتصادي روز پروژه از سودهاي علي‌الحساب پرداخت شده طي دوره به عنوان بازدهي واقعي پروژه و اصل سرمايه اوليه به سرمايه‌گذاران پرداخت مي‌شود.
تعيين فرمول نرخ سود علي‌الحساب که عبارتست از نرخ تورم هر دوره پرداخت سود به علاوه درصد مشخص، بر اساس شاخص‌هاي کلان اقتصادي و مهندسي مالي اوراق صورت مي‌گيرد.
کميته تخصصي فقهي پس از بحث و بررسي پيرامون مباحث اقتصادي و فقهي موضوع، الگوهاي زير را از منظر فقهي تاييد کرد:
1- سود علي‌الحساب شناور: در اين روش سود علي‌الحساب اوراق مشارکت که بر مبناي نرخ تورم به اضافه درصد مشخص تعيين مي‌شود، از طرف باني يا ناشر به دارندگان اوراق به عنوان قرض پرداخت مي‌شود تا در سررسيد بر مبناي سود واقعي پروژه تسويه شود.
2-استفاده از حق اختيار فروش: در اين روش ضمن عقد شرکت، ناشر به شرکاء که همان دارندگان اوراق مشارکت هستند اين حق را مي‌دهد که چه در مقاطع دوره‌اي پرداخت سود علي‌الحساب و چه در سررسيد نهايي، بتوانند سهم الشرکه خود را، که عبارتست از ارزش اسمي اوراق به اضافه سود اوراق که بر اساس فرمول مشخصي (تورم به اضافه درصد معين) تعيين شده را به ناشر يا بازارگردان اوراق بفروشند.
3-استفاده از حق اختيار فروش و حق اختيار خريد: در اين روش ضمن عقد شرکت، ناشر به شرکاء که همان دارندگان اوراق مشارکت هستند اين حق را مي‌دهد که چه در مقاطع دوره‌اي پرداخت سود علي‌الحساب و چه در سررسيد نهايي، بتوانند سهم الشرکه خود را، که عبارتست از ارزش اسمي اوراق به اضافه سود اوراق که بر اساس فرمول مشخصي (تورم به اضافه درصد معين) تعيين شده را به ناشر يا بازارگردان اوراق بفروشند، کما اينکه خريداران اوراق به ناشر اين حق را مي‌دهند که ناشر (در صورت مجاز بودن به خريد) در سررسيد مقرر اختيار خريد اوراق بر اساس فرمول مشخصي (تورم به اضافه درصد معين) داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن