تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804386997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت ۱۹۰۰ کيلومتر آزادراه در مرحله مطالعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۵۴ب.ظ)
ساخت ۱۹۰۰ کيلومتر آزادراه در مرحله مطالعه معاون ساخت آزادراه شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي کشور گفت:‌ هر چند آزادراه‌ها تنها يک درصد از پوشش راهي ايران را تشکيل مي دهند، اما؛ ارزش آن ها در حدود ۲۰ درصد از تمام شريان‌هاي فعال در کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن احمدي نوري در نشستي خبري با بيان اين مطلب تصريح کرد: با توجه به برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت راه و شهرسازي تلاش خواهيم کرد حجم پوشش آزادراه ها در مناطق مختلف ايران را تا حد قابل توجهي افزايش دهيم که البته اين مسأله به برطرف کردن نيازهاي مالي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم منوط است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر بيش از ۲۳۰۰ کيلومتر آزادراه فعال در کشور وجود دارد که در اين راستا کار اجرايي بر روي ۶۰۰ کيلومتر آزادراه جديد و ۱۹۰۰ کيلومتر مطالعه براي ساخت آزادراه‌ها در دستور کار شرکت ساخت قرار دارد که در صورت تامين اعتبار وارد مرحله اجرايي مي‌شود.
معاون ساخت آزادراه با اشاره به نقش مهم آزادراه‌ها در افزايش توان ترازنيتي کشور اظهار کرد: با توجه به جايگاه جغرافيايي ايران در منطقه لزوم فعاليت دو کريدور مهم اصلي از شرق به غرب و شمال به جنوب احساس شده که در اين راستا اقدامات مناسبي نيز صورت گرفته است.
احمدي نوري گام نخست تکميل اين کريدور را به آزادراه حرم تا حرم مرتبط کرد و گفت: اين آزادراه مهم که مرکز و شرق ايران را به شمال شرق کشور و استان پرتردد و پرترافيک خراسان متصل مي کند مي تواند گام مهمي در راستاي تکميل کريدورهاي آزادراهي فعال در ايران باشد.
وي با بيان اين‌که آزادراه حرم تا حرم در طول ۲۰ سال بهره برداري نزديک به ۴۴۰۰ ميليارد تومان درآمد به کشور اضافه مي کند، اظهار کرد: بحث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي،‌ افزايش امنيت، کاهش مسير و افزايش سرعت تردد اصلي ترين شاخصه‌هاي اين طرح به حساب مي‌آيد که با توجه به درآمدها و صرفه جويي حاصل از آن مي توان اميد داشت در طول ۲۰ سال ۴۴۰۰ ميليارد تومان عايد کشور کند.
معاون ساخت آزادراه درباره وضعيت ديگر قطعات پروژه بزرگ حرم تا حرم نيز اظهار کرد: دو قطعه نيشابور – باغچه و سمنان – نيشابور قطعات اصلي اين آزادراه مهم را تشکيل مي دهند که بحث مطالعات روي قطعه نيشابور و باغچه به پايان رسيده و حدفاصل سمنان – نيشابور در انتظار جذب سرمايه‌گذار است.
احمدي نوري با اشاره به سرعت بالاي شرکت ساخت در ساخت و تکميل قطعه اول اين آزادراه اظهار کرد: با توجه به اين که آزادراه حرم تا حرم يک پروژه بزرگ ملي به حساب مي‌آيد حدفاصل ساخت آن بين ۷ سال تا ۱۵ سال تخمين زده مي‌شود، اين درحالي است که با اقدامات صورت گرفته از سوي دولت و قرارگاه خاتم الانبيا قطعه ۱۵۲ کيلومتري قم – گرمسار در کمتر از طول دو سال به پايان رسيده و در هفته جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وي خاطرنشان کرد: مي توان با استفاده از امکانات موجود در اين مسير از يک سو زمان حرکت در يکي از اصلي ترين مسيرهاي کشور را کاهش داد و البته بار ترافيکي پايتخت را به پايين ترين حد خود برسانيم در کنار آن مي توان با استفاده از برخي مزايا صرفه جويي بنزين را به ۵۰۰ ميليون ليتر برسانيم.
معاون ساخت آزادراه با اشاره به کلنگ زني کنارگذر جنوبي تهران در سفر هفته جاري رئيس جمهور به اين منطقه اظهار کرد: در جهت گسترش پدافند غير عامل در شهر تهران و پايين آوردن ترافيک آزادراه‌هايي مانند کرج و آزادگان خط کنارگذر جنوبي تهران در دستور کار دولت قرار داشته که با کلنگ زني رسمي آن در سال‌هاي آينده به چرخه آزادراهي کشور متصل مي‌شود.
وي ادامه داد: اين آزادراه ۱۵۸ کيلومتري که حدفاصل آبيک را به چرمشهر ورامين متصل مي کند از يک سو ترافيک اطراف شهر تهران را کاهش داده و به اين طريق پدافند غير عامل را تقويت مي کند و از سوي ديگر مسير سير خودروهايي که قصد حرکت از مرکز کشور به شمال شرق را دارند به شدت کاهش مي دهد.
احمدي‌نوري زمان در نظر گرفته شده براي تکميل اين پروژه را ۴ سال اعلام کرد و گفت: در ساخت اين آزادراه مشارکت بخش خصوصي اصلي ترين نقش را خواهد داشت به اين طريق که ۷۰ درصد از سرمايه آورده پروژه را بخش خصوصي و تنها ۳۰ درصد آن را دولت تامين مي کند، هزينه برآورد شده براي ساخت اين آزادراه نيز در حدود ۳۰۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده که اميدواريم با تامين همه جانبه آن اين آزادراه بسيار مهم در آينده نزديک وارد چرخه آزادراهي کشور شود.
معاون ساخت آزادراه درباره ديگر پروژه‌هاي آزادراهي مهم در دست ساخت در کشور نيز اظهار کرد: طرح آزادراه مهم زنجان – تبريز که توانست کريدور اصلي کشور از تهران به کرج – قزوين و سپس استان‌هاي شمال غربي کشور وصل کند در دست پيگيري است که اميدواريم مذاکرات براي سرمايه‌گذاري با طرف ترک به نتايج ملموسي دست يابد.
وي ادامه داد: طبق صحبت‌هاي انجام شده در صورت ورود سرمايه‌گذار ترک به اين پروژه آزادراه تبريز به مرند و سپس مرز بازرگان وصل خواهد شد تا به اين ترتيب يکي از اهداف اصلي کشور در راستاي اتصال آزادراه‌ها به مرزهاي زميني برطرف شود.
احمدي نوري درباره طرح آزادراهي همدان – کرمانشاه – مرز خسروي نيز گفت:‌ اين پروژه مراحل اجرايي خود را به خوبي پشت سر گذاشته و انتظار داريم در صورتي که مشکلي بوجود نيايد آزادراه ساوه – همدان تا سال آينده تکميل شود، بحث همدان – کرمانشاه نيز در صورت تامين سرمايه‌گذار و تاييد اهليت آن وارد مرحله اجرا خواهد شد، البته هنوز داخلي يا خارجي بودن سرمايه‌گذار اين پروژه مشخص نيست.
معاون ساخت آزادراه همچنين از به پايان رسيدن کار اجرايي در پروژه کنار گذر غربي اصفهان خبر داد و گفت: اين پروژه نيز مراحل اجرايي را تا حد قابل توجهي پشت سر گذاشته و انتظار داريم تا چند ماه آينده تکميل شود.
وي با انتقاد از برخي سياست‌هاي درنظر گرفته شده از سوي موسسات مالي که ورود به پروژه هاي زيربنايي را رد مي کنند، اظهار کرد: بنگاه‌هاي اقتصادي در کشور ما انتظار دارند، سرمايه‌شان در کمتر از ۱۰ سال بازگردد، اين در حالي است که طرح آزادراهي که از هر نظر بازگشت سرمايه در آن تضمين شده است و تنها بحث زمان بازگشت در آن مهم است مورد توجه بانک ها قرار نمي گيرد.
احمدي نوري ادامه داد: در حال حاضر با توجه به افزايش قابل توجه هزينه ساخت آزادراه در کشور نياز به ورود سرمايه‌گذاران موسسات بانکي داريم، در حال حاضر ساخت هر کيلومتر آزادراه در فضاي معمولي ۱۵ ميليارد تومان و در فضاي کوهستاني ۳۵ ميليارد تومان ارزيابي مي شود.
معاون ساخت آزادراه اضافه کرد: بانک ها متاسفانه آزادراه را به عنوان وثيقه تسهيلات خود قبول نمي کنند و اين مساله براي سرمايه‌گذاران مشکلات مختلفي به وجود آورده است. اين درحالي است که آزادراه با توجه به شرايط و بازخورد مناسبي که دارد مي تواند قطعا سرمايه صورت گرفته را در طول مدتي کمتر از ۱۵ سال بازگرداند و نگراني سرمايه‌گذاران درباره اين مساله مهم نيست.
وي از برنامه ريزي براي انتشار اوراق مشارکت در ساخت آزادراه هاي جديد خبر داد و گفت: با توجه به نگراني‌هاي موجود براي تکميل سريع تر پروژه هاي آزادراهي در دست ساخت دولت تلاش خواهد کرد با استفاده از برنامه ريزي‌هاي گسترده جذب سرمايه در اين حوزه را به بالاترين حد برساند که در اين زمينه انتشار اوراق مشارکت جديد نيز در دستور کار قرار خواهد داشت.
احمدي نوري خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش قابل توجه هزينه‌ها ساخت آزادراه هاي جديد را با استفاده از روش‌هاي نوين پيگيري خواهيم کرد که استفاده از رويه بتني در ساخت آزادراه‌ها مانند قائم شهر – ساري دراين زمينه در دستور کار قرار خواهد گرفت، به طوري که در صورت تامين مالي پروژه هاي موجود که به مطالعات آن ها به شکل گسترده انجام شده است مي توان اميد داشت پوشش آزادراه‌هاي کشور که نقش مهمي در توسعه ترانزيتي ايفا مي کنند در سال هاي آينده با پيشرفت قابل توجهي روبرو شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن