تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798774307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای ما از آرمان و اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته است/ فیلمسازان بدون پشتوانه علمی به سینما روی می‌آورند/ دانه‌پاشی غرب و انحراف فیلمسازان ایرانی مایه افتخار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «جمال شورجه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
سینمای ما از آرمان و اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته است/ فیلمسازان بدون پشتوانه علمی به سینما روی می‌آورند/ دانه‌پاشی غرب و انحراف فیلمسازان ایرانی مایه افتخار نیست
«جمال شورجه» با انتقاد از مفاهیم و مضامین فیلم‌های سینمای ایران گفت: سینما با مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله زیادی گرفته است، مورد پسند غربی‌ها واقع شدن افتخار ندارد.


جمال شورجه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: همانطور که شاهدیم سینمای ما با اهداف، مفاهیم و آرمانهای انقلاب اسلامی فاصله زیادی گرفته است.

وی افزود: سینمای ما در سه بخش سرگرم کننده، سینمای انقلاب و سینمای مخاطب خاص در حال تولید فیلم است ولی در بخش سینمای عام و سرگرم کننده فیلمسازان متمایل به ساخت فیلم اجتماعی هستند  در حالی که هیچ دردی از انقلاب دوا نمی‌کنند و حتی بر زخم‌های انقلاب نمک می‌پاشند و آن را عریان ‌تر نشان می‌دهند.

شورجه تصریح کرد: فیلمسازان بدون پشتوانه مطالعاتی و علمی رو به این فیلم‌ها می‌آورند و با رویکرد‌های تلخ و گزنده و بدون نتیجه گیری درست و واقعی از مضامین و اتفاقات فیلم را با پایان باز رها می‌کنند چیزی که به ضرر سینمای ما است و باعث جذب مخاطب نمی‌شود.

تهیه کننده سینما در ادامه با انتقاد از فیلمسازی برای جشنواره‌های غربی گفت: این فیلم‌ها برای خوشامد در جشنواره‌های خارجی و فستیوال‌های خصوصی ساخته می‌شوند چون سفارشی است و بطور مستقیم و غیر مستقیم برای این جشنواره‌ها ارسال می‌شوند.  سینمای برتر ما هم سطحی‌نگر، ساده و کم عمق است و همین مسائل سینمای ما را بلاتکلیف کرده است.

وی با ابراز امیدواری از اعمال سیاست درست و بهبود اوضاع سینما گفت: با سیاستگذاری درست و مناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان سینما را هدایت کرد که تکلیف سینماگران و مخاطبان روشن شود و مخاطب با شناخت فیلم مورد علاقه خود به سینما برود.

شورجه با انتقاد از بی برنامگی و بلا تکلیفی فیلم‌ها عنوان کرد: بخش عمده این مشکل به دلیل سیاست‌گذاری‌هایی است که در حوزه‌ی فرهنگ کشور صورت می‌گیرد، بسیاری از جوانان را  می بینیم که بدون شناخت و پشتوانه و زیرساخت فرهنگی لازم به سراغ فیلمسازی می‌روند و نمی‌توانند آن را به درستی به بار بنشانند و با چنگ زدن به موضوعاتی که درباره آن اطلاعات کامل ندارند باعث مخاطب گریزی می‌شوند که این موضوع در دراز مدت به ضرر سینما تمام می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه سینما باید به سمت قصه گویی حرکت کند، بیان کرد: سینماگران فکر می‌کنند باید حتماً خودشان مولف باشند، در حالی که می‌توان با تکیه بر ادبیات غنی و کهن ایران و اسلام و استفاده از روایات و آیات دینی و ادبیات ملی و دینی از حرکت سینما به سمت پوچ گرایی و روشنفکری زدگی بی پشتوانه جلوگیری کرد در غیر این صورت ادامه این روند برای سینما خطرناک است.

شورجه بیان کرد: اگر سینماگران و فیلمسازان ما از فرهنگ ملی، انسانی و اسلامی استفاده کنند به طور حتم می‌توانند در مجامع بین المللی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.  اگر هدفشان مورد پسند واقع شدن توسط جشنواره‌های سیاست زده غربی است این خیانت به سینما و کشور محسوب می‌شود.  اگر سینماگران از فرهنگ، باورها، عقاید، سنن، معماری و هنر اصیل خودمان استفاده کنند می‌توانند در دنیا حرف داشته باشد.

وی اظهار داشت: دین و کتاب ما موضوعات ارزنده برای بشر دارد که می‌تواند آثار پربرکت و موثری در جهان داشته باشد که این امر نیازمند سیاستگذاری حمایتی و هدایتی است باید فیلمسازان به خصوص جوانان فیلمساز را به سمت ساختن فیلم‌هایی با مضامین قرآنی و دینی تشویق کرد.

شورجه دانه پاشی جشنواره‌های غربی را موجب انحراف فیلمسازان و جوانان ما دانست و بیان کرد: وقتی جشنواره‌های غربی آگاهانه جوانان را به سمت ساخت فیلمهایی با موضوع سیاسی و تلخ منحرف کنند هیچ کدام از آثاری که اینگونه ساخته می‌شود موجب افتخار ما نیست. سینما گران باید از مایه‌‌های ارزشی کشور خودمان استفاده کنند.

شورجه با اشاره به فیلم "تک تیرانداز" بیان کرد: مسلماً این فیلم هم مثل فیلم‌های دیگر که نمونه آنها "آرگو" بود در جهت اهداف بلند مدت آمریکایی ها است.  فیلم آ‌رگو جایزه خود را از دست کاخ سفید و از دست خانم اوباما گرفت.

وی افزود: کلینت ایستوود با این فیلم جوامع غربی را به مبارزه با اسلام و مسلمانان تشویق می‌کند و ما تبعات این فرهنگ غلط آمریکا و غرب را در جامعه‌ی آمریکا می‌بینیم.  آمریکا خود را حامی بشر و آقای جهان می‌داند و با این گونه اقدامات در پی راه اندازی جنگ ادیان است.

وی تصریح کرد: این فیلم‌ها و طرح‌ها از مغز علیل فلج و مریض آمریکایی ها خارج می‌شوند که اتفاقاً نتیجه آن به اضمحلال درونی و تدریجی جامعه‌ آمریکا و جوامع غربی می‌انجامد، قرآن سوزی‌ها و اقدامات ضد اسلامی که انجام می‌گیرد باعث افزایش رویه آزادی و آگاهی خواهی مردم جهان خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به اثرات مخرب فیلم‌های غربی بر جوانان جامعه گفت: وقتی جوانان این آثار سینمایی را از شبکه‌های اجتماعی دانلود می‌کنند و به تماشا می‌نشینند به طور حتم تأثیرات منفی خود را در دراز مدت بر‌آنها می‌گذارد.  باید با ساخت فیلم‌های ارزشی آثار تخریبی این فیلم را خنثی کنیم.

شورجه عنوان کرد: با مرور فیلم‌های ایرانی که در جهان پخش و با اقبال مواجه شد می‌فهمیم که می‌توان با ساخت فیلم‌های ارزشمند در مجامع جهانی نفوذ کنیم و چهره دیگری از انقلاب ، اسلام و ایران را نشان دهیم.

وی در پایان با اشاره به فیلم "محمد رسول الله (ص)" بیان کرد: اثر بسیار زیبایی که مجید مجیدی ساخت که به مقطعی از زندگی پیامبر گرامی اسلام می‌پردازد می‌تواند در ارائه چهره واقعی اسلام ناب پیامبر(ص) به خوبی عمل کند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

 
انتهای پیام/




اخبار مرتبط

«سعید مترصد» هنرمند سینما و تلویزیون درگذشت
آیین اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند برگزار می‌شود
جشنواره امسال منظم‌تر از سال‌های پیش است
اثری از تدبیر و امید در سینما نیست/ چهره ایران و اسلام را می‌توان با سینما به جهانیان نشان داد
مرد پرنده‌ای بهترین جوایز را به خانه برد/«هتل بزرگ بوداپست» چهار جایزه دریافت کرد
تصورات نویسنده در شکل گیری متن تاریخی مؤثر است
«316» به شیکاگو رسید/ «316»، فروردین در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود
تظاهرات عليه اسكار 2015
مسئولان مشهد برای برگزاری جشنواره «رویش» هیچ اراده‌ای نداشتند/ صرفه‌جویی 300 میلیونی با انتقال جشنواره به تهران/ رویش ویترینی شایسته‌، برای نمایش آثار فاخر حوزه‌ی دینی
جشنواره‌های منطقه‌ای پربار هستند/ هنرجویان شهر قم با اشتیاق شرکت کردند




کد خبر: ۵۱۴۱۳۹۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن