تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819649148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزل آلاهاي زنجان از بيماري VHS در امان مانده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۷ق.ظ)
قزل آلاهاي زنجان از بيماري VHS در امان مانده‌اند مسئول روابط عمومي دامپزشکي زنجان گفت: عليرغم شيوع بيماري حاد ويروسي VHS در اغلب استان‌هاي کشور، همه قزل آلاهاي پرورشي در مزارع آبزي پروري زنجان در امان مانده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، ميثم کتابي افزود: عدم رعايت اصول فني و مهندسي در ساخت مزارع، رعايت نکردن فواصل مجاز بين دو مزرعه، ناديده گرفتن استاندارد بر اساس ظرفيت اسمي و برنامه توليدي استخر، آبگيري مستقيم مزارع آبزي پروري که در مجاورت منبع آبي مشترک قرار دارند و خروج پسماند مزارع به همان منبع آبي، موجب ابتلاي مزارع پرورش آبزيان به بيماري حاد ويروسي VHS باکتريايي، قارچي و يا انگلي شوند.
وي يادآورشد: ورود تخم چشم زده وارداتي آلوده و بدون هماهنگي با دامپزشکي و ضد عفوني نکردن مناسب اين تخم‌ها، عدم مقابله با موجودات و گونه‌هاي آبزيان مهاجم ˈزالو، سخت پوستان و ماهيان بومي رودخانه‌هاˈ موجود در منبع آب ورودي و همچنين استفاده از غذاي زنده از ديگر عوامل ابتلاي ماهيان قزل آلا به اين بيماري است.
مسئول روابط عمومي دامپزشکي استان زنجان گفت: عدم رعايت موارد ذکر شده موجب ابتلاي ماهي قزل آلا به بيماري حاد ويروسي VHS مي‌شود که اين بيماري غير قابل درمان بوده و در صورتي ابتلاي آبزيان خسارت‌هاي اقتصادي زيادي را متوجه آبزي پروران مي‌کند.
کتابي خاطرنشان کرد: همه موارد و نکات ضروري براي جلوگيري از شيوع اين بيماري در اين استان رعايت شده است و طراحي استخرها به شکلي مي‌باشد که ماهي در حداقل شرايط استرس قرار دارد و آبگيري مزارع از طريق چاه‌هاي کم عمق بستر روخانه ها انجام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن