تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدا و سیما گرفتار فرهنگ غرب نشود/به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان صداوسیما:
صدا و سیما گرفتار فرهنگ غرب نشود/به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند؛ در حالی که اعتماد مردم مهمترین سرمایه ها است.


به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز(جمعه اول اسفند) در دیدار رئیس سازمان صداو سیما، داشتن تجربه برون مرزی و اعتدال در پخش برنامه‌ها را از امتیازات محمد سرافراز برشمرد و با اشاره به تلاش‌ رسانه‌های غربی برای جذب مخاطبان بیشتر اظهارداشت:  رسانه های غربی با هرقیمتی که باشد تنها به دنبال جذب مخاطب هستند و در این‌ زمینه هیچ قید و شرطی ندارند، بنابراین  انواع سریال‌های فاسد را نمایش می‌دهند.

وی افزود: غربی‌ها به دنبال پیاده کردن سیاست‌های مخرب خود در قالب برنامه‌های مختلف هستند و در این‌باره نیز تلاش‌های مستمری دارند؛ در حالی که برنامه‌های ما در چارچوب‌ ارزش‌های اسلامی بوده و حتی جذابیت های ایجاد شده برای جذب مخاطبان غیر اسلامی نیستند.

صدا و سیما گرفتار فرهنگ غرب نشود
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که صدا و سیما باید بسیار مراقب باشد تا در پخش برنامه‌ها به صورت آگاهانه و ناآگاهانه گرفتار فرهنگ غرب نشود، تأکید کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و ارزشی و انسانی است که باید به دنبال بیان این فرهنگ باشیم.

وی آموزش دادن به زیر مجموعه‌ها را از جمله راه‌های گرفتار نشدن برنامه‌های صدا و سیما به فرهنگ غرب عنوان کرد و بیان داشت: باید دو نوع آموزش عمومی و تخصصی به افراد داده شود تا موفقیت بیشتر حاصل شود؛ برای نمونه افرادی می‌گویند که برخی از سریال‌ها یأس آور بوده و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ممکن است سبب ضعیف شدن پیوند خانواده ها باشد نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که غربی‌ها بیشتر به دنبال پیاده کردن اهداف خود از طریق رسانه‌ها هستند،گفت: به همان اندازه که ما نسبت به مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت می‌دهیم، باید نسبت به رسانه مهمی مثل صدا و سیما توجه داشته باشیم.

برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند
وی تصریح کرد: صدا و سیما گاهی به سبب نداشتن بودجه مالی به برخی از تبلیغات جذب می‌شود که شکل ارزشی ندارد؛ برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند؛ در حالی که اعتماد مردم مهمترین سرمایه ها است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در جهت اسلام ستیزی و شیعه ستیزی نیز بیان داشت: باید در برابر هر دو جریان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کرد؛ متأسفانه برخی نسبت به اسلام هراسی حساسیت داشته و به شیعه هراسی توجه ندارند. این از وظایف مهم صدا و سیماست .

 خانواده سنگ بنای جامعه
آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نمایش برنامه‌های اخلاقی از صدا و سیما بیان داشت: به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند، در حالی که سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است که صدا و سیما باید به این امر مهم توجه داشته و برنامه‌هایی تولید کند که اخلاق اسلامی را در جامعه مخصوصاً در خانواده ها گسترش دهد.

صداو سیما  فعالیت های حوزه را معرفی کند
این مرجع تقلید بابیان این که صدا و سیما باید یک دانشگاه بزرگ علمی و ارزشی باشد. تصریح کردند: برخی از افراد خیال می‌کنند که حوزه‌های علمیه فعالیت زیادی ندارند، صدا و سیما می‌تواند فعالیت‌ های گسترده حوزه را به گوش مردم برساند تا بدانند که حوزه علمیه تاثیر گذار است .

از ظرفیت حوزه استفاده شود
وی نسبت به بهره‌گیری صدا و سیما از ظرفیت‌های حوزه علمیه تأکید کردند و اظهار داشت: از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره گرفت؛ حوزه را باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌ها مشارکت داد.

تکفیر مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی است
 ایت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» و تأثیرات بین المللی آن عنوان کرد: تکفیری‌ها در حقیقت مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی هستند، اکنون وهابیت افراطی به سبب تکفیری‌ها در موضع ضعف قرار داشته و در حقیقت وهابیت افراطی رسوا شده است، باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشت.
 


اخبار مرتبط

معرفی معارف اهل بیت(ع)وظیفه اصلی صدا وسیما/احترام ایام فاطمیه نگه داشته شود
دعای جلب محبت و تسخیر قلب ها + دانلود نرم افزار
هزار و یک نکته پیرامون امام زمان (ع) + دانلود کتاب
پیامک هایی ویژه ی جمعه های انتظار
این فتنه آخر الزمان که می شنویم چگوه فتنه ای است؟
مناجات زیبا درباره امام زمان(عج) از حاج حسن خلج وصابرخراسانی +صوت




کد خبر: ۵۱۳۸۴۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن