تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت مجلس با شفاف‌سازی بودجه‌ای سازمان‌های مناطق آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با اکثریت آرا انجام شد؛ موافقت مجلس با شفاف‌سازی بودجه‌ای سازمان‌های مناطق آزاد خبرگزاری پانا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف به نظارت بر بودجه سال 1394 سازمان‌های مناطق آزاد کردند.
۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند ساعت 10:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره 9 ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند. براساس این بند الحاقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است بر بودجه سال 1394 سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه نظارت و بودجه سال 1395 این مناطق را در پیوست شماره (3) لایحه بودجه سال 1395 کل کشور منظور کند. همچنین در جریان بررسی بند (م) تبصره 9، مقداد نجف‌نژاد پیشنهاد حذف کل آن را عنوان کرد که با وجود موافقت حاجی‌دلیگانی و احمد توکلی، با مخالفت نمایندگان روبرو شد. توکلی در تذکری عنوان کرد که دولت اختیار تغییر در عوارض مالیاتی را دارد و نباید در بندی آن را محدود کرد. این نماینده تهران تنها به تذکری اکتفا کرد و با استناد به اصل 57 قانون اساسی تاکید کرد که این بند با تفکیک قوا مغایرت دارد. وی توضیح داد: حقوق گمرکی و سود بازرگانی باید منعطف باشد و در اختیار دولت قرار گیرد. اگر مجلس در بازار و اختیار دولت دخالت کند خلاف قانون اساسی است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد از برخی کالاهای فرهنگی عوارض بیشتری دریافت کند، در حوزه اختیارش است. اگر این کار را قانونی کنیم، زمانی که بازار دچار چالش شود، دولت برای مدیریت بازار نیاز به اجازه مجلس دارد. محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن اینکه اخطار قانون اساسی را وارد ندانست، گفت: بند (م) تبصره 9 خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است و باید رأی دوسومی کسب کند. برهمین اساس در نهایت بند (م) تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه 94 با 90 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن