تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق ايران در دانشگاه اسلامي مسکو راه‌اندازي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۱۰ق.ظ)
اتاق ايران در دانشگاه اسلامي مسکو راه‌اندازي خواهد شد رضا ملکي، رايزن فرهنگي ايران در روسيه با حضور در دانشگاه اسلامي مسکو با دمير خيرالدين‌اف، رئيس اين دانشگاه ديدار و درباره گسترش همکاري‌هاي فرهنگي و علمي، گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دمير خيرالدين‌اف در ابتدا، انجام اين ديدار در روزهاي آغاز فعاليت رايزن جديد فرهنگي ايران در روسيه را نشان‌دهنده سطح بالاي همکاري‌هاي دو طرف و ارزش و جايگاه اين همکاري‌ها دانست و سپس به اختصار درباره دانشگاه اسلامي مسکو و تحولات جديد صورت گرفته در حوزه ارزشيابي مدارک اين دانشگاه، سخن گفت.
وي با اشاره به تحرک جديد در فضاي همکاري‌هاي ايران با حوزه مسلمانان روسيه که در چارچوب همايش سراسري آموزشي مسلمانان روسيه با مشارکت و حضور هيأتي بلندپايه از جمهوري اسلامي ايران همراه شد و همچنين سفر هيأتي 20 نفره از مفتيان و فعالان حوزه‌هاي مختلف مسلمانان در روسيه به ايران، از سفر خود به جمهوري اسلامي ايران به نيکي ياد کرد و فضاي حاکم بر ايران را متفاوت با ديگر کشورهاي اسلامي به ويژه کشورهاي عربي دانست.
دمير خيرالدين‌اف با تأکيد بر حضور شخصيت‌هاي بلندپايه رسمي از جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو، تحقق اين امر را مصداقي ديگر بر عمق و گستره ارتباطات دوطرف دانست.
در ادامه رضا ملکي، ضمن اشاره به ملاقات سازنده و ثمربخش آيت‌الله اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با شيخ راويل عين‌الدين، رئيس شوراي مفتيان روسيه، اين فراز از اظهارت راويل در آن ديدار که «نهادهاي ديني مسلمانان روسيه نگاه جامع و همه‌گير به مسلمانان ـ فارغ از مذهب آنها ـ دارند» را نکته‌اي کليدي و استراتژيک در تعاملات شوراي مفتيان روسيه با مسلمانان اين کشور دانست و روابط موجود بين مسلمانان روسيه را نمونه خوبي از نگاه همگرايانه و وحدت‌بخش شوراي مفتيان روسيه قلمداد کرد.
رايزن فرهنگي کشورمان در روسيه همچنين بر ضرورت تبيين آموزه‌ها و عقايد مذاهب اسلامي براي يکديگر تأکيد کرد و دانشگاه اسلامي مسکو را واجد ظرفيت‌هاي مناسبي براي تحقق اين امر دانست.
در ادامه اين ديدار، جزييات تأسيس اتاق ايران در دانشگاه اسلامي مسکو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تا از سوي اين دانشگاه، ظرف چند روز آينده، طرح درس و پلان آموزشي پيش‌بيني شده براي اتاق ايران در دانشگاه اسلامي مسکو به رايزني ارائه شود و بر اساس آن مقدمات راه‌اندازي و افتتاح رسمي اين اتاق فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن