تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات ساخت راه‌آهن ميانه - اردبيل/ طول مسير ۱۷۵ کيلومتر، پيشرفت فيزيكي ۶۲ درصد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۴۶ق.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي تشريح كرد: جزئيات ساخت راه‌آهن ميانه - اردبيل/ طول مسير ۱۷۵ کيلومتر، پيشرفت فيزيكي ۶۲ درصد معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تاکنون قريب به ۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال صرف احداث راه‌آهن ميانه- اردبيل شده است که تکميل پروژه براي استفاده از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده از مهم‌ترين وظايف شرکت ساخت وتوسعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نورزاد، معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به عمليات انجام شده در اين محور ريلي عنوان کرد: راه‌آهن ميانه - اردبيل به طول ۱۷۵کيلومتر در ۹ قطعه در دست ساخت است که عمليات خاکي آن حدود ۴۰ ميليون متر مکعب و داراي ۵۸ دستگاه تونل به طول ۲۳ کيلومتر و ۳۱ دستگاه پل بزرگ به طول ۴ هزار متر است که ۱۶ کيلومتر از تونل‌هاي آن حفاري و اکثر پل‌هاي بزرگ تا زير عرشه تکميل شده است و بيش از ۶۲ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
وي ضمن اشاره به قرار گرفتن اين محور در منطقه‌اي کوهستاني و صعب‌العبور گفت: اين خط‌آهن نيز همانند ساير محورهايي که از مناطق کوهستاني عبور مي‌کنند، داراي احجام عمليات خاکي بالا و ابنيه فني خاص و قابل توجه است و با اتخاذ تمهيدات مهندسي، مشکلات و مسائل اجرايي پروژه مديريت شده و راهکارهاي فني آن توسط مهندسين مشاور رتبه يک کشور مطالعه، ابلاغ و در حال اجرا است.
نورزاد افزود: مطالعات اين محور از سال ۱۳۷۶ توسط مهندسين مشاور پايه يک کشور با هدف اتصال ريلي اردبيل به شبکه سراسري با کمترين طول و با در نظر گرفتن چشم‌اندازهاي مسير و سهولت حمل‌و نقل بار و مسافر، آغاز و در سال ۱۳۸۴ تکميل و متعاقب آن عمليات اجرايي آغاز گرديد است، با توجه به کوهستاني بودن منطقه و شرايط خاص ژئوتکنيکي آن، انجام آزمايش‌هاي ژئوتکنيک تونل‌ها و ترانشه‌هاي بلند مسير مهم و حائز اهميت است که متاسفانه در زمان انجام مطالعات به دليل هزينه بالاي ساخت راه‌هاي دسترسي و دشوار شدن استقرار تجهيزات و ماشين‌آلات انجام آزمايش‌هاي ژئوتکنيک، به اين مهم توجهي نشده و طي سال‌هاي اخير با تلاش مهندسين مشاور در حين اجرا، مطالعات زمين‌شناسي مهندسي و حفر گمانه‌ها و اطلاح مشخصات فني و هندسي مسير متناسب با اطلاعات بدست آمده از مطالعات ژئوتکنيکي اقدام گرديده است و در حال حاضر بنا به اظهار کارشناسان مشاور ذيربط شناخت لازم از وضعيت ژئوتکنيکي و زمين‌شناسي مسير طرح ايجاد شده است، با در نظر گرفتن شرايط خاص ژئوتکنيکي و ويژگي‌هاي منطقه ضروري است تا مسير موجود از لحاظ فني و اقتصادي بهينه شود.
مديرعامل شرکت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور در ادامه تاکيد کرد: ناپايداري چندين ترانشه و همگرايي چند مقطع از دو دستگاه تونل در اين محور که طي ماه‌هاي گذشته اتفاق افتاده است، موجب شده تا براي حل اين مشکل که البته در ساخت پروژه‌هاي عمراني امري طبيعي است به استان اردبيل سفر کنيم که تدابير لازم جهت اتخاذ بهترين تصميم با مشورت مهندسان مشاور در اين زمينه صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: در راستاي توسعه شبکه ريلي در کشور و اولويت ساخت خطوط راه‌آهن تاکنون در اين پروژه ۳ هزار و ۲۰۰ميليارد ريال هزينه شده است و بايستي براي به ثمر رسيدن هرچه زودتر سرمايه‌گذاري انجام شده در اين خط‌آهن که رقم بسيار قابل توجهي است با به کارگيري همه پتانسيل موجود پروژه را تکميل نماييم.
نورزاد با اشاره به توان فني مهندسان کشور براي ساخت اين پروژه گفت: توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در گرو توان مهندسان و کارشناسان داخلي و زنجيره‌اي از توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها است که تشکيل اين زنجيره تضمين توسعه همه جانبه کشور است.
نورزاد در انتها تاکيد کرد: تکميل اين پروژه مانند اکثر طرح‌هاي عمراني و زيرساختي کشور از مطالبات مردمي است و البته نمايندگان محترم مجلس نيز براي بهره‌برداري هرچه سريع‌تر از اين پروژه دغدغه‌هاي زيادي دارند که اميدواريم با يک انسجام قوي ميان دولت و مجلس بتوانيم هرچه سريع‌تر نسبت به تأمين منابع و ساخت پروژه اقدام نماييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن