تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820557408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرچم ترکيه، در سوريه برافراشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۳۳ب.ظ)
پرچم ترکيه، در سوريه برافراشته شد ارتش ترکيه، براي انجام امور پشتيباني، عمليات موفق آميزي را در مورد آرامگاه سليمان شاه در خاک سوريه انجام داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بر اساس اطلاعات دريافت شده روز گذشته عملياتي براي انتقال بيش از ۴۰ سرباز از اين منطقه انجام شده است. به دنبال انجام موفقيت اميز عمليات ارتش ترکيه در رابطه با آرامگاه و پايگاه سايغي سليمان شاه در سوريه، نيروهاي مسلح ارتش ترکيه، نخستين بيانيه خود را منتشر کرد که بر اساس آن، يک واحد نظامي ارتش ترکيه مرکب از ۵۰ تانک در ساعات نيمه شب ديشب با عبور از مرز ترکيه با سوريه، به سوي پايگاه نظامي سايغي که در آرامگاه سليمان شاه قرار دارد حرکت کرد..
در سايت رسمي اينترنتي نيروهاي مسلح ارتش ترکيه چنين امده است: با توجه به معاهدات بين المللي و با توجه به اينکه پايگاه و ارامگاه سايغي سليمان شاه در درون قلمروي سوريه به عنوان بخشي از خاک جمهوري ترکيه مي باشد، يادگارها و امانات معنوي و بسيار گرانبهاي اجدادي ما، به دنبال بروز مسائل امنيتي در سوريه و به سبب ضرورتهاي نظامي، ضمن محفوظ داشتن تمامي حقوق مربوطه، بصورتي موقت، به روستاي "ائشمه" که باز در خاک سوريه قرار دارد انتقال داده شده است.
اين بيانيه با تاکيد بر اينکه در اين آرامگاه هيچ اثر و شي ارزشمندي باقي نمانده است مي افزايد: ناحيه ائشمه سوريه از سوي واحدهاي نظامي ترکيه تحت کنترل قرار گرفته و پرچم ترکيه در اين ناحيه افراشته شده است.
در بخش پاياني اين بيانيه چنين آمده است: در خلال انجام عمليات "شاه فرات" هيچ گونه درگيري اي صورت نگرفته است. اما در ابتداي عمليات و در خلال انجام امور انتقال، يک سرباز ارتش ترکيه به سبب بروز سانحه به شهادت رسيده است. به دنبال اين عمليات ۴۴ کوماندوي ترکيه که در پايگاه و آرامگاه سايغي سليمان شاه حضور داشتند با توجه به اوضاع منطقه به کشورمان بازگردانده شدند.
قرار است نخست وزير ترکيه تا ساعاتي ديگر اطلاعات تکميلي را منتشر کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن