تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827182932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دخالت مربیان در نمایش کودکان به خلاقیت بچه‌ها آسیب می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «داریوش علومی» بهترین کارگردان جشنواره نمایش عروسکی کانون مطرح کرد
دخالت مربیان در نمایش کودکان به خلاقیت بچه‌ها آسیب می‌زند
داریوش علومی گفت: دخالت مربیان در جریان اجرای نمایش‌های کودکان و نوجوانان باعث می‌شود تا خلاقیت‌های بچه‌ها در نمایش دیده نشود.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ داریوش علومی گیلانده بهترین کارگردان شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی ویژه مربیان و اعضای ارشد مراکز کانون با بیان این مطلب علت عمده‌ی دخالت مربیان در روند تولید اثر کودکان را تمایل به کسب رتبه و تشویق در جشنواره‌ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل در بسیاری اوقات، مربی مجبور می‌شود در طراحی و ساخت عروسک و صحنه و یا حتی آفیش و بروشور، دخالت کند که نتیجه آن اثری خواهد بود که در آن از خلاقیت‌های تصویری عضو چیزی دیده نمی‌شود و به همین خاطر لازم است در برگزاری جشنواره‌ها بار دیگر بازنگری شود و سیاست‌های تازه‌ای در جهت پرورش خلاقیت اعضا اتخاذ شود.


به اعتقاد وی خلاقیت یکی از هشت ویژگی مهم کانون محسوب می‌شود و از میان فعالیت‌های این مجموعه بزرگ فرهنگی، نمایش عروسکی از بیشترین قابلیت‌ها برای پرورش خلاقیت برخوردار است.


کارشناس هنری کانون استان اردبیل که در جشنواره شانزدهم نمایش عروسکی عنوان بهترین کارگردان جشنواره را به خاطر بر روی صحنه بردن نمایش سایه‌ای «بوسه بر ماه» دریافت کرد همچنین گفت: نمایش عروسکی در سالیان متمادی، با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده و تعریف چهارچوب‌های خلاقیت در آن با چالش‌های زیادی مواجه شده است.


وی که به‌عنوان نویسنده مقاله "بازخوانی مفهوم خلاقیت در فعالیت تئاتر عروسکی مراکز کانون" نیز در شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی به ارائه مقاله خود می‌پرداخت اجزای تشکیل دهنده‌ی یک اثر عروسکی را در قالب سه نوع خلاقیت کلامی، تصویری و حرکتی تقسیم‌بندی کرد.


علومی گیلانده در تعریف این سه مقوله خلاقیت، خلاقیت‌های کلامی را مربوط به نمایشنامه‌نویسی، گویندگی، موسیقی و افکت معرفی و خلاقیت‌های تصویری و حرکتی را به ترتیب شامل طراحی و ساخت، عروسک، صحنه، آفیش و بروشور و عروسک‌گردانی خلاصه کرد.


این مقاله‌نویس در ادامه افزود: کار نمایش عروسکی از ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و کار در این حوزه، به تجربه و دانش زیادی نیاز دارد و به همین خاطر مربیان، جهت پرورش بهتر خلاقیت‌های ذکرشده، می‌بایست آموزش‌های لازم را ببینند و به سطحی برسند که بتوانند با دانش کافی و به‌واسطه ابزارهای ساده و کتاب‌خانه‌ای، کارهای خلاقانه‌ای با عضو انجام دهند.


وی در همین حال با بیان این‌که علیرغم تلاش‌هایی که برای پرورش خلاقیت‌های کلامی، تصویری و حرکتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: عوامل آسیب‌زای زیادی باعث شده‌اند روند پرورش خلاقیت‌های کلامی، تصویری و حرکتی کند و مختل شود.


علومی گیلانده بیشترین مشکلات در این حوزه را مربوط به خلاقیت موسیقیایی معرفی کرد و بیان داشت: فقدان مربی موسیقی و نبود آموزش‌های لازم برای مربیان فرهنگی سبب شده اعضا به انتخاب افکت‌ها و آهنگ‌های آماده روی بیاورند و عملاً محصول خلاقه‌ای تهیه نکنند.


برگزاری جشنواره‌ها با رویکرد نتیجه گرایی یکی دیگر از عواملی بود که کارشناس هنری استان اردبیل به‌عنوان عوامل آسیب‌زای پرورش خلاقیت‌های کلامی، تصویری و حرکتی به آن اشاره داشت و تأکید کرد: این‌گونه روش برگزاری جشنواره‌ها بیشتر به خلاقیت‌های تصویری صدمه می‌زند.


شانزدهمین نمایش عروسکی ویژه کارشناسان، مربیان و اعضای ارشد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از صبح روز 6 اسفند آغاز شد و روز 7 اسفند با معرفی آثار برگزیده در شیراز پایان یافت.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

کارگاه «درسنامه شاهنامه» در شیخ هادی برگزار می‌شود
«جنتی»: آیین روستا فراموشی نیست/ توجه به خوراک فرهنگی روستاها مهاجرت به شهر را کاهش می‌دهد / «صالحی»: محور دانایی می‌تواند رقابت ساز باشد
«میرجلال‌الدین کزازی»: ایرانیان داستان‌گو و داستان دوست‌اند
قصه‌های بومی و محلی میراث ماندگار یک سرزمین است
ظرفیت‌های قصه‌گویی در هیچ هنر دیگری نیست
دست حامیان کتاب‌های خوب را می‌فشاریم
کتاب را دست‌ به‌ دست امانت بدهیم
خاصیت سرگرم‌کننده بودن کتاب برای بچه‌ها فراموش نشود
حضور «شیمپالو» در نمایشگاه کتاب کودک
کتاب، امن‌ترین پناهگاه کودکان است




۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن